{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hanhunde og magtkampe
  • #2   28. nov 2017 Spørg rigtig meget ind til baggrunden for hans opfattelse af hunde samtidig med at diskutere.. De gange jeg har sagt noget til lignende typer og det ikke har resulteret i at folk syntes jeg er en autistisk type, er når jeg bruger omvendt psykologi og bekræftelse i at gide at høre på deres synspunkt også. smiley

• #3   28. nov 2017 Han har siden viden fra en kammerat. Og han vil ikke lytte til mig, for jeg giver jo bare veninden ret smiley

• #4   28. nov 2017 Er han typen som gider læse artikler over 50 ord? smiley
    Noget af det værste jeg har erfaret man kan gøre er at begynde at remse navne op som Anders Halvgren og hvad de ellers heder.. Det betyder jo nada i hovedet på folk som har hele sin viden fra en ven. smiley

Tror man skal kende personen meget... Og så køre psykostil på ham, folk reagerer på input forskelligt.. Nogen lærer bedst gennem praktiske oplevelser som at besøge en familie med kæmpe store hanhunde og gerne en lille mand(som "kan styre dem" og ikke bliver ædt konstant). Andre skal have kolde facts på bordet og læse 100tusind ord før de er overbevist, mens andre kun kan ændres via mere praktiske øvelser.

Det er jo totalt mindfuck at ændre forståelse fra at tro en hanhund vil dominere en hanmenneskeabe helt automatisk mens hunner ikke gør fordi; uga bøh klunker og så virkelig give slip på sit forståelsessystem og træde ind i en hel anden verden.. Kan da huske det var helt vildt fedt dengang jeg pludselig tog den der positiv cult til mig... Det var ren renæssance.

• #5   28. nov 2017 Han skal have kolde facts. Problemet er bare, at der jo er folk som Jan Fennel, som gerne dyrker dominans teorierne. Og de artikler eksistere jo også.

Han læser gerne lange artikler, for at få info. smiley

• #6   28. nov 2017 Det er sjældent jeg gider involvere min mening i sådanne debatter hvis det er udgangspunktet. De kan ikke omvendes, de skal selv blive klogere. Jeg gider kun hvis folk oprigtig spørger og/eller betvivler hvorfor hunden gør som den gør.

Imellem tiden kan du sige til ham at tæver er lige så slemme, man kan lige så godt underkaste sig med det samme.

Og psst. Sig til ham at man kan berige hundens mad i mens den spiser, med noget ekstra lækkert. Så bliver de nok gode venner omkring foderskålen smiley

profilbillede
  • #7   28. nov 2017 .

profilbillede
  • #8   28. nov 2017 Lad være med at diskutere med ham.
    Forær ham den her bog i jule eller adventsgave og diskuter når han har læst den.

profilbillede
  • #13   28. nov 2017 Aaah, mine hunde ejer ikke halsbånd, og mine hunde sover stort set ALTID i sofaen eller sengen, uanset om det er nat eller dag, de har altså ikke overtaget magten smiley

• #14   28. nov 2017 Hvor kan Alfa syndromet købes?

Herhjemme er det sq Melanie der brokker sig, hvis man vil tage hendes plads. smiley

• #17   28. nov 2017 Hahaha MB! Det skal jeg huske. Den skal vel også tisses på?

• #19   28. nov 2017 Det er bare mærkeligt. De har en tæve i forvejen, og han har slet ikke denne dominans tilgang til hende? smiley

• #25   28. nov 2017 Jamen han kender Baby for fanden smiley hahaha hvis Baby slapper mere af, så skider han i sofaen!

Der er bestemt intet dominant over Baby smiley

• #27   28. nov 2017 Alfa Syndromet kan købes hos boghandleren og på nettet.

• #31   28. nov 2017 Manden er jo småparanoid *GG*

Han skulle bare vide, hvor meget tæver styrer hannerne smiley smiley

• #33   29. nov 2017 Vrøvl Emma smiley

• #34   29. nov 2017 # 32
    Emma - det er engang forældet vrøvl du skriver.
    Hunde har ikke magtkampe med mennesker.
    Jeg kan stærkt anbefale dig at læse den bog henviser til i # 8

• #36   29. nov 2017 Emma, det er så meget hyggeligere at have hund, hvis man betragter den som en ven, der skal guides og understøttes end en fjende, der skal holdes nede... prøv det smiley

• #37   29. nov 2017 Maj-Britt, så fortsætter den med naboerne og alle de mennesker den møder indtil den har overtager verdensherredømmet smiley

• #38   29. nov 2017 Måske lidt som en retarderet ven, der skal hjælpes lidt smiley

• #40   29. nov 2017 Netop, Krøllet smiley

• #41   29. nov 2017 Krøllet, tak for et godt grin. Jeg var lige ved at få kaffe ud over hele tastaturet.

• #43   29. nov 2017 Lidt underligt, emma, at bare hoppe ind og slet ikke forholde sig til tråden man kommenterer i med sit allerførste skriveri herinde?????? Lugter jeg en trold?????? smiley :P

• #46   29. nov 2017 Hvor er du uddannet og af hvem? smiley

• #47   29. nov 2017 Emma, hunde danner ikke flok med mennesker smiley
    Arter danner ikke flok indbyrdes. Det ses heller ikke hos andre arter, så jeg ved ikke hvor den ide er opstået, at hunde skulle gøre det.

• #48   29. nov 2017 Hmm...
    Emma, jeg tror det vil gøre dine kommende kunder glade, hvis du lige læser op på det med hundeadfærd smiley

• #52   29. nov 2017 Emma, har du set videoen i indlæg 11? smiley

• #54   29. nov 2017 Nej, Emma.
    Hunde danner flok med hunde, ikke andre arter.

Og det er også sådan at tamhunde ikke nødvendigvis danner flok med andre tamhunde..

• #55   29. nov 2017 Nå, jeg var for langsom med forslaget om at se videoen smiley

Men ja, som han siger i videoen, er forskere blevet klogere end dengang og der findes en masse dokumentation på, at det ikke forholder sig som man troede dengang i 70'erne.

• #56   29. nov 2017 Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du bliver uddannet ?
    Det kan ikke være et seriøst sted, det kan næsten kun være hos hundevrøvleren fra Faxe.

Og hvor er du bare dygtig, det er lige sådan en som dig hele hundeverdenen har ventet på.
    Tænk at du allerede ved alt om hundeadfærd INDEN du er uddannet.
    Utrolig at du ved mere end alle dem som er uddannet, har været det i mange år og som har mange års erfaring

måske skulle i lige se engang inde under adfærd

Når du kommer med den udtalelse, så kan du vel også anbefale os noget faglekture om hundeadfærd så vi alle sammen kan blive klogere ?

• #58   29. nov 2017 Vores kat er da BESTEMT ikke en del af vores hundes flok.

• #74   29. nov 2017 Lens det er derfor Aslan ikke kan lide andre hunde smiley han vil slås så han kommer højest op og kan erobre alle tæverne...

• #75   29. nov 2017 Emma, du påstår at du ved alt om hunde og hundeadfærd, det har du selv skrevet.

Vil du godt svare på, hvorfor du mener, at du ved mere end forskerne, som har beskæftiget sig med emnet de sidste 30-40 år ?
    Og vil du godt svare på, hvorfor du mener, at du ved mere end rigtig gode og dygtige adfærdsbehandlere, som både er uddannet og som har mange års erfaring ?

• #78   29. nov 2017 Vi har brug for den her slags emner ind i mellem. (hop til 0:38)
    I feel good smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=8xjdmCTKeos

• #79   29. nov 2017 Hundeflokke er ikke hierakisk opbygget, Emma.

Det troede man engang.

• #83   29. nov 2017 Emma, alle ved, hvad du mener, for det du skriver er det alle troede på for 20-30 år siden.
    Du bliver ikke misforstået, det er blot uenighed..

• #85   29. nov 2017 Væk var hun... trist..

• #86   29. nov 2017 Alle dyr og mennesker har et hierarki.

Åh hvem er så øverst oppe i hirakiet i en familie ? Er det mor eller far ?
    Mig bekendt, så er man ligeværdige partnere.

Hvorfor tror i ellers hunde nogengange slåsser? Det er da for at være komme højere op i rank og vise sine grænser så bliver den også automatisk mere attraktiv for hunnerne sådan er det med alle levende væsner

Det vil sige, at når to mænd slåsser, så bliver disse modbydelige slagsbrødre mere attraktive for os kvinder ?
    Ihhh guder, aldrig i livet at jeg vil synes at en slagsbror er attraktiv, men det må du jo mene.

• #90   29. nov 2017 Ærgerligt at hun ikke kunne nåes. For det er godt nok synd for de kommende kunder (som jeg håber hun ikke får- når hun sværger til det pladder) ( og at hanhunden søger en til at føde hans børn SUK)

• #93   29. nov 2017 Det kedelige er, at det vrøvl stadig er noget der gives videre fra generation til generation.
    Det er en sejlivet en...

Såååå mange hundemennesker, der bare nikker og godtager.
    Men jo, det ER da også komfortabelt for os mennesker med den tilgang.

• #94   29. nov 2017 Emma der er altså en ting jeg ikke helt forstod, du skriver der også er hierarki ved mennesker, hvordan fungerer det ? For jeg kan ikke komme i tanke om nogen hvor jeg bestemmer eller hvor andre bestemmer over mig. Jeg synes det er spændende, men forstår ikke helt hvordan og hvorledes ?
    Nå jeg var for langsom.

Og til ts, jeg synes de andre er kommet med nogle gode svar. Og som en sagde, tæver bestemmer langt mere end hanner. Herhjemme er det i hvert fald Rosa der hele tiden skal minde mig om at jeg er lavere i hierarkiet end hende (ved at smide sig ovenpå mig og så skal hun nusses, have mad osv osv) Lucky virker mere ligeglad og går bare ud i kurven og sover hvis jeg ikke lige giver ham opmærksomhed smiley

• #96   29. nov 2017 Jeg tror det er all over..

Og jo, vi bliver klogere, men for hulen, det går langsomt..

• #97   29. nov 2017 Jeg syntes tit at dominansteoretikere har virkelig meget erfaring med hunde i form af hundetræning og den slags. Men ens for alle, aldrig nogen info om hvor man er uddannet. Nok en af de grimme bivirkninger ved CESAR, hvis han kan være guru uden uddannelse - så kan alle.

• #100   29. nov 2017 Har i egentligt nogensinde overvejet at det med at hunde IKKE er dominante er noget hundene har fundet på og spredt ud, så vi tror de ikke er og de derfor nemmere kan overtage verdens herredømmet ? smiley

Jeg har i hvert fald Rosa mistænkt for at hun bruger sin charme sol forklædning, så jeg ikke opdager den dag hun overtager det hele. Måske er det allerede sket smiley

• #101   29. nov 2017 Der ses stadig samme tilgang inden for heste endnu. Det er så trist. Hesten må ikke bide så får den en på kassen- men du spændte næsebåndet for stramt oven på en dårlig tand.

Hesten må ikke sparke så bliver der sparket 5 gange tilbage- men man tjekker da ikke om sadlen klemmer.
    Hesten skal bare makke ret for ellers vil den dominere over en smiley

• #104   29. nov 2017 Det ses jo også ved hunde, de må ikke bide og da ikke børn, så er det direkte til dyrlægen og den lilla væske...

Men når curlingforældre holder på at deres hund SKAL finde sig i ALT fra deres yngel af, så græder mit hjerte simpelthen ved at de tillader dem at gøre dette ved en lille hund, HUND ,ikke et af de der gummihoppedyr smiley smiley

profilbillede
  • #106   29. nov 2017 Maj-Britt, det er ikke specielt udbredt i min del af brugshundemiljøet.
    Folk beskæftiger sig ikke med det, men gør, hvad der virker.

• #109   29. nov 2017 #105 Tror generelt ikke det er videnskabshatten der trykker på curlingbørns forældre. smiley Det handler jo om at barnet ikke skal møde modstand på sin vej til udfoldelse.

• #110   29. nov 2017 Det typiske svar er, at de bliver aggressive og bidende.

• #113   29. nov 2017 Sådan nogle "artikler" her gør det ikke meget bedre...
    Ganske almindelig territorialadfærd
    https://dk.newsner.com/dyr/derfor-sparker-hunden-graesset-naar-har-skidt-jeg-anede-ikke/

profilbillede
  • #114   29. nov 2017 Jamen jeg mener da også at børn skal møde så lidt modstand som muligt og slet slet ingen unødig modstand.. Men ting er jo aldrig så sort på hvidt, engang var det normalt at læreren piskede halvdelen af øret af børn som ikke kunne side stille.. I dag ryger sådan en person i fængsel. En skam at det med dyr ikke har fulgt med de fremskridt vi trods alt har gjort i forhold til børneopdragelse og hvad er tilladt. Men vi spiser jo heldigvis ikke vores børn, kan ikke rigtig se andre forskelle.. Hunde, katte, marsvin osv. er alle totalt bevidste skabninger med komplekse følelsesliv. Hvorfor fortjener de ikke at skånes i samme stil som alle de møgunger som render rundt og forurener? smiley

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 9 Svar: 16
    #120   29. nov 2017 Kan i ikk se i laver også hierarki lige nu ved at nedgøre andre så man selv fremstår bedre det er det største problem vi har i verden og det er her om i synes eller ej. Jeg siger ikk vi bider eller sådan. Men ved ganske små signaler vi sender til hinanden. Hvorfor tror i der også er så meget mobning i skolerne? Det da fordi alle går efter de svage af ren natur.
    Vi gør det selv hver evig eneste dag. Kan i ikk se det? Og sådan fungere det ved alle dyrearter

• #123   29. nov 2017 Så alle der bliver mobbet er svage?

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#125   29. nov 2017 Og andre ‘ børn ‘ ser det okay være sådan også hopper de med den stærke ham der mobber de andre også er der lige pludselig mange mod en. Tænk over det generelt i hverdagen.

Du vil få et meget bedre syn på livet DKK snob

• #128   29. nov 2017 E
    Sludder, de andre holder sig gode venner med mobberen for ikke selv at blive offer.

Tag og læs bogen 21 måder at dø på

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#129   29. nov 2017 Svage eller anderledes der kan være forskellige grunde men de bliver gjort til den svage.

Mine hunde har det godt og har altid haft det godt ved mig. Men har den holdning at hvis en hund er aggressiv er den det som regel af en grund. Og hvis ikk den ved at den opførsel ikk er okay kan den jo ikk vide den gør nået forkert

• #131   29. nov 2017 Hvad så med dem der står op imod mobberen for at hjælpe den der bliver mobbet ? Er de så ude i at ville være højere hævet end mobberen ?

• #132   29. nov 2017 Jeg er da vældig enig i, at hundes adfærd har en grund... For mig et den grund bare ALDRIG dominans.

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#133   29. nov 2017 Ja præcis for ikk selv st blive mobbet hopper de selv med vognen. Også bliver mobberen bekræftet i det rigtig det den gør

• #134   29. nov 2017 Det er ikke at mobbe at fortælle folk de er forkert på den. Det at mene det er mobning er tegn på curlingtendenser. Det er den her slags modstand jeg mener er absolut NØDVENDIG for børn og voksne af alle aldre.

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#135   29. nov 2017 Har heller aldrig sagt at den dominerende er agressiv!! Det vil den kun blive hvis den bliver usikker på sin plads i flokken

• #137   29. nov 2017 Hvordan viser hunden, at den vil dominere?

Når min tæve Knurre, fordi jeg stikker fødderne under hende mens hun ligger på dynen, er hun så dominerende?

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#141   29. nov 2017 Det heller ikk det jeg mener men det her handler jo ikk længere kun om at tage fejl det handler om hvordan man formulere sig til andre mennesker for det er folk ikk særlig gode til..

Hvis folk mener man tager fejl kan man komme med den viden man nu ligger inde med og hjælpe hinanden på godt og ondt. Og man kan komme med konstruktiv kritik. I stedet for angreb. Jeg kunne aldrig finde på at slå min hund eller nået i den stil. Men jeg er heller ikk typen der bare for den aflivet fordi den ikk tilpasser sig.. man må jeg lære at sætte sig ind i hunden sted før man kan forstå dem. Og arbejde med de traumer eller problemer de nu hver i sær har.
    Men jeg føler jeg er blevet hængt op som om jeg slår min hund og det ene og det andet. Og så prøver jeg at få jer til at forstå at med fjendtlighed kommer i ihverfald ingen vegne. Hvis i prøver at få folk til at se der ikk findes hierarki. I kommer ingen vegne med at forklare nogen nået hvis det den måde i frembruser hver gang! Så må i jo være forstående og forklare. Og hvis ikk i imødekommer samme holdning. Så acceptere ikk alle tror det samme som dig. Men fordi jeg ikk er enig i der ikk findes hierarki. Skal jeg ikk plantes for at slå min hund vel det kan du godt se. Det jo helt forkert og høre ingen steder hjemme.

• #142   29. nov 2017 Denne tråd skal nu engang ikke handle om, hvordan man udtrykker sig på nettet.

Den handler om, hvorvidt hanhunde vil dominere i en husstand, hvor der er et menneske af det mandlige køn og om de skal kæmpe om pladsen smiley

• #144   29. nov 2017 Ingen her har vidst påstået at du slår din hund.

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#145   29. nov 2017 Nej det er at vise din grænse her til og ikk længere og det på den måde både mennesker og dyr. Danner deres personlighed ved at mærke hvor grænserne går og sige fra når det nok. Og der vil kommer nye grænse i det man udvikles og derfor skifter hierakiet også. Men den der bliver set som enten stærkesk, mest erfaring, ældst eller klogest bliver som regl leder af flokken. Ogsp er det over alt. Fordi den ved bedst.

• #147   29. nov 2017 I har omvendt manden! Vi havde en lang snak igår aftes, hvor jeg trak tråden ind i samtalen, og til sidst måtte han trække i land og indrømme at vi nok havde ret... smiley

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#149   29. nov 2017 Har aldrig sagt at dyrene bliver agressive og sure på hinanden, men det sendes signaler som via Dyr og mennesker på forskellige måde som går ind og ligger et hieraki. Og lige som hunden siger fra i situationer den ikk er behagelig med. (Sige fra kan være mange ting min hun går feks. Hvis hun vil slappe lidt af eller hun er blevet fornærmet det vidt forskellige fra hund til hund) er det også okay at Vi siger fra i de situationer hvor vi ikk føler det behageligt!! ( sige fra det kan bare være et nej eller et blik eller at gå eller hvad der nu passer til den enkelte person. Håber i forstår det bliver rimelig indviklet fordi jeg skal forklare så meget for det ikk skal misforståes med det samme

• #151   29. nov 2017 Det du beskriver er jo ikke dominans og hierarki... Det er opdragelse. Helt almindelig opdragelse!

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#152   29. nov 2017 Nej ikk direkte men mellem linjerne. Hvilket en hver der læser alt dette igennem ville kunne se

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#153   29. nov 2017 Ja ig det kan jo klart betale sig at være øverst. Derfor er det rent instinkt at søge den stilling.

• #154   29. nov 2017 Øverst? Øverst hvad?

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#156   29. nov 2017 Så det for du helt ret i men at der ikk findes hieraki blandt dyr og mennesker synes jeg er lige så dumt som du synes omvendt. Men sådan er det jo bare en af os bliver vel klogere med tiden

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#157   29. nov 2017 Sætter pris på din hjælp DKK den ENE posetive hjælp du har kunne komme med men jeg tror ikk jeg tør at læse nået af det du tilbyder så nej tak!! Jer andre få rare mennesker tak for jeres hjælp. Og det vil jeg læse igennem. I får lov at få denne gruppe for jer selv nu. Det gør mere skidt end gavn kan jeg fornemme så tror jeg finder et andet sted hvor man ren faktisk kan lære nået af rare mennesker og måske selv komme med nogle indput hvem ved.

• #160   29. nov 2017 Jeg kan ikke se hvordan sådan et hierarki skal foregå, når mennesker og dyr ikke snakker samme sprog

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#162   29. nov 2017 I lige måde DKK snob forstår navnet nu

• #163   29. nov 2017 Mennesker lever meget ofte med en hierarkisk struktur. En del aber gør også.

Hunde gør ikke.
    Dyr er ikke bare dyr, hvordan de danner flok er vidt forskellig - at lægge den tankegang på hunde er i høj grad menneskeliggørelse.

• #166   29. nov 2017 Rosa ligger altid ovenpå mig hvis hun kan komme til det. Hvis hun kan slippe afsted med det, tager hun også sin tørfoder med op i sofaen når jeg er der, og spiser (gælder for alle steder hvor jeg er) hun går også forrest når vi går tur. Sover med mig i sengen om morgenen når min kæreste står op, bestemmer hvornår hun vil ud i haven og bruger størstedelen af sin dag på at putte ved mig, og kan godt brokke sig højlydt hvis jeg ikke løfter hende op i sofaen når hun vil op.
    Hvem af os er det så der bestemmer ? For umiddelbart får hun stort set altid sin vilje, men alligevel virker hun ikke dominant? Hverken i forhold til at være leder eller aggressiv.

• #167   29. nov 2017 Det er dælme op ad bakke nogen gange med Flat Earth Society, Cesar Millan fanclub og isis. xD

profilbillede
  • E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#169   29. nov 2017 Og jeg har aldrig nævnt min gravhund i på denne side? Du kun sur på mig fordi du ikk kunne lide min kommentar inde ved annoncen fordi jeg kaldte det han søgte en pige/ kvinde. Helt ærligt come on det kan sku da være nået så ligegyldig ting at gå op i. Også skal jeg udstilles grimmeste muligst her. Synes det lavt at synke som menneske virkelig

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#171   29. nov 2017 Men ingen for nået posetivt ud af dette så jeg synes den stopper her tak

• E
    E Tilmeldt:
    nov 2017

#173   29. nov 2017 Jeg selvfølgelig er det tillid det hele handler om men den tillid skal igså bygges op og det gør man ved tryghed og at den føler der også er plads til at den kan være til stede

• #175   29. nov 2017 Tjek de links, der er lagt ind her i tråden, Emma - det vil hjælpe dig i forhold til dine drømme om at arbejde med hunde.

Der er stor chance for at få noget godt ud af denne tråd.
    Det kræver bare at du vil udvide horisonten.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #176   29. nov 2017 Så kloge folk er i dag. Om 30år er kan man se hvor galt man var på den.

Hilsen en der har fået taget sin plads flere gange af sin unge hanhund. Hvorfor er jeg ligeglad med. Jeg synes bare det er irriterende at sidde på gulvet.

• #182   29. nov 2017 Endnu værre - Mus i eget hus!
    Det er sgu musene, der ender med at overtage hele pisset smiley smiley

• #183   29. nov 2017 Lens god pointe. Jeg har heldigvis (eller desværre) ikke kat i husstanden, så her har de ikke overtaget helt endnu. Der er dog kattelem i vores dør (vi bor til leje) så de kunne i teorien sagtens overtage vores hjem smiley

• #186   29. nov 2017 #176 Altså hvis man skruer konspirationskysen fast så er intet virkeligt jo. Men det er nu et ganske tydeligt faktum bare at teknologien er blevet så markant forbedret de sidste 30-45-100 år at vi ganske enkelt kan se beviser og modbeviser via den teknologiske hjælp.. Fremover vil vi blive bedre og bedre til at bevise og modbevise via teknik og sund fornuft, men at tro man om f.eks. 300 år finder frem til at hunde rent faktisk godt kan lide at blive domineret eller at hunde prøver på at dominere fordi den er så meget mere primitiv end vi i dag tror og mener, det tvivler jeg pænt meget på.. Netop fordi vores teknologi rent faktisk er så tydelig og præcis som den efterhånden er. Verden har ikke undergået så hastig teknologisk udvikling før i den skrevne menneskehistorie end i de sidste 25-30 år. Det er en HELT anden verden i dag, end for blot 10 år siden.

• #189   29. nov 2017 Har du da prøvet? smiley

• #190   29. nov 2017 Så sent som i sidste uge overhørte jeg nogen sige, at dengang de havde fået hvalp, gik den efter turen direkte ind og tissede i datterens seng, og det var helt sikkert noget med rangorden.
    Det lever i bedste velgående, og hold op hvor er det hårdt at høre nogen sige det så sikkert og stålfast - det er jo en klokkeklar misforståelse af en bette hvalp.

Emma, i stedet for bare at sige "det er sådan det er", så synes jeg da personligt at det er sjovere at lære noget, blive klogere på hunde, dykke ned i den forskning der er lavet og udvide sin horisont. Det er faktisk et krav til rigtig mange professioner - at holde sig opdateret inden for den nyeste forskning - og det burde det også for hundetrænere.
    Det er givetvis ikke alt jeg forstår, men jeg gør et forsøg... og hvis du brænder for at arbejde med hunde og formidle din viden, så det da i en eller anden del af dig være nysgerrighed og læring der driver værket smiley

• #192   29. nov 2017 Men fordi man tror på dominans teorierne er man jo ikke nødvendigvis dum eller ond ved hundene.

Min moster og onkel tror på de her teorier... Min onkel vil fx ikke have at hunde ligger på ham, fordi de så dominere ham.
    De går også først ud af døren osv.

Mine hunde ELSKER at blive passet hos moster og onkel. Moster er Baby's yndlings menneske i hele verden! Og han er da fløjtende ligeglad med, om hans sovs og kartofler bliver serveret før, eller efter de gamle har spist smiley

• #194   29. nov 2017 Kæft, jeg er glad for at jeg opholder mig i de her brugskredse - jeg har da aldrig oplevet, at folk kan gå så meget op i noget, som er så uendeligt ligegyldigt .. "hvem af mine Fido´er bestemmer - hvorfor bestemmer den Fido mere end den anden Fido - hvorfor ligger min hund i sofaen - og hvorfor hugger den min mad når den kan slippe afsted med det"

Don´t know - don´t give a freakin´ fuck ... kom dog ud og træn noget hund istedet for, for pokker smiley smiley smiley

• #196   29. nov 2017 men jeg tror ikk jeg tør at læse nået af det du tilbyder så nej tak!!

Nej tænk sig, der kunne jo ske det, at man gik hen og blev klogere på visse ting. Forfærdeligt, hvis det skulle ske...

• #198   29. nov 2017 Emma med kenzie, tak for den kommentar, det vil jeg sige videre til min kæreste, han synes nemlig bare det et irriterende at hun slæber mad med overalt og ikke altid får dem spist smiley
    Jeg har altid bare set det som en lidt sjov vane, at hun slæber "madpakker" med sig rundt, for det er lige meget om jeg går på toilettet eller sidder og ser tv, så kommer hun med en tørfoderpille og skal spise den (når hun altså er sulten)

Men du har da helt ret i at det er et tegn på tillid at hun vil "dele" med os. smiley

• #199   29. nov 2017 #198

Gu ved hvor længe hun ville "dele" med jer, hvis I konsekvent tog den mad hun kom for at "dele" med jer, fra hende ??

• #200   29. nov 2017 Martine det ville hun med garanti ikke ret længe smiley
    Jeg går ikke ind for dominans halløj og går ikke ind for at tage ting fra hunden der er dens, med mindre der er en ekstremt god grund. Deres mad og ting er deres, så når de får noget lækkert går de også lov til at være i fred med det. Hvilket jo nok er grunden til at hun gerne vil "dele" for hun ved jeg ikke bare tager det.

• #201   29. nov 2017 Så hun "deler" ikke - hun "viser" dig sin mad, ikke ??

Eller er jeg helt i skoven her .... min hund æder sin mad og sine kødben uden min indblanding - hans mad, hans kødben - og kommer først med sit kødben når han ikke selv gider det mere. Så kommer han og smider det op på sofabordet eller i sofaen, eller - når han er rigtigt dygtig, i skødet på mig .. nogle ville måske kalde det at "dele" - næ, han gider det bare ikke selv mere ...

• #202   29. nov 2017 Martine nej hun deler, vi må gerne "spise" den så henter hun bare en ny. Men hun gør nu også tit det at hun tager den med op til os, for selv at spise den, altså hvor hun sidder hos mig og spiser den, der deler hun den jo ikke, og det er der jeg skriver "deler" fordi hun jo ikke har intention om at jeg spiser den, men hun vil gerne være oppe ved mig, der er viser måske et bedre ord.
    Hos os er det ikke når hun ikke vil have det mere, men når hun som sagt bliver sulten og skal have mad. Hun tager også de helt lækre ting med op og spiser hos mig, dem deler vi dog ikke, for jeg lader hende som sagt have sine ting i fred, selvom hun ligger helt op af mig.

• #206   29. nov 2017 Vores har alle som unghunde forsøgt at proppe deres klamme tyggestænger i munden på os...

Det er lige til den gode side. Hvis det er tillid, så lidt mindre, tak smiley

• #208   29. nov 2017 Haha, jeg troede lige at det Var Emma Kenzie Der havde var kommet ud af et sølvpapirs-hattemager-skab smiley

• #211   29. nov 2017 Åh jeg ved nu ikke Lens.... Faxefyren køre jo stadig sin bix

• #222   29. nov 2017 En super god bog om adfærd er Freddy Worm Ulve og hundes adfærd.

Han er forsker der har studeret både ulve og hunde på nært hold, og i bogen gør han op med en masse myter. Både dem der omhandler hvorvidt ulve og hunde er ens og en masse omkring hieraki og lederskab.

Super interessant læsning.

• #225   30. nov 2017 # 250

Det er faktisk et krav til rigtig mange professioner - at holde sig opdateret inden for den nyeste forskning - og det burde det også for hundetrænere.

Ellers er de heldigvis ikke hundetrænere ret længe

Uha Lens, den holder altså ikke. Jeg kender nogle stykker, som stadig udbreder den slagt forældet vås.
    Ja, det er faktisk en hel klub.
    Hele bestyrelsen er halvgamle mænd der aldrig har opdateret deres viden, og de få yngre er godt oplært af de gamle.
    Hvis du vil vide, hvor det er henne. så kan du få navnet i en PB.

• #226   30. nov 2017 Det er da meget naivt at tro på, at det kun er de dygtige trænere, der udbyder kurser og hjælp ??

• #228   30. nov 2017 Det gør helt ondt at læse sådan noget.

• #230   30. nov 2017 Hvad gør man så med tæver? smiley Er man så bare fucked, mere eller mindre bogstaveligt?

• #234   30. nov 2017 De fleste hundeejere beskæftiger sig ikke et øjeblik med hundeadfærd og overtager bare den indstilling, der løber i familien.

Almen viden er desværre den gamle stadigvæk...

• #238   30. nov 2017 Dem, der beskæftiger sig så meget med deres hunds adfærd at de søger rådgiver er allerede lidt mere optagede af hund end majoriteten af hundeejere.

Os herinde er jo helt ud over kanten og folkene i hundesporten er i den grad nørder smiley smiley

• #240   30. nov 2017 God arbejdslyst!

• #243   30. nov 2017 Den artikel, jeg delte tidligere så jeg på Facebook. Det var min moster, der delte den.
    Hun er ekstremt hundeglad og har haft bunker af skæve genbrugshunde under sine vinger i årenes løb.
    Hun og jeg kommer af en familie, hvor alle har hunde. Det er en naturlig del af husholdningen.

Hun deler det fordi hun synes det er god og rigtig information at give videre. Det vinder genklang i hendes ører - likes kommer til, folk er helt enige..
    Det er hundemennesker - men de er det udelukkende i praksis.

Det er dem, der er flest og de giver ukritisk vrøvlet videre til næste generation.
    Ekstremt få møder en rådgiver, for deres hundehold fungerer.

• #248   30. nov 2017 Hvor skrives der om dominans på rotte klubben? smiley

• #250   30. nov 2017 Dominans er som s&m, helt totalt 50 shades of gay hvis begge parter er med på den..

• #253   7. dec 2017 Jeg sidder forresten med bogen som Labsen anbefaler, og kan bekræfte at den er ret interessant og velargumenteret - OG ekstremt letlæselig, så den kan også sagtens læses af nogen der ikke har beskæftiget sig med etologi før. Den skal jeg i hvert fald have prakket på mine forældre smiley

profilbillede
  • #255   7. dec 2017 Det er nemmere at spørge frem for at pløje sig igennem 253 indlæg

Hvad er det for en bog ?

• #256   7. dec 2017 Freddy Worm Christiansen - "Hundes og ulves adfærd" smiley Gør op med de gængse myter omkring dominans, lederskab og rangorden. Maner endda lidt af Jan Fennell til jorden. Hahaha

• #258   7. dec 2017 Tak for svar.

• #260   8. dec 2017 Ja, jeg undrede mig faktisk over det afsnit, da "På talefod med hunden" jo anbefales ret jævnligt herinde, hvilke synspunkter han egentlig anfægter. Men det er fedt at få forskellige input uanset hvad smiley

• #275   8. dec 2017 Jeg var for en masse år siden til et foredrag med Turid - jojo, man skal jo helst søge lidt viden om tingene, og det gjorde jeg.

Hun sagde ordet at det IKKE !!!! kunne lade sig gøre at tage et billede af en hund forfra, hvor den så direkte ind i kameraet. En hund vil ALDRIG kigge direkte i øjnene på et menneske, den vil ALTID kigge en smule væk for at dæmpe det her menneske. På samme måde med et kamera.
    Da en indvendte - tror sq i grunden det var mig ... - at jeg havde en masse billeder af mine hunde, hvor de gloede direkte ind i kameraet, afviste hun det. Det kunne ikke lade sig gøre, og grunden til at jeg troede at de kiggede ind i kameraet var, at mit kamera ikke var hurtigt nok til at opfange at hunden liiiiige kiggede væk, når jeg trykkede på knappen.

At folk kan tage sådan en seriøst .. aj, vel ?
    Men der var god kage smiley

profilbillede
  • #276   8. dec 2017 Man kan eventuelt kigge på sin egen hund og se, hvad der fornemmes mest rigtigt

Halleluja ja !!
    Hvis folk bare gad at sætte bøgerne på hylderne og kigge lidt på hundene og gå ud og afprøve tingene .. så tror jeg vi får en plads i deres aftenbøn.

• #277   8. dec 2017 Ham har jeg aldrig hørt om. Men kan se at mit lokale bibliotek har den, så den må læses smiley

• #278   8. dec 2017 Lens...
    Hallgren forældet? Vil det sige at bogen "Alphasyndromet" er yt? Den bliver jo nævnt så mange gange herinde.

• #279   8. dec 2017 Den er god nok Martine smiley

profilbillede
  • #280   8. dec 2017 Johnny for fanden smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #282   8. dec 2017 Og det er simpelthen for ikke at intimidere. Her har jeg photoshoppet hendes øjne ind for at få et billede hvor hun kigger på mig smiley

profilbillede
  • #284   8. dec 2017 Johnny-ah det er jo snyd. Hun ser jo ikke på dig men den skive flæskesteg du vifter med over dit hoved.

But nice try smiley

• #286   8. dec 2017 Det er imponerende at folk tager hende for gode varer.
    Jeg mener, lige den der med kameraet er jo så latterligt nem at modbevise.

Men ja, står det i en bog så MÅ det jo være rigtigt. Praktisk erfaring er på ingen måde på højde med de rigtige ord, sagt af de rigtige mennesker.

Man MÅ elske adfærdsverdnen smiley

• #288   8. dec 2017 Turids teorier er på ingen måde efterprøvet videnskabeligt og er derfor bare ja, teorier. Det ville ellers ikke være ret svært at efterprøve teorierne og skrive en artikel om det, men ingen har så vidt jeg ved gjort det.

Har i øvrigt ikke noget at tilføje til emnet ud over at jeg ser det alle steder hele tiden, at folk dybest set inderst inde mener at hunde er dominerende væsner der prøver at overtage verden. Troede også det var slut med den slags, men et er det åbenbart ikke i flere dele af hundeverdenen.

• #289   8. dec 2017 Det er forhåbentlig ikke det med kameraet, hun som udgangspunkt har slået sig op på smiley

Mon ikke der også har været sagt noget mere intelligent. Men okay, jeg ville godt nok også have studset en hel del, hvis jeg havde siddet til et foredrag og hørt den påstand. Jeg har også en del imbecile hunde, der øjensynlig ikke har læst den rigtige manual, for de vil gerne have øjenkontakt, og også gennem kamera.

profilbillede
  • #290   8. dec 2017 Formentlig har hun ikke "jeg postulerer, at man ikke kan tage billeder af hunde forfra" -kom og hør mine foredrag - slået sig op.

Men - ja, det synes personligt også er rigeligt smiley

Jeg har også til gode at høre om / opleve en adfærdsrådgiver, der kan andet end at lukke en masse varm luft ud om egne "evner" .. med ganske få undtagelser, så jeg er nok det, man rimeligvis vil kunne kalde farvet smiley

• #292   8. dec 2017 Har i øvrigt ikke noget at tilføje til emnet ud over at jeg ser det alle steder hele tiden, at folk dybest set inderst inde mener at hunde er dominerende væsner der prøver at overtage verden. Troede også det var slut med den slags, men et er det åbenbart ikke i flere dele af hundeverdenen.

Du må se at komme over i min verden - jeg kan seriøst ikke huske, hvornår jeg har hørt det der sidst.
    Hvor hører du den slags sludder henne ?

• #293   8. dec 2017 Martine, jeg har hørt den så sent som i dag.
    Jeg har været på kursus i de sidste to dage, og i dag i frokostpausen kom den. Ud af os 7 personer var der 3 som havde hund. .
    Jeg var den eneste ud af os, der havde hund , som ikke var med på dominansteorien.

I foråret fik jeg nye naboer med en Shelti et par huse længere ned af vejen.
    De havde noget af det samme, dog ikke så slem at de alfarullede. De ville hellere ikke tro på mig, for det var noget de havde lært til hundetræning med deres gamle hund.
    Nu her ca 7 mdr senere er de blevet omvendt.
    Det er så ikke mig, der har omvendt dem, men Taliban.
    Efterhånden, som de lærte Taliban bedre og bedre at kende, så kunne de godt se, at jeg havde en meget gladere hund, som deres og at min lystrede meget bedre.
    De er endda vendt så meget, at deres hund nu må være oppe i sofaen.

• #296   8. dec 2017 Martine - haha, det var da en dybt mærkværdig udtalelse, altså at hunden så liiige kiggede væk idet du trykkede på knappen: øhhh så har den sgu da også brugt tid på at kigge direkte på dig alligevel smiley :D

• #297   8. dec 2017 Jeg hører det fra familiemedlemmer, naboer og almindelige hundejere i de DcH lokalforeninger jeg har været medlem af de sidste par år.
    Jeg tror faktisk det er en helt normal holdning hos "almindelige" hundeejere, der bare skal have en hund til at sige vov når der kommer gæster og ellers være sød gå-tursmakker.

• #298   8. dec 2017 Og så er der dem, som har villet gøre det så godt, at de har gået til hundetræning med deres første hund.
    At det så er mindst 30 år siden og at der er sket en udvikling det tænker de ikke på.

• #300   8. dec 2017 Hmmm ... det ser ud til at jeg tog den rette beslutning da jeg valgte aldrig at tale hund med hverken kollegaer eller familie ...

• #302   8. dec 2017 #301

Det har jeg, overraskende nok, ikke ret svært ved at forestille mig smiley

• #303   9. dec 2017 Jeg hører stort set udelukkende alt det vrøvl der når jeg taler med venner udenfor hundemiljøet og familie.
    Jeg hører det aldrig blandt mine hundevenner irl, der er der som jeg skrev tidligere, ingen der overhovedet beskæftiger sig med det.

Og så kommer jeg i tanker om, at jeg da har været til foredrag med Turid.. jeg husker intet...

• #306   9. dec 2017
    Jeg hører det aldrig blandt mine hundevenner irl, der er der som jeg skrev tidligere, ingen der overhovedet beskæftiger sig med det.

Præcis - jeg kan huske, at der var noget snak om det i schæferhundeklubben kreds 2, Amager da jeg startede der .. i 1990 !!!

Jeg kan seriøst ikke huske, hvornår jeg hørte det sidst - så "brugshundefolket" ? Nope .. ikke hos os, der træner IPO ..

• #307   9. dec 2017 Jeg tror jeg mangler en definition på brugshundefolket.
    Jeg kan ihvertfald også helt udelukke IPO-folket.

• #308   9. dec 2017 Jeg møder det heller ikke hos de hundefolk jeg vælger at omgåes, men hører det stadig ofte nævnt at nogen skal have bedre lederskab eller at hunden skal vide hvem der bestemmer fr masser af hundefolk. En hurtig søgning på lederskab gav bla dette

http://www.aabyhoejdyreklinik.dk/portfolio/opdragelse-af-hvalpen/

http://m.rudersdal.lokalavisen.dk/5000-hunde-aflives-aarligt-daarlig-traening-mener-hundetraener-/20140318/artikler/703188848/1036

https://www.dch-fakse.dk/dch-fakse-mainmenu-2

http://dch-broager.dk/træning/index.html

https://www.dch-bramming.dk/hvalpe-2/

• #309   9. dec 2017 Øh ... "hunden skal vide hvem der bestemmer" ... det er da ikke ligefrem "lederskab".

Min hund er nok det de fleste vil kalde .. øh .. frit opdraget .. men .. ja, når jeg kalder på ham, er det da en lodret ordre og ikke en opfordring til forhandling ... og så er det da mig, der bestemmer 1000%.

Ellers kan han jo ikke løbe frit smiley

• #310   9. dec 2017 Jeg ville synes der var rart at vide hvem, der bestemmer..
    Jeg er i tvivl noglegange smiley smiley

• #312   9. dec 2017 Talemåden er da også kun at hunden skal vide det. Det kan da være den ved at det er den.. og så er alt godt!

• #313   9. dec 2017 Jeg tænker at dem der siger "hunden skal bare vide hvem der bestemmer" lige så godt kunne have sagt noget med lederskab, men jeg tager måske fejl.

• #314   9. dec 2017 Jeg har ikke brug for at hele tiden at bestemme en hel masse, men der er nu situationer, hvor det er rart at både hundene og jeg selv ved, at det er mig, der bestemmer uden al for meget debat om det. smiley

Jeg tror, vi måske lægger noget forskelligt i at være den, der bestemmer. Jeg synes ikke, det behøver at være negativt og koblet til gammeldags teorier om dominans og hierarki.

• #316   9. dec 2017 Som sagt Maj-Britt, så beskæftiger folk sig ikke med det. Det er ikke et samtaleemne, ikke et issue og ikke blandt løsningsmodellerne, når der er problemer...

Så tag du bare hatten af...

• #318   9. dec 2017 Der er ret stor forskel på, hvad folk taler med hinanden om på pladserne og hvad en webmaster vælger at lægge på en hjemmeside.

Jeg har været i kreds 70 en del gange og har heller aldrig der hørt alt det vrøvl...

Og så god arbejdslyst med at hagle alle de andre kredses sider igennem:D smiley

I øvrigt. Der er faktisk forskel på om der trænes ipo ey sted og om det er en del af ipo-miljøet...

• #320   9. dec 2017 Som sagt.. man beskæftiger sig ikke med det, det er helt bogstaveligt aldrig et tema i samtale.
    Som i aldrig...

• #321   9. dec 2017 Jeg oplever ikke nogen fortælle om dominans på den der hunden vil eje verden måde i dag.

I vores klub har vi enkelte hunde, der er meget dominerende overfor andre hunde, men sådan er det jo.

Jeg har endnu ikke set en hund, hundse rundt med sin ejer på træningspladsen, og træne sit menneske i at give give godbidder og nusse mave på kommando.

Ville ellers have en vis underholdningsværdi! smiley

• #323   9. dec 2017 Ok... jeg er uden tvivl fuld af løgn, når jeg skriver at det aldrig nævnes i mit IPO-netværk..
    Godt så..

• #325   9. dec 2017 Ja, i modsætning til mange andre har jeg kun begreb om, hvad der sker der, hvor jeg rent faktisk opholder mig.

• #327   9. dec 2017 Det er altså ret sjovt, når IPO-folk bruger ordet dominerende om en hund, så handler det om attitude i bevogtningerne.
    Begrebet brugt sådan har jeg mest hørt fra tyske dommere...

Hvad der næppe kan være en overraskelse, så taler IPO-folk om hvordan hunden får 10 % mere spunk i FVF, hvordan det ene tyg i indløbet trænes væk eller hvordan hunden rykkes 5 cm til venstre i bevogtningerne...

Der er ALT for meget at tale om til at gå op i alfarul og gå først ud af døren.
    Det er komplet irrelevant.

• #328   9. dec 2017 Lens, jeg har ingen ide om, hvad folk tænker om det i mit miljø, for vi taler som sagt ikke om det...

Men jeg er ret sikker på, at de fleste er ret fortrøstningsfulde i forhold til bevarelse af verdensherredømmet smiley smiley

• #331   9. dec 2017 Åh... DEN formulering var den væsentlige i debatten.. ok..

Ja det er jo om at finde frem til essensen...

• #332   9. dec 2017 Ang. hvor man hører dominans-snakken: jeg hører den fra familie (både forældre og længere ude), fra medarbejdere, tilfældige jeg møder på gåturen og så over nettet selvfølgelig.

Fornylig så jeg en video fra en pige jeg følger på youtube, hun har en aussie der havde ødelagt en sko mens den var alene hjemme. Hun sagde at hun havde lidt svært ved det men at hun godt vidste, at den skulle disciplineres - så efterfølgende fik den lige time-out i et lille bur fordi den vidste jo godt at det var forkert.... det har selvfølgelig intet med dominans-snakken at gøre, men som i siger er det godt nok svært at give folk et indblik i indlæringsteori når så mange trænere/dyrlæger/osv tilbyder nemme quick-fixes. Så kæmpes der lidt en dobbeltkamp.

• #333   9. dec 2017 Aj, stop nu smiley

Hvordan kan det være, at man ikke bare tror på hvad der bliver skrevet, istedet for at være så skeptisk hele tiden ?

Jeg har trænet IPO siden 90 - on and off - og jeg kan seriøst ikke huske hvornår jeg sidst så en person, der "alfarullede" sin hund, jeg kan ikke komme i tanke om, hvornår jeg sidst hørte folk sige at "du skal altså passe på Bimse, for han er da på vej op af rangstien" .. eller jo, lige nu kommer jeg faktisk i tanke om det.
    Til et B og C kursus jeg var på, dengang jeg boede sammen med en af ekserne - som jeg gik fra i 99 ....

Vi TRÆNER i ipo-kredsene - vi har hund på en anderledes måde tilsyneladende. Jeg har omgang med 2 fast, og vel en 15-20 løst (både her på Sjælland og i Jylland) og jeg hører ALDRIG, as in NEVER om dominansteorier eller magtkampe eller noget der minder.
    Vi taler træning, vi træner ..

Hvorfor er det så umuligt at tro på ?

• #335   9. dec 2017 Det er altså ret sjovt, når IPO-folk bruger ordet dominerende om en hund, så handler det om attitude i bevogtningerne.
    Begrebet brugt sådan har jeg mest hørt fra tyske dommere...

Ja, de danske dommere halter desværre noget bagefter lige der - de kan ikke rigtigt se det ..

• #336   9. dec 2017 Rigtig rigtig mange tror stadig på magtkampe, dominans, lederskab, rangstiger.......også i IPO kredse.

Rigtigt mange tror stadig på at unger har godt af en i .øven .... også blandt pædagoger.

Eller ... kan vi debattere ud fra et generelt syn, eller skal vi gedekneppe detaljer ?

Vi taler ikke om de ting i IPO-regi - vi taler om træning.
    Længere er den ikke - bør den ihvertfald ikke være.

Det virker som om visse bliver provokerede af, at vi åbenbart er så meget længere fremme i IPO-regi end de er andre steder ?
    Men DET kan da ikke være tilfældet ????

• #337   9. dec 2017 Kommer lige til at tænke på, at jeg faktisk har oplevet en mand i min DCH klub forsøge at alfarulle min Grosser! smiley

Køteren var hoppet over hegnet ud til en tæve i løbetid (vi troede ikke han kunne hoppe så højt dengang).

Manden blev rasende og inden jeg kunne nå derhen, havde han kastet sig over min hund.

Resultat:

Han havde grundigt fat i halsbåndet på den, men da en Grosser er en kende stærkere end en gennemsnitlig hund (han var jo ikke ude på at skade den, for så kunne han jo bare have sparket den), så det endte med at han selv faldt og blev trukket hen ad græsset og måtte slippe den....

Jo, det er den eneste gang jeg har set nogen forsøge sig med et alfarul..

I øvrigt da jeg kommer derhen, så kigger han op på mig, og skynder sig at sige, at han ikke ville gøre den fortræd, bare lære den hvem der bestemte!

Mit svar:

"Prøv at sige nej en anden gang!" smiley

Den dag i dag, så hilser vi egenligt aldrig på hinanden.....

• #339   9. dec 2017 @Lens.
    Den stakkels mand havde hvis ikke været på kursus ved ham her, for så var han aldrig blevet bidt:

www.youtube.com/watch?v=wjs9a7_iQZs

Elsker den imiterede knurren! smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #340   9. dec 2017 Jeg har aldrig oplevet det i brugskredse. Som andre skriver er det ikke noget man snakker om. At udelukke at nogen har den holdning kan man jo aldrig.

Når jeg har set folk være for hårde (i mine øjne) er det ikke noget med de teorier at gøre. Manglende evner,frustration,eller man ikke har fulgt med tiden i forhold til træningsmetoder.

• #341   9. dec 2017 Når jeg har set folk være for hårde (i mine øjne) er det ikke noget med de teorier at gøre. Manglende evner,frustration,eller man ikke har fulgt med tiden i forhold til træningsmetoder.

Præcis !

Kommentér på:
hanhunde og magtkampe

Annonce