{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

tavle ? {{forumTopicSubject}}

hejsa ja så skriver jeg igen igen
jeg kan forstå at der findes dorskellige stamtavler til hunde
og syndtes mange andbefaler en dkk tavle
men hvis man nu falder for en hund med en af de andre tavler der findes er det dumt
syndtes at jeg har kunne fornæmme på hvad andre skriver at nogen tavler er ingen ting vær at så kan man lige så godt købe en hund uden tavle

men er det rigtig og hvis det er vilken tavler er det så det handler om
håber nogen har lyst til at hjælp mig med at få lidt viden om det
og så uden at tråeden bliver en diskosions tråd for det er ikke det den er oprettet for
jeg er kommende første gang hunde ejer så brøver at få så meget viden som muligt


Kommentarer på:  tavle ?
  • #1   27. jan 2010 Jeg synes du skal tænke over om du overhovedet vil bruge en tavle.
    Altså om du overhovedet vil gå til udstilling med den..
    For er primæret det de fleste bruger en tavle til.
    Altså jeg har valgt en hund uden tavle da jeg ikke ville gå til udstilling med min hund, så synes at dem uden tavle ville være fin nok til mig.

    Håber at det idet mindste hjalp dig lidt.
    Ellers kan du søge på google om det, der er også sidder der hvor der står en masse om tavl osv. smiley

    Held & lykke


  • #2   27. jan 2010 mange tak
    jo altså jeg ville nok helst have en hund uden tavle da de ikke alt tid er så vildt dyre som en med tavle men
    jeg syndtes bare at jeg kan forstå at en tavle også er med til at man kan være sikker på at man får en resk hund
    jeg har overhovede ikke planer om at skulle på udstilling med den kommende hund :o)


  • #3   27. jan 2010 Fordelen ved en hund med tavle er du får en ren hund. Især med de små- chi og poms f.eks bliver der snydt heeelt vildt. Der er så mange som sælges som "ægte" og når de så bliver større ser de helt forkerte ud.

    De vigtigste er at forældrene er tjekkede for div sygdomme og du ser attester på dette.

    Hvis du vil have en fransk, så køb kun med DKK tavle, da der er så mange sygdomme med dem.


  • #4   27. jan 2010 hejsa ja det var også lidt det jeg har fået indtryg af
    både det med chi og så den franske
    jeg kan ikke lige huske hvor og hvornår jeg så det men mener at have set i chi med dru tavle til en 6000 kr
    og det er her jeg tænker om den dru tavle er god nok eller om man så lige så godt kan købe en unden tavle

    jeg ville da helst have dkk tavle men syndtes godt nok at 10,000 og op efter er rigtig rigtig menge penge at skulle give for en lille hund,
    jeg ved godet at det koster mange penge af få hvalpe og der ligger nok også en del avlsarbejde bag men pu ha syndtes godt nok det er vildt mange penge


  • #6   27. jan 2010 okey regner værken med at skulle avle eller udstille
    vil bare gerne have en hyggesofa hund :o)
    følgesvend


  • #8   28. jan 2010 altså nu vil jeg lige indskyde noget her....
    det er altså ikke alle som har en stamtavle hund bare for at udstille....

    En stamtavle er et redskab man som hundejer kan vælge at bruge.

    Jeg kunne komme med en lang smøre her....
    men jeg vil anbefale dig at ringe til dkk og spørge.
    Det koster ikke noget og de er rigtig gode til at sætte folk ind i tingene og fordelene ved at vælge en tavlehund - og selvom du spørger dem til råds er det ikke et krav at du dermed skal have en tavlehund der eller en tavlehund i det hele taget... men simpelthen for at høre fordelene.

    Med hensyn til valg af stamtavleklub, så er det klart at alle klubmedlemmer anbefaler den klub de selv er i.

    det du kan gøre, er at gå ind på de foskellige klubbers hjemmeside og danne dit eget indtryk ud for det behov du har.
    Jeg kan nævne:
    dkk
    dru
    dhl
    ddh

    her vil jeg selvfølgelig anbefale dkk, da jeg i dkk er godt tilfreds.
    Har været i Dru og det var slet slet ikk mig, med den stil der blev kørt der.

    Der bliver også tilbudt træning og andre gode tilbud for medlemmer.

    Og så er jeg ligeglad med hvad andre folk siger - jeg vil til hver en tid altid selv foretrække en tavlehund.

    Jeg synes ikke det er fedt at folk krydser racer så nemt, som at tørre sig bagi... uden i virkeligheden at vide, hvad det bl.a. egentlig er for et sind afkommet ender op med.
    Og så lang tid, der er købere til blandinger, så fortsætter denne ukontrollerede avl.


  • #10   28. jan 2010 mange tak for alle jeres svar
    som sagt kender jeg ikke så meget til dem med hunde men har haft en del katte i mit liv unden tavle og det var også der for at ham jeg har nu blev netop valgt fordi han havede tavle, fordi man er mere sikret

    så jo jeg tror da også at jeg helst vil have en hund med tavle men syndtes simpelhen bare det er for dyrt, hmm er hvis lidt nærig hihi
    og en af grundene til at jeg havede lavet det her ind læg er lavet var for at finde ud af om nogen af de andre tavler var noget vær eller om det kun er dkk der er den sikreste/beste eller hvad man nu skal kalde det

    feks. mener at have set en chi med dkk til 10.000 og op efter
    og så mener jeg at have set en chi med dru til 6000
    og det er så her jeg er lidt firkante i hovedet og måske lidt nærig
    men ville måske godt kunne overleve forstå mig ret. og give 6000 for en lille hund men 10.000 syndtes jeg altså er for vildt

    nu skal det ikke forståes sådan at jeg ikke har pengene, altså have råd til at have en hund med de udgifter og mulige dyr læge regninger for dte her jeg jeg er førtidspansionist og har tænkt mig at lave en hunde opsparing som nedtop skal kunne bruges til dyrlæge regninger

    jeg tror at grunden til at jeg er blevet lidt nærig eller hvad man skal kunne galde det er at jeg er opvokset i et hjem hvor man skulle venne vær en håndøre for at få det til at rende rundt og så har jeg været på kontant hjælp en del år før jeg fik min pension så jeg har været vand til at spare og ikke gå ud og købe for dyre ting så at skulle bruge 10,000 eller mere på en lille hund syndtes jeg ikke at jeg kan finde ud af at tillade mig.

    men jeg vil da prøve at gå ind på de forskelige klubber og læse lidt


  • #12   28. jan 2010 Birgitte A: Jeg beklager du følte dig truffet - jeg havde skam læst dit indlæg korrekt, men hentydningen var til michella & hugo.
    Så jeg har ikke dømt nogen her - slet slet ikke.

    Michelle:
    Ja prisen er desværre også den, som får mange til at vælge tavle fra.
    Mit indtryk er at det bugner med chi hvalpe i øjeblikket og derfor er der også mange billige.
    Jeg har overhovedet ikke mange penge på kontoen.... og har heller aldrig haft det... men jeg har så valgt at spare sammen til den hund, som jeg gerne ville have.
    Og jeg vil til hver en tid gøre det igen, hvis jeg skulle have en mere.

    Men der er vi så forskellige.
    Nu er jeg den, som finder den kennel, hvor jeg føler min hund skal komme fra og så kommer prisen bagefter.


  • #13   28. jan 2010 jeg takker igen for jeres svar :o)
    jeg tror at hvis jeg havede lyst til avl og udstilling kunne de godt være at jeg måske ville spare de sidste penge på og så købe en hund med dkk
    men har det lidt sådan at når det bare skal være en kæle hygge familie hund ja så vil jeg da heller give 5000 og på efter syndtes allerede at når man snakker om 8000 og på efter at så er jeg ved at tabe mund og øjne
    hmm sidde lige og tænker på at det måske er fordi jeg aldrig har købt eller ejet noget til den pris og det måske også er lidt der for at jeg syndtes at det sindsygt dyrt
    tænker bare at hvis man sikre sig at hunde´s forældre er tjekket for de værste syg domme og hvis man er heldig at deres forældre også er blevet chekket er det så ikke lige meget vilken stamtavle det er


  • #14   28. jan 2010 jo i princippet - det kommer jo helt an på ens egne forventninger, behov og mavefornemmelse.

    Min første chihuahua Nikki var med ddh stamtavle.
    Dengang i 1999 kostede han 4000 kr.

    Priserne er fløjet i vejret siden da - og det er nu ved at vende en lille bitte smule igen, fordi der er så mange hvalpe.

    Nu udstiller jeg godt nok Cody jeg har nu - men han blev ikke købt som udstillingshund, men som familiehund..... og udviklede han sig ikke som egnet til udstilling, så var der ikke noget at gøre ved det...

    Så jeg kan med sikkerhed sige, at jeg nu efter at ha været i ddh og dru, med sikkerhed altid vil købe en dkk hund, udstilling eller ej.
    og jeg vil altid finde det opdræt jeg vil ha hvlap fra, før jeg tænker pris.

    Og jeg ejer ingenting - andet end min hund.



  • #15   28. jan 2010 okey jeg har været inde og kigge led på de forskelige klupper og end til vide syndtes jeg at der er 2 - 3 kénneler opdratter der har nogen hund som tiltaler mig meget der var i ser en hjemme side der gav man en rigti god mavefornemmelse :o)

    ja jeg har godt nok lagt mærke til at der er rigtig mange annoncer med chi talsalg
    jeg er lidt spændt på at se hvor market er henne af om et års tid
    det er nemlig først der omkring jeg regner med at skulle købe hund :o)


Kommentér på:
tavle ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce