{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Tavle/ikke tavle {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Har nu været med på HG et halvt års tid, og nyder de gode debatter. Lige så vel som politik, så kan hunde få pulsen op smiley
Når vi nu snakker tavle/ikke tavle, hvad så med en tavleløs med tavle på forældre/forfædre?? Og er papirerne mon i orden ???
Har selv en tavleløs, men med kopi på tavle af x antal generationer tilbage.... kan man overhovedet bruge det til noget. Tænker ikke avl eller udstilling men mere genetisk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tavle/ikke tavle
  • #1   29. aug 2011 Uuhhh, du stikker hånden i en hvepserede........ NU er du advaret........*GGGG*

  • #3   29. aug 2011 Alle andre kommentarer end Torbens er dumme??

  • #5   29. aug 2011 Mette: Kan godt ske det er en hvepserede, men jeg er godt forberedt...Har været på sidelinien et stykke tid smiley Men har stadig ikke fundet svar på mit konkrete spørgsmål...

    Stædig...: Ved godt der er rigtig mange lignende tråde, men har stadig ikke fundet den der ligner min helt endnu...



  • #6   29. aug 2011 Nu er Torben jo altid så diplomatisk...

    Laila - hvis du tænker på om du kan bruge det til noget i forhold til din hunds sundhed, så kan du tjekke de hunde du har fået oplysninger om. Desværre er de kopier du har fået jo ikke nogen garanti for at det rent faktisk er forældrene til netop din hund - det er desværre set før. Det vigtigste er selvfølgelig at du er glad for din hund og den er sund og rask.


  • #7   29. aug 2011 Jeg ville bare advare dig, så du er forberedt:-) Nu vil jeg så gå i seng:-)

  • #8   29. aug 2011 Jeg er meget glad for min indtil videre sunde og raske hund. Det er kun af nysgerrighed og viden jeg spørger...


  • #9   29. aug 2011 Kan så se jeg er så uerfaren at jeg opretter i forkert forum. My mistake...


  • #10   29. aug 2011 Som det sikkert er nævnt i et par 100 andre tråde, er der nok en årsag til at 2 hunde med tavle får hvalpe uden tavle.
    Der kan være flere grunde:
    - at ejerne ikke har gidet udstille hunden og få den avlsgodkendt, og så kan hundene jo af den grund sagtens være ganske fine alligevel - man ved det bare ikke....

    - at hundene ikke KAN avlsgodkendes - og så er det straks værre

    - der er ingen garanti for at de forældretavler, man har fået vist, rent faktisk tilhører forældrene.

    - og der er sikkert flere.....

    Jeg har selv en blandingshund, så tro ikke jeg er fanatiker, men ser bare realistisk på tingene.


  • #11   29. aug 2011 Miemiv: Jeg er HELT enig... jeg er også realist... men tror nu stadig på papirerne - er også lidt optimist;-)


  • #12   29. aug 2011 Laila: Jeg er nok også lidt optimist, men har øjnene åbne overfor "fælder", så enten kører man på det mest sikre eller følger sin mavefornemmelse. Men vi lærer forhåbentligt så længe vi lever, og ad den vej har vi også bedre mulighed for at satse på de bedste odds.

  • #13   30. aug 2011 Enig med Miemiv, der kan være mange grunde til at hvalpene efter tavle forældre ikke har tavle, jeg kan komme i tanke om følgende:
    1. Forældrene har ikke kunne godkendes til avl via udstilling
    2. Forældrene har ikke kunne godkendes til avl pga dårlig helbred
    3. Forældrene er slet ikke undersøgt for arvelige sygdomme
    4. Forældrene har slet ikek været udstillet
    5. Forældrene er måske slet ikke de forældre der står på de papirer du har fået med.

    Om du kan bruge de tavler på forældrene til noget... nej egentlig ikke, for du ved slet ikke om det reelt ER forældrene - men din hund kan du være glad for, ingen tvivl om det.


Kommentér på:
Tavle/ikke tavle

Annonce