{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Angst eller vagtsom? {{forumTopicSubject}}

Jeg er indimellem meget i tvivl om hvilken af delene der gør sig gældende for min dejlige dober.
I hverdagen er der ingen tvivl om at det handler om mig og ham. Vi er en symbiose. Han er ked af det når jeg går og han holder fest når jeg kommer retur. Min mand kan så fortælle at han godt kan bruges når jeg er ude af syne og der har været en kort koncert ved døren. Det samme gør sig gældende når vi helt forlader ham. Han hyler lidt og går så ind og sover eller laver ballade... alt efter hvad han lige har på programmet den dag.
Jeg er med andre ord ikke i tvivl om at han som sådan ikke har separationsangst. Desuden går han sammen med vores anden hund og de har det godt med hinanden... også når vi ikke er hjemme, så han har stort set altid selskab.
Nå, men mit problem ligger i, at jeg har en hund med store drifter. Han er helt fantastisk at træne med... specielt i gruppe C. Lydigheden halter lidt..
Men han får sværere og sværere ved at tolerere andre hunde i hans nærhed. I starten troede jeg at det var noget kønsaggressivitet, men har bare fundet ud af at det for ham er ligegyldig hvilket køn eller alder de andre hunde har. De skal bare holde sig fra ham og mig. Hans blik binder sig fuldstændig fast på andre hunde hvis jeg går hen og snakker med dem.
Sjovt nok er der og har aldrig været noget negativt mellem min anden hund og ham.
Jeg har nogle gange oplevet at han er kommet til at bide mig i benet hvis vi er gået forbi et bestemt hus hvor der pludselig kan komme et par hunde farende ud fra.
Spørgsmålet er hvorfor han reagerer sådan overfor andre hunde og kan komme til at bide mig. Han er stensikkert ikke klar over at han bider mig.
Er det fordi han er vagtsom og adrenalinet siger med ekspressfart når de hunde kommer løbende eller at der er fremmede hunde i nærheden af mig eller er det en form for angst!?!?!
Til træning forsøger vi en masse forskellige ting. Lige nu går vi en masse zig zag imellem hinanden med vores hunde så han bliver tvunget til at de andre er i nærheden af ham, men det er MEGET svært for ham.
Nå vi ellers er på træningsbanen har han ikke interesse i de andre hunde med mindre de kommer for tæt på ham.
Er lidt i syv sind... egentligt virker det som om han har det bedt hvis han ikke skulle forholde sig til andre end hans faste "flok"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst eller vagtsom?
  • #1   21. okt 2010 så dejlige en hund har da ik angst.. smiley hehe skal ik spille mig klog på dette så lader de andre om det.. men en smuksak du har dig..:)

  • #2   21. okt 2010 Jamen han er lækker på ALLE måder ;o) Og han er MIN puttegris ;o) Måske er det mig der er mest i symbiose med ham... hmm

  • #3   22. okt 2010 Om din hund er angst eller vagtsom er lidt at svare på syns jeg, MEN han reagere jo på at andre hunde "kommer for tæt på".

    I "min verden " ville jeg bare acceptere at hunden ikke gider være "bedste venner" med hvem som helst.
    Med andre ord hvis hunden ikke kan tackle situationen så lad være at sætte ham i en situation han ikke kan lide / tackl

    Dvs i dit tilfælde lad være at komme for tæt på de andre hunde til træning.
    det er jo heldigvis ikke træningen han ikke kan tackle men kun de andre hunde hvis de kommer for tæt på.



  • #4   22. okt 2010 Han minder mig lidt om Thor, vores gamle dreng, ved ham, mener jeg det er lidt min skyld, forstået således.
    Han mærker at jeg bliver "nervøs" når andre hunde kommer, og han "beskytter" mig, jeg har dog lært at ignorere dette, så han ikke mærke min "nervøsitet" så no problemos mere, det har taget tid og tålmodighed, plus en masse ros, men det var det hele værd ;o)


  • #5   22. okt 2010 Jeg har for længst accepteret at han ikke skal være pall med andre hunde. Jeg lader generelt ikke mine hunde hilse på eller lege med andre og det tror jeg de har det fint nok med. Der er jo bare nogle situationer hvor det ikke kan undgåes og der skulle han jo gerne kunne forholde sig nogenlunde fornuftigt alligevel.

    Kristine: Jeg tror du har helt ret. Men hvad har fået ham til at reagere sådan fra en start. Det er helt sikkert at han mærker på mig at jeg bliver nervøs.
    Min mand har snakket med en vi træner med om, at når hendes tæve igen kommer i løb skal vi prøve at lukke dem sammen. Ikke for at parre, men for at se om han så kan tollerere hende og få en posetiv oplevelse med en anden hund.
    Måske en god idé, men jeg skal helt sikkert ikke være der for så går det galt. Jeg vil være alt for nervøs for hvad han vil gøre.


  • #6   22. okt 2010 Men hvis hans far også har haft det sådan i sine unge dage er det jo ikke kommet et fremmed sted fra ;o) Det er jo betrykkende og så ved jeg at jeg skal fortsætte træningen med det og at han kan komme ud af det.

  • #7   22. okt 2010 Thor er ikke far til Bandit, det er Zeus ;o) Og han har ingen problemer, han er ligeglad med at vi møder andre hunde, han gider ikke engang at kigge på dem, Hans mor Diva var også ligeglad ;o)

  • #8   22. okt 2010 Ha ha flot Janni... det er sgu ikke nemt når de har alle de finde navne på stamtavlerne ;o)

Kommentér på:
Angst eller vagtsom?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce