{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilberedning af and ?
  • #1   5. dec 2009 Mit bud:

Når anden er tøet op tager du posen med indmad ud. Lægger det i en braddepande sammen med lidt vand (ca 1-2 cm), laurbærblad og hele peberkorn.

Rens anden efter indvendigt, gnid den med salt og peber. Fyld evt æbler og svedsker i og luk begge ender. Gnid den udvendigt med groft salt og peber.

Sæt den i ovnen ved 130 grader med rygsiden opad. Efter 2-2½ time vendes den og steger videre yderligere 2-3 timer. Undervejs dryppes skindet et par gange med stegeskyen.
    Ca 20 min inden den er færdig hældes stegeskyen fra, sies og laves til sovs.

• #2   5. dec 2009 Miemiv.

Jeg tænkte på om ikke man kan ligge den på risten med bradepanden nedenunder med vand i ? Mon ikke sovsen får samme smag som hvis den havde lagt direkte i bradepanden ?

• #3   5. dec 2009 Det kan godt være jeg ikke lige fik skrevet det helt rigtigt :O)
    Jeg lægger indmad m.m. i braddepanden og selve anden på en rist ovenover. Jo, så drypper saft og fedt nemlig ned i braddepanden og anden får sprødt skind. smiley

• #4   6. dec 2009 Mit system ligner Miemivs...

Hvis vi skal spise mellem seks og halvsyv ser dagen sådan ud: Omtrent kvart over tolv-halv et, tager jeg den optøede and ud af køleskabet og renser den. Klargør æbler og svesker, som jeg blander i en skål, hvor jeg salter det - sammen med flommen, som jeg har skåret i stykker.
    Blandingen kommes i anden, og den lukkes.

Lægges på risten med brystet nedad over en bradpande, og indgnides i salt. Der kommes omkring 1½ liter vand i bradepanden.
    Steger på omtrent 160 grader indtil klokken fire, hvor ovnen slukkes. Anden bliver hvor den er.
    Klokken fem tændes ovnen igen, anden vendes og steger færdig.
    Husk at tjekke vandet - vandet må ikke dampe væk, der skal hældes over jævnligt.

Og efter en times tid er anden færdig. Saftig og lækker.

• #5   6. dec 2009 Så er anden sat i ovnen, tusind tak for jeres hjælp smiley

• #6   6. dec 2009 Det var så lidt - velbekomme, når I når dertil :o)

(Lige en tilføjelse - på 160 grader skal det ikke være med varmluft, så bilver den tør ;o) )

• #7   6. dec 2009 Ch.

Tak !! Nu steger jeg den på 130 grader på varmluft, tror du det er for meget eller passer det mon fint ?

• #8   6. dec 2009 Jeg har ikke selv prøvet det - men det lyder ikke tosset :o)

Kommentér på:
Tilberedning af and ?

Annonce