Aftensmad, hvad skal vi lave? (alt om madlavning)

Aftensmad, hvad skal vi lave? (alt om madlavning)

Medlemmer: 338
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  suppe???
  • #1   3. nov 2010 Jeg synes egentlig, de fleste supper er ret børnevenlige. På mit arbejde laver vi hver fredag suppe til alle børnene og de klare favoritter er:

Gullaschsuppe med hakkekød
    Tomatsuppe med pastahorn (gerne tilsat Dolmio fra glas)
    Cremet karrysuppe med fyld af kylling, ris, ananas og æble
    Kartoffel-porresuppe

Min personlige favorit som barn (og faktisk stadigvæk) var helt almindelig hønsekødssuppe (uden selleri, pastinak eller persillerod) med hjemmelavede kød- og melboller og noget af hønsekødet i.

• #2   3. nov 2010 hvis det er små børn, så tag og blend grøntsagerne, så bliver suppen tykkere og nemmer at få op....og så med pastaskruer...det elsker de fleste børn

• #3   3. nov 2010 Jeg har somme tider lavet en kartoffel-porresuppe, hvor jeg forinden lige har svitset lidt løg, bacon og en anelse karry og gurkemaje. blandet med de andre ingredienser (inkl en masse urter og krydderier) Det hele bliver blendet, og så kommer jeg lige lidt broccoilduske eller grønne ærter i inden servering, tilsætter lidt fløde eller creme fraiche, drysser med lidt frisk persille og så kroutoner på toppen.
    Der kunne maqn sikkert også sagtens putte kogte linser eller bønner i:-) Tror faktisk ikke man skal være så bange for at servere sjove ting til børn.

Iøvrigt har min søn (som nu er 13) altid været vild med cremet fiske/skaldyrssuppe : en masse godt fra havet, løg, og grøntsager som man nu har, tomatpure, chili, fløde o.s.v.
    Og det synes det er lækkert og sjovt, når de kan fiske en hel reje eller musling op fra suppen og spise den.

Iøvrigt har jeg aldrig lavet "børnemad"... smiley

• #4   3. nov 2010 tak tak nu kunne jeg jo oz ha skrevet lidt mere om hvad jeg var ude efter -gg- det skal ikke være alm. supper for dem kan jeg godt og ingen problemer i det...

det er nogen sjove supper jeg vil finde.. og det skal være 100000% øko og ingen glas og dåse løsning ....

og ja hvis i ellers har nogen sjove retter så bare kom med dem... og nogen gode ider til en lun ret...

og ja det må kun være kalv og kylling og fisk

• #5   4. nov 2010 russisk rødbedesuppe...

Kommentér på:
suppe???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce