{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Når hunde slås. {{forumTopicSubject}}

Hvor tit har i oplevet hunde der har sloges sådan for alvor?
Jeg har kun oplevet det en gang og det er mange år siden. Jeg har vel omkring 8år da naboens shæfer (staveplade) sprang ind i vores have og overfaldt vores lab. Ganske vist fik Tøsen sat naboens hund gevaldig på plads, men hun fik selv et sår på størrelse med en 5ér på det ene baglår. Iøvrigt var naboens hund en han og vores en tæve, så det er vel lidt underligt at de kom op at slås da det sjældent sker mellem hunde af modsat køn.

Nå men, faktisk har jeg ikke oplevet det siden og jeg har ellers været i flere hundeskove med Sigurt og mødt rigtig mange hunde.
Selvfølgelig er der nogle magtkampe indimellem,især mellem hanhunde, men det lyder som regl mere voldsomt end det egentlig er og der er aldrig nogen som kommer tilskade.

Men altså måske har jeg bare været heldig. Så hvad er jeres erfaringer?

Venlig Hilsen Anne-Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunde slås.
  • #1   8. feb 2008 Har kun oplevet det et par gange heldigvis.. og håber da aldrig at skulle opleve det med Zigo..

  • #2   8. feb 2008 lader det ikke komme så langt, min han får ikke lov at tage nogle magtkampe med nogle. hehe.

  • #3   8. feb 2008 Dog var der en ambull tæve som var større end ham, og hun var en rigtig bisse, hun skulle ikke blive ved for meget, så ku jeg hørre knurren fra halespidsen, men når jeg åbner munden stopper han

  • #4   8. feb 2008 hmm.. 3 gange bare med Odin:-( Han er sådan et godmodigt fjols der tror at alle bare eelsker ham, så det har kostet et par knubs.. men ikke noget alvorligt..
    Og så har min far en psykopat Foxterrier der har skambidt jeg ved ikke hvor mange hunde.. (Den burde seriøst aflives)


  • #5   8. feb 2008 Jeg har oplevet hunde som kommer op at slås sådan rigtig for alvor 2 gange. - Begge gange er det endt med at den ene hund er blevet aflivet. Simpelthen skrækkeligt, kommer mig aldrig over det tror jeg.

    Og håber aldrig at jeg skal opleve det igen.


  • #6   8. feb 2008 Jeg har oplevet det flere gange med egne hunde, der slåd indbyrdes.
    Det er han og tæve, men det forhindrer ikke slagsmål.


  • #7   8. feb 2008 havde engang vores amstaff ude at gå, og han hadede bare en belgisk hyrdehund længere oppe af vejen, det gik altså også galt en dag..

  • #8   8. feb 2008 Jeg oplevede det et par gange med mine goldens, da jeg havde 3 hanner sammen. Den mellemste var aldrig indvolveret, men den yngste og den ældste tog sig en tur ca. hvert 1½ år:-) Så var der ikke andet at gøre end at skille dem og køre til dyrlæge og få dem lappet sammen. Det var dog aldrig mere alvorligt end at det kun kostede nogle få sting. Det "bedste" var at så snart vi havde fået dem skilt ad, kunne vi sætte dem ind bag i bilen sammen uden problemer og folk gloede noget, når vi kom gående hos dyrlægen med vores blødende hunde og "grinenede" kunne fortælle at de havde været oppe og slås.................med hinanden......*GG* Det må også have set mærkeligt ud, for jeg havde begge hundene ved min side uden problemer:-). Men jo, det ser meget voldsomt ud. Nok mere voldsomt hos nogle hunde/racer end hos andre:-)

  • #9   8. feb 2008 Men jeg må indrømme at jeg vile have meget svært ved at acceptere at en af mine hunde kom op og slås med en hund af det andet køn:-) DET tyder ikke godt, synes jeg:-)

  • #10   8. feb 2008 Jeg tager det nu meget stille og roligt, jeg har is i maven.
    Jeg kan skille dem ad ved at skælde dem ud. Jeg har en gammel sur tæve og hun kan ikke li' andre hunde, heller ikke min hanhund


  • #11   8. feb 2008 jeg har oplevet det tit med mine forældres tidligere hunde. de havde to schæfertæver og de kom tit op og slås.. vi havde vand stående til at skille dem af med!! de kunne heller ikke med andre hunde og dem var vi aldrig gået i hundeskov med! heldigvis kan de hunde de har nu, (en hvid schæfer) sagtens med de andre, det er super dejligt smiley

  • #12   8. feb 2008 Jeg havde engang en broholmerblanding og mine forældre en bordercollie... de havde gået sammen i årevis og plusli en aften gik de i flæsket på hinanden i mine forældres stue... min far prøvede at skille dem ad... det sku han aldrig ha gjort. Det kostede 8 sting i armen... og efter den aften kunne de ikke være i nærheden af hinanden... ved ikke hvad der lige trickede dem, men det var uhyggeligt.

  • #13   8. feb 2008 min kæreste fik i midten af november en cane corso italiano han ikke kastereret på 15 måneder. den første uge gik det okay med max og cosmo men så begyndte det at udvikle sig. max begyndte at gå ind foran ham, skubbe til ham, gå foran ham osv.og så en dag sagde det bang. de kom op at slås 5-7 gange, vi lod dem aldrig gøre det færdig for max kunne ikke finde ud af bare at markere så der kom hele tiden huller i cosmo. den 8 jan kom de så igen op og slås og cosmos øje blev hurtigt fyldt med blod og der hang en muskelfiber ud af et sår lige over hans øje. da jeg kom hjem fra dyrlægen sagde jeg at det ikke gik og at vi var nødt til at skille os af med ham igen. kærestens response var at slå op og flytte ud smiley

Kommentér på:
Når hunde slås.

Annonce