{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Hvalpekøbere {{forumTopicSubject}}

Hvad ligger i vægt på,som opdrættere,ved de folk der kommer og ser på jeres hvalpe ?

Skal de opfylde nogen krav,som f.eks alder og deres boligform..

Hvis de har børn,vil så fald møde dem,før salg

Skal de gå til træning med hunden.. Forventer i de stiller til evt udstillinger,mentalttest osv

Stiller i krav omkring AA og HD foto..

Bruger i hvalpetest til at parre køber og hvalp eller den sammen med egne øjne på kuldet eller slet ikke ??

Lidt nygerrighed efter,hvad man som opdrætter vægter og specielt i denne tid med den debat der stadig er igang..

Vender tilbage til tråden,når jeg har luret hvalpe ved Stine og Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpekøbere
  • #1   10. jan 2010 Lige en tilføjelse.. Samt holder man kontakten til hvalpekøbere selv eller skal de kontakte jer..

    Eller sælger man en hvalp og så er det,ligesom det ?


  • #3   10. jan 2010 Uhh spændende tråd.. Følger lige med smiley

  • #4   10. jan 2010 jamen vil da godt lægge ud.
    vi hjælper hver hvalpekøber med at udvælge den hvalp der vil passe bedst til dem, og efter hvad den skal bruges til.
    vi laver campell testen på vores hvalpe, og ser dem meget ud gemmen de 8 uger de er her.
    vi stiller krav og hd og aa fotografering, da vi så får bedst resultat på vores alvsdyr, men det er vi først begyndt på i de sidste 3 kuld.
    vi stiller ingen krav mht træning og udstilling, snakker dog meget for at de skal gøre det.
    alle der har børn og har købt her der har de haft børnene med ..
    med hensyn til kontakt til vores hvale købere det betyder utroligt meget for os, vi skriver til jul og til hundens fødselsdag, vi kontakter jævnligt og hører hvordan det går, og mange kommer her jævnligt på besøg, der er så desværre dem man aldrig kan komme i kontakt med , selv om man forsøger ihærdigt..
    vi er begyndt at tænke en del i kuldfremstilling og skal afsted med vores f kuld i dette her år så det bliver sjovt at prøve..


  • #5   10. jan 2010 Lillen, Stine siger du godt må svare smiley

  • #6   10. jan 2010 Hvalpekøbere: Vi lægger vægt på at folk har sat sig ind i racen og hva den kræver.

    Alder og boligform... ikke speciel, en på 25 kan være langt mere ansvarlig end en på 35.
    En hund i lejlighed kan være lykkeligere end en hund i hus med have.

    Vi prøver at hjælpe folk med at vælge den hvalp der passer til deres ønsker og fremtidige brug.

    Hvalpene bliver testet af Rottweilerklubben, Men testen er ikke det eneste vi bruger når vi matcher hvalp/køber. Hvalpetesten er hvalpen på dagen, og hvalpe kan have gode/dårlige dage ligesom mennesker. Derfor er de observationer man gør sig i gennem de 8 uger også meget vigtige

    I vores kontrakt står der at køber forpligter sig til at få taget HD/AA og møde op til UHM-test. Desuden ska hunden stilles mindst 2 x i officiel klasse på udstilling.

    Planen er at vi gerne vil have kontakt med vores hvalpe, bare en gang eller 2 om året, og at sende hilsener til fødselsdage og jul/nytår.
    Men som Wenorra skriver, så er der nok desværre nogen som ikke er til at få fat i med tiden.

    Som tillæg ska det nævnes at dette kuld kun er vores andet.



  • #8   11. jan 2010 Nu har jeg jo ikke lavet nogle hvalpe, men har da gjort mig mine tanker omkring salget.
    Det kan læses her: (link fjernet)
    Så det er vel i bund og grund det samme de fleste vægter.
    Jeg vil dog sætte stor pris på træningen. Så har planer om at betale det første ½ års træning i en af Rottweilerklubbens kredse. Håber selvfølgelig de vil blive ved med at træne, men man kan jo ikke tvinge folk. Men på den måde, håber jeg, der kan komme mere liv rundt omkring i de forskellige kredse.


  • #9   22. jan 2010 Tilbage.. havde glemt tråden.. Flot af mig... Skal lige sige at jeg ikke leder efter hvalp,har vist de rotter jeg skal ha pt..

    men tankerne var ud fra,den debat der jo hesker omkring vores race og andre racer..

    Hvordan i opdrætter bedst muligt sikrer jeres hvalpes fremtid..

    Kan se at i 3 der har svaret,stiller krav til jeres køber med hensigt på sundheden og at de kommer til test..

    Hvordan vil i holde folk fast på det krav ? er der en bod i kontrakten ?


    Syntes jo Rikkes ide med træning er fremragende,om ikke andet kommer folk ud og får set en træningsplads og derved kan man håbe det holder ved...


  • #10   22. jan 2010 Samt at kontakte avlsrådet,er altid en god ide..

    Skulle nogen ikke vide det,der læser med,kan man der igennem,få oplysninger omkring de forældre dyr,man måske har kig på.

    linjerne bag dem,forklaring på hvad der er sket under testen, sundehed,hvad de forskellige ting på tavlen betyder osv,forudsat at det er stambogsførte hunde..

    De damer og klubben gør et godt stykke arbejde smiley


Kommentér på:
Hvalpekøbere

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce