{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Pludselig 'frygt' for større hund! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.. smiley

Min kæreste og jeg var ude igår aftes på tissetur, med pigerne.. Fie hilser af princip ALDRIG på andre, men da Felia er en anden støbning og gladere hund får hun selvf. lov smiley Vi skiller os altid, Fie med Jesper, Felia med mig så hun får lov at hilse på andre hunde - det går som regelt super godt at vi tager hver vores og går hver vores retning (altså, Felia og jeg går mod hunden - de andre går langt udenom).. Felia har aldrig været smittet af Fies angst, heldigvis..

Men igår, sker der så noget meget pludseligt jeg ikk har set før.. Vi ser en større hund på afstand, og som vi plejer går Felia og jeg bare videre som om ingenting er anderledes og da vi nærmer os hunden, logrer halen, hun går hen imod den og 1meter fra den, vender hun om i linen, skriger nærmest og gemmer sig - jeg skynder mig ned på hug og hun kommer hoppende op på mig, jeg fortæller hurtgit manden, at hun ikke kan hilse og de går bare videre, og derefter hopper hun ned fra skødet og går videre som ingenting er hændt - halen oppe osv..

Så er spørgsmålet.. Har I oplevet lign. med jeres hund, når de virkelig ikke har nogle grimme oploevelser i bagagen fra andre hunde? Hun har ALDRIG været ude for en stor hund har sagt fra, ramt hende med pote, været aggresiv osv. - vi har kun haft gode oplevelser..?

Men jeg må sige, at der var noget muskelhund i den - jeg mener nu ikke det kan være derfor - det var en mindre en, inde for racen, den logrede med halen, var glad, duftede til mig, var lydig overfor ejer osv, så jeg har ikke følt den har udvist noget 'ondt'? Men, jeg tænker om Felia kunne mærke noget jeg ikke har ku' mærke??

Håber på et par svar? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig 'frygt' for større hund!
  • #2   16. aug 2010 Selvfølgelig.. smiley

  • #4   17. aug 2010 Det kunne være spændende at se om hun gjorde det igen efterfølgende? eller om det "blot" har været noget med den hund som har sat advarsel signaler igang - hunde kan jo nok tyde, tolke og dufte en masse før vi selv ville reagerer på det.

    Filuca skriger ikke men vil bare gerne lige uden om, og gider ikke specielt hilse.


  • #5   17. aug 2010 Nete: ja, hun er en værre én for tiden.. Ej, jeg har faktisk også noget af skylden, pga. dén forvirring der har været mht. flytningerne, alene-hjemme problemet og pasningen hos min mor for tiden.. Altså, Felia er nok stresset for tiden, jeg har faktisk haft en del kontakt med adfærdsbeh. pga. hendes pludselige opførsel. Hun stresser op, når folk forlader hjemmet (enten min mors eller herhjemme), så kradser hun i gulvtæppet.. Men du har en god pointe (du sku være adfærdsbehandler) ;-)) - Fie er nemlig i løbetid, og Felia er kommet i en hormornel løbetid, så hun mærker de ændringer i kroppen - derfor har hun nok de her alene-hjemme problemer. Og fordi hun nu, ikke acceptere jeg forlader rummet, så er hun jo hos min mor mens jeg er i skole.. Så nu handler det om at hun skal afstresses - så hele ugen står i Felias tegn, dvs. hver dag er det afhentning og hjem i lejligheden så hun ved det er de to steder nu - så snart hun er afstresset så påbegynder vi langsomt og stille alene-hjemme træningen.. Hun har yderligere nu fået zylkene (hjælpemiddel til afstresning), og det hjælper hende da til at geare heelt ned igen :-)) Så det går frem af smiley

    Jeg har sat alt min fritid af til hende for tiden, og jeg ved og kan mærke hun stadig er glad, leger, spiser, sover tungt om natten og stadig render rundt og hilser på både mennesker og hunde, så hun er heldigvis 'sig selv' med lidt stress.. smiley Så det arbejder jeg bare på, på højtryk.. Ydermere er hun også ved at skifte tænder nu, for alvor - så hun er da hårdt ramt, med dårlig ånde oveni ;p Ej, men - ja, hun har faktisk været hårdt ramt både fysisk og psykisk den seneste uge, så nu er vi bare i ren og skær afslapningsmode når jeg er hjemme fra skole af ;)) Så din babyyyyy har det godt :))

    Karina: ja, jeg tror det ændre sig.. Det gav meget mening da adfrædsbeh. sagde dét med hormornel løbetid, fordi hun tisser også mere og rengør sig meget, men hun er ikke i 'rigtig' løb med hævelser og blod (heldigvis) .. Men heldigvis igen, skal Fie jo sterelliseres til November, så hun vil fremover ikke genmærke Fies løb, så der bliver det kun hendes egen, og er hun SÅ psykisk mærket, får hun jo samme tur smiley Så jeg tror det er dét hun reagere på smiley


  • #7   17. aug 2010 Hihi, så kan vi da hurtigt blive enige om at Felia da bestemt ikke har det fra fremmede at blive smittet af andres løb ;p Felia og Fie er også enorm end når de går tur, de går alle de samme steder, tisser samme steder og ja, skider på samme tid og sted smiley Vi spare på plastikposerne herhjemme ;p

Kommentér på:
Pludselig 'frygt' for større hund!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce