{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Op af bakke i jagten på en handhund {{forumTopicSubject}}

til Bianca, som kommer i løb i maj/juni.

Har fundet adskillige egnede emner, men selvom jeg har friparring på Bianca og finder f.eks. en udenlandsk hanhund som ikke er champ. og søger om tilladelse til en parring, så er der nogle "dumme" regler som har stukket en kæp i hjulet for mig flere gange. Reglen er at hunden skal være stillet i åben klasse i dets hjemland og fået 1. præmie før den 1.1.2007. Også selvom det er en champ. gælder reglen.

Igen har jeg fundet en lækker han i Sverige, som er svensk champion, som jeg via en fælles bekendt som lige har anvendt hanhunden har spurgt hvordan jeg kunne komme i forbindelse med ejeren. Hvilket vedkommende hurtigt svarede på, men jeg skulle lige tage mod til mig og ringe op.

Her for en times tid siden fik jeg en mail fra ejeren, som havde set mit spørgsmål på en opdrætters hjemmeside i Sverige. Men hun kom mig i forkøbet, og hun virkede meget venlig og tilbød at sende billeder af ham.

Selvfølgelig har jeg straks svaret at det ville jeg blive glad for. og spurgt om jeg må komme og se ham i virkeligheden. I Sverige hjælper man hinanden og min anden bekendt, som har hanhunden til Cassie, synes også at det var et godt emne.

For pokker jeg er glad lige nu, for det kunne være chancen for at finde en helt igennem dejlig han til Biancas næste parring.

I øvrigt bliver reglerne lavet om, men det træder først i kraft til august, og det kan hverken jeg eller Bianca vente på. Men så ligger vejen åben for endnu en perfekt han, som ikke er udstillet før 2007.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Op af bakke i jagten på en handhund
Kommentér på:
Op af bakke i jagten på en handhund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce