{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Erfaringer med allergi søges {{forumTopicSubject}}

Tak for invitationen til gruppen.
Vi har Arnold på 2 år, en Olde Victorian Bulldogge, som desværre har fået konstateret allergi.

Symptomerne har været kløe, lettere hårtab omkring øjne og poter og lidt ekstra slikken på poterne.
Han er blevet allergitestet via blodprøver, som har været sendt til tyskland.

I testen reagerede han nærmest på det hele; husstøvmider, lagermider, mange træsorter, flere græsser osv.

Lige nu får han prednisolon og er ved at skifte over på et allergivenligt foder.

Vi kunne godt tænke os at høre om andres erfaringer med allergi, gode og dårlige.
Har I prøvet sensibilisering?
Hvad hund har du og hvad er han/hun allergisk overfor?
Hvad har I sensibiliseret imod og hvordan har det virket?
Er der noget andet I har prøvet, som har virket eller som ikke har virket?

Ja alle erfaringer er velkomne, gode som dårlige, som måske kan være brugbare for os og bullerbassen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med allergi søges
  • #1   17. feb 2010 Du kunne evt. søge lidt i emnerne herinde og se om ikke meget allerede er besvaret :o)

    Min hund er en schæfer der har foderallergi og fk 1. udbrud omkring 5 mdr.'s alderen.
    Symptomer er at ørene, særligt det ene lægger sig ned, og bliver rødt og hævet = ørebetændelse, det klør, hun klynker og ryster på hovedet, brummer og klør til blodet flyder hvis ikke hun får udbruddet stoppet.
    Havde vagtlæge x flere inden hun blev diagnosticeret.

    Dyrlægen satte hende på højdosis binyrebarkhormon og gav hende 2 år at leve i.
    Jeg tog hende af binyrebarkhormon (trappede ud i løbet af 3 dage og begyndte at råfodre i stedet for at give tørkost) og hun er i dag symptom og medicinfri 98% af tiden.

    Hun kan ikke tåle tørkost = korn, lagermider og forskellige kødproteiner = kød fra kvæg, hjort, and, svin eller meget fedt generelt.

    Jeg hyposensibiliterer hende selv og har gjort det siden hun var 1 år, med god effekt.
    Hun er gået fra ikke at kunne tåle få gram til nu at kunne indtage op til ½ kilo af flere af hendes allergener ...

    Dog skal man tage hensyn til at hun ikke er stresset da dette sænker immunforsvaret og hurtigere udløser udbryd.

    Hun har pt. max 5 udbrud årligt, som regel pga. stress og disse stoppes inden for 30 min. med 6 mg Binyrebarkhormon som engangsdosering.

    Hun er nu 2 ½ år og så længe man tager de nødvendige hensyn symptom og medicinfri.


  • #3   17. feb 2010 Terkel har husstøvmide- og lagermide allergi...

    Vi fodrer ham med Nuta nuggets gold med laks og kartoffel, og det har hjulpet en hel del...

    Han bliver badet i noget shampoo der hedde Epi soothe en gang om måneden og hvis han klør meget et par ekstra gange om måneden.

    Hvis han klør meget bag ørene smører vi med aloe vera, og det hjælper... Og lige i øjeblikket prøver jeg med noget kløe stillende lotion...

    Om sommeren klør han ikke så meget, det er først når det bliver rigtig fugtig i vejret, og så er det bare igang med rengøringen... Vi glæder os til det bliver sommer smiley


  • #4   17. feb 2010 Laika har også allergi.
    Konstaterede det da hun var hvalp og reagerede kraftigt på skimmel.
    Har sidenhen konstateret at at svin eller okse giver hende ørebetændelse. Og formoder at kornprodukter heller ikke er sagen.
    Fodrer hende med Olivers selected fish. Og hun har 7-9-13 ikke haft ørebetændelse i et halvt år.


  • #5   17. feb 2010 Stephanie: Det er den her: (link fjernet)

    Jeg har ikke den store erfaring med det endnu, for Terkel stikker af hver gang jeg sprøjter det på ham smiley

    Men man kan få noget aloe vera drik på apoteket, som skulle hjælpe på kløe hvis du får hunden til at drikke det. Vil dog anbefale lige at spørge en apoteker om det...


  • #6   17. feb 2010 Tusind tak for alle jeres historier.
    Det er trist, at så mange hunde er ramt af allergi, men rart vi kan dele erfaringer med hinanden.

    Pia K: Er hybaliserings vaccine det samme som hypersensibilisering?
    og er der egentlig forskel på sensibilisering og hypersensibilisering?

    Du nævner, at Beauty får vaccine mod flere af de ting, som hun er allergisk overfor, vil det sige, at der kan laves en miks mod flere ting eller skal hver allergi behandles enkeltvis? Arnold har jo også en del, som han reagerer på.

    Har I egentlig også fået allergierne konstateret med blodprøver?

    Vi var faktisk meget overrasket over, at Arnold var allergisk over for så mange ting - tror Arnold i forhold til mange andre indtil videre er sluppet billigt med symptomer.
    Det gør selvfølgelig også, at man lige tænker om det nu også kan passe, han reagerer jo meget på næsten alt i testen, i alle grupper og både i indendørs og udendørs ting.


  • #8   18. feb 2010 Okay, så den røde virker kun så længe hun får den, men har den blå og grønne så fjernet nogle af de andre 25 ting, så hun ikke reagerer på så mange ting mere?

    Jeg mener ikke, at vi i Arnolds test har fået noget afvide omkring fødevarer. Har I også fået svar om dem gennem blodprøve eller ved selv at undersøge, hvad der reageres på?


  • #10   18. feb 2010 Dejligt at høre de gode fremskridt hun har. Det giver jo håb.

    Kan undre mig over, vi ikke har noget med mad i Arnolds test, synes der er testet mod det meste andet. Troede egentlig, at det måske var fordi, de ikke kunne teste det gennem blodet.

    Pga. hans reaktion på lagermider er vi ved at køre ham over på EUKANUBA Dermatosis FP, som vores dyrlæge har anbefalet. Vi har så kun små potioner fremme og resten i fryseren, som skulle hjælpe med at forebygge lagermidernes udvikling.


Kommentér på:
Erfaringer med allergi søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce