Husky & Malamute

Husky & Malamute

Medlemmer: 177
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

magtkampe magtkampe

hej ville hører om der var nogen der havde prøvet eller vidste noget om problemet med magtkampe i flokken..
jeg har en siberian husky der er 3 et halvt år jeg fik hende fra en kennel og vidste at det godt kunne gå hen og blive et problem at hun nu skulle til at være alene.
derfor besluttede jeg at få en hund mere det blev så til en alaskan malamute han hund på snart 2 år han er kasteret.
de har været sammen i snart 6 dage men de kan bare ikke enes nogen gange er det så ekstremt så de bider hinanden andre gange viser de tænder og knurre af hinanden og det var jo ikke derfor at vi skulle have hund nr. 2 mit spørgsmål er så hvor lang tid er det normalt for hunde at have magtkampe???
jeg er så desperat så jeg går kraftigt at aflevere ham tilbage til sin kennel for syntes det er synd for dem.

de desprate hilsner britt

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  magtkampe
  • #1   29. dec 2010 Hejsa..

Jeg har selv en siberian husky og havde en alaskan malamute. Der var ca 1½ års forskel på dem, men de havde desværre deres magtkampe hele tiden. Det startede da mutten blev ca 1-2 år (den var yngst) og varerede ved. Jeg måtte desværre gå af med den da den var 4 år og fandt aldrig ud af hvordan man kunne slippe "problemet". Det skal siges at det var to tæver jeg havde. Men ved dog at der er nogen som kan, hvis det er en ringe trøst smiley

• #2   31. dec 2010 Det er ganske naturligt at der vil være magtkampe, og det bedste er at lade det stå til, - til en vis grænse. Men de skal jo finde ud af det med hinanden, finde ud af rangorden osv. Sådan er det jo også i naturen. Vi har en mutte på 2 år, og fik en cocker, og kakki (mutten) var rigtig led i starten. Hun viste tænder, kunrret, nedlagde ham, jagtede ham osv. Vi var virelig i tvivl, om de kunne sammen og var rigtig ked af det. Men efter ca. 14 dage til 3 uger gik det lige så stille over, og nu er de bedste venner! De kan ikke leve uden hinanden. Så håber for dig det går over! Det er ganske naturligt med magtkampe i starten! Og ISÆR med de to racer :o) Held og lykke med det!

• #3   31. dec 2010 Det vil jeg også sige. Magtkampen vil altid være der og selvom mine havde det så kunne de heller ikke undvære hinanden smiley

• #4   1. jan 2011 okay men min mutte gik for et par dage til angreb på huskyen bagfra nedlagede hende og bed sig fast i halsen på hende og uanset hvad vi råbte til ham så ville han ikke give slip før vi sparkede ham i hovedet og selv da han gav slip og huskyen stak af prøvede han at følge efter mens han "råbte" og "skreg" da vi ringer til hende vi har købt mutten af siger hun at det er ganske normal og at vi bare skulle havde ladt ham fortsætte???
    kan det virkelig passe at det skal være så ekstremt??? vores husky har så flere steder både på hals og ryg...
    er virkelig i tvivl...

• #5   1. jan 2011 Ja det kan virke meget voldsomt og snes også at det du skriver lyder vildt, især når den går efter halsen. Men ja det er jo "normalt" at de skal have deres kampe. Min mutte ville heller ikke hører når vi råbte for at stoppe dem, så til sidst trak jeg den i bagbenene, når det virkelig blev for meget, for så mistede den fodfæstet og koncentrationen så jeg kunne få den væk. Men det er et helvede når det står på og har selv været til dyrlægen for at få snude osv syet. Men hvor længe man skal holde ud kan jeg desværre ikke svare dig på, for som sagt havde mine flest gode stunder sammen. Deres opstod mest når det var i forbindelse med mad, godbider osv..
    Har du prøvet at forhører dig på polarhundeklubbens hjemmeside, hvor der er mange der inde som har store flokke med begge racer??

• #6   3. jan 2011 Jeg har ALDRIG oplevet magtkampe med nogle af mine huskyer - tværtimod ser jeg det som en race, der er unikt god til at omgåes andre hunde. Derimod er det vel meget typisk for mutten?

Og selv hvis de lige skal finde rangorden, så mener jeg absolut, det er LANGT over grænsen, hvis der ligefrem bliver bidt hul, så huskyen får sår. Det ville man jo heller ikke synes var ok, når hundene lige skal finde rangorden i hundeskoven fx.?

• #7   3. jan 2011 nej det er jo det vi er kommet af med mutten igen for sådanne slåskamp vil vi bare ikke have i vores hjem og nu er vi så gået så småt i gang med at snakke med den kennel vi har fået huskyen om at få en til fra dem af... hun har prøvet før vi fik mutten at blive sat sammen med nogen af de andre han havde til salg og der var også to andre hun ikke kunne sammen med fordi hun netop er så blød som hun er... så derfor er der nogen der føler sig fristet til bare at give hende en omgang så hun ved hvem der bestemmer...
    men med de fleste andre huskyes kunne hun helt fint fungere især sammen med han hundene...
    der var der overhovedet ingen kampe på noget tidspunkt der lagde hun sig tværtimod ind til ham og lå der og hyggede med ham og det var jo sådan noget der vi ledte efter til hende... en som hun har lyst til at være i nærheden af og en som hun kan hygge sig med..

• #8   3. jan 2011 Det lyder som en supergod idé at få en husky mere! Selvfølgelig kan de lige markere, hvis der er nogle, der går over grænsen, men jeg har aldrig oplevet dem slås. Held og lykke med det!!

• #9   3. jan 2011 Ja, vil også sige det er normalt! Især ved mutter. Huskyer er ikke så slemme som mutter. Men de kan sagtens bide fra sig :o) Vores mutte nedlægger også vores cocker når hun har fået nok. Hun smider ham ned og bider sig fast i halsen til han ligger stille. Magtkampe kan ikke undgås (især ikke disse to racer), og dem der siger andet lyver, eller har været meget heldige (eller bare ikke set når det er sket) :o)

• #10   3. jan 2011 Hov, havde ikke læst du var kommet af med mutten! Men I vil sikkert også opleve magtkampe ved to huskyer. Der er jo mange former. Det kan være den ene skal drikke før den anden osv.. Held og lykke :o)

• #11   3. jan 2011 hej jamen det er helt okay..
    det er jo heller ikke fordi at jeg helt vil undgå magtkampe overhovedet for det ved jeg godt aldrig kan lade sig gøre...
    men den mutte vi havde slog det virkelig bare klik for.. men hans historie er heller ikke særlig køn han var sidste led i flokken så tror han paktrisk talt ikke har fået ret meget andet at spise end de andres lort... da vi fik ham vejede han kun 28 kg. og han blev "mobbet" af de andre efter han blev kasteret der ud over havde han et blødt sind...
    vores husky er også blød af sind og ældre hun er meget forsigtig og underdrægtig som man kalder det... og det er den kombination jeg tror har været årsagen..
    han har måske kunnet mærke når hun havde sine "svage" tidspunkter hvor han måske har kunnet mærke at hun var sårbar og havde set sit snit til at nedlægge hende en gang for alle for måske i troen om på den måde at få fat på noget mere mad...
    det er bare en ide jeg har om det man kan jo desværre ikke få det at vide af dem hvad der gør at de gør som de gør... men syntes selv det giver nogen lunde mening...;)

• #12   4. jan 2011 Ja, der kan være noget om det :o)

Kommentér på:
magtkampe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce