{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

hvalpekøbere?? {{forumTopicSubject}}

hvordan har i det med at sælge jeres hvalpe til nogle der bor i lejlighed altså nogle etager oppe , jeg blev ringet op af en som boede op 5. sal. som ville købe en hvalp ,sagde så at det nok ikke var så smart, hun sagde der var elevator,men det undrede jeg mig lidt over der var der hvor hun boede , undersøgte så sagen , og det viste sig så, at der godt nok var elevator , men den havde ikke virket flere år. så når hun ringer igen,skal hun ikke have hvalp herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpekøbere??
  • #1   2. jan 2009 Vælger ik folk fra pga trapper... Men det kommer vel an på racen og købers holdning...
    Fx har jeg en kusine som bor på 3. sal og har gravhund - han bliver ALTID båret op og ned fordi racen ik har godt af at gå på trapper...


  • #3   2. jan 2009 Tja, jeg håber da der er nogen, der vil sælge til folk, der bor i lejlighed. Det ville da være ærgeligt, at folk som mig, ikke ville kunne få hund

    Ja hun burde ikke have løjet...


  • #4   2. jan 2009 det er fuldstændig korrekt hund i lejligheder kan have det ligeså godt,de bliver heller ikke bare lige lukket ud i haven, men min race har jo ikke godt af trapperne, og den kommer til at veje omkring 12- 13 kg så ja den er ikke lige til at tage under armen

  • #5   2. jan 2009 Evi: 12-13 kg er da ik meget... Eller i hvert fald ik for meget til at den ka bæres op og ned...
    Men forstår nu godt at du vælger hende fra - lyver hun allerede nu er den sgu gal...


  • #6   2. jan 2009 Jeg har trapper, og jeg bar Lilly indtil jeg var 2-3 måneder henne, så blev hun nødt til at gå selv, vil nødtig have en abort pga hende..

  • #7   2. jan 2009 12-13 kilo og op til 5. sal ... Ej tror ikke at hunden ville blive båret ...

    Jeg flyttede i hus da Kia var ved at nå den alder hvor jeg ikke kunne bære hende op og ned af trapperne fra 2. sal hver dag ... Pyh hun var ved at blive tung den lille tosse :o)

    Jeg ville ikke sælge til en der med stor sandsynlighed ville udsætte hundens skelet for stor belastning og det ville det være at den skulle gå op og ned af trapperne fra 5. sal x flere dgl. Og at hun ydermere pynter på sandheden ... Nope hun ville ikke kunne købe hvalp hos mig.

    Men hvis ellers man er villig til at tage de nødvendige hensyn til hundens skelet etc. så synes jeg fint at man kan have hund i lejlighed alt efter hvad for en hund man har.
    Kia vil gerne være ude det meste af døgnets 24 timer og dette er bestemt nemmere at efterkomme nu end det var da jeg boede i midtbyen på 2. sal i et ikke så roligt kvarter :o)


  • #9   2. jan 2009 DFFD* Egoisten - Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv... smiley Det var lige præcis det jeg mente smiley

  • #10   2. jan 2009 Hvis du ikke er tryg ved at sælge til dem, så lad vær! Du vil bruge alt for mange unødvendige timer på at bekymre dig...

  • #11   2. jan 2009 Jeg har solgt hvalp til et par i lejlighed, da de har haft en magen til i næsten 13 år, så de har bevist, at det kunne gå fint. De laver en masse med den uden for lejligheden, så det er ikke placeringen af bopælen, der vil bekymre mig, når folk ønsker hvalp herfra. Det, der ville bekymre mig, var, hvis folk løj for mig. Sådan som det tyder på, at disse mennesker har gjort for dig.

  • #12   2. jan 2009 Jeg vil også sige, at det kommer helt an på racen. vil nu mene at folk sagtens kan løfte en hvalp op ad trappen indtil den er 1 år, den når jo ikke voksen størrelse og vægt inden for det første år. Så umiddelbart ville jeg ikke have noget problem med et i dette tilfælde. En hund, der bor i lejlighed er jo også nød til at komme med ud og på tur oftere, pga den kan jo ikke bare lukkes ud i haven, som man har tendens til, når man bor i hus.

    jeg vil så også sige, at det er lidt bekymrende at hun godt nok nævner elevatoren, men "glemmer" at fortælle at den ikke har virket længe. Jeg vil sige, at hvis du ikke har lyst til at sælge til dem, så lad være. man kan jo blie bekymret for, om der er flere ugler i mosen.
    Men at hunden skal bo på 5. sal ser jeg ikke som et problem, når det er af en lille race. en rottweiler hvalp, ville jeg ikke lade flytte ind så langt oppe:-)


  • #13   2. jan 2009 Jeg vælger at tro på det gode i folk, og at hun garanteret ikke er vant til at bruge elevatoren, og derfor ikke ved at den er udu!

    Endvidere er det jo intet problem at bære en hund på 12-13 kg!
    De færreste bullmastiffer bliver nok båret frem til et år, men ellers er der da få hunde der ikke bliver skånet.

    Jeg har f.eks en hund der vejer 20 kg. dd. og vi har heldigvis elevator! Men når folk flytter ind og ud, blokerer de den, og så må jeg tage trappen. Fra 5. sal og ned. Og så må jeg jo bare bære hunden!
    Og jeg er altså hverken stærk eller noget..


  • #14   2. jan 2009 Men udover det, er det jo dig og kun dig der kan vælge dine hvalpekøbere..
    Og den mindste smule usikkerhed ville være nok til at jeg fravalgte nogen!


  • #15   9. jan 2009 Min mors veninde bor på 3.sal og har en ruhåret gravhund. Han bliver altså båret op og ned hver gang han skal ud grundet skelettet.
    Mine forældres hund var kommet til skade med bækkenet, så da jeg passede hende blev hun da også båret op og ned. (hun vejer 11 kg).

    Gizmo blev båret som lille, men det gider han ikke mere. Han syntes det er hylende morsomt at storme op af trappen til 2.sal. Spurgte min dyrlæge til råds da han jo er forholdsvis lille. Så det får han altså lov til.
    Men hvis jeg havde en hund med længere ryg ville den ikke få lov til det grundet knoglerne ikke kan holde til det.
    Ville aldrig have en stor hund i lejlighed, men det er jo en personlig smag.

    Jeg ville ikke sælge til en på 5.sal, som så også har løjet. Jeg syntes man som opdrætter skal føle sig tryg ved hvalpekøberne, og derfor syntes jeg ikke det er spor diskriminerende af dig Evi N.


Kommentér på:
hvalpekøbere??

Annonce