{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Når hunde slås.. {{forumTopicSubject}}

Mig og min kæreste har to hunde. Rocky er et år ældre end Nico. Da vi fik Nico var der ingen problemer men da Nico blev ældre kom de op og slås virkelig voldsomt. Det var meget skræmmede. Det var sådan at vi ikke kunne få dem fra hinanden igen. Så vi valgte ikke at have dem sammen men så gik der et halvt år. Nu kan vi så godt have dem sammen men nogle gange når de leger løber det lidt af med dem og ligger lidt op til at slås. de har været oppe og slås nogle gange efter. Jeg er bange for det skal blive som før. Fordi det bliver mer og mer. Hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunde slås..
  • #1   12. mar 2007 Klip bollerne på begge to...

  • #2   12. mar 2007 det har vi gjort sidste sommer

  • #3   12. mar 2007 ja tror heller ikke der er så meget andet at gøre end det camilla og michael siger

  • #4   12. mar 2007 jeg fik afvide af en at det er fordi Nico er sådan en muskel hund og Rocky er en helt anden type at de aldrig derfor ville kunne ordenlig sammen.

  • #5   12. mar 2007 Nå...

    Bom bom bom, så er jeg blank.


  • #6   12. mar 2007 hov..var lige for langsom der.. hvis i har gjort det ved dem begge, ja så ved jeg ikke hvad der ellers er at gøre

  • #7   12. mar 2007 Før i tiden var det sådan at de ikke engang kunne se på hiananden uden at komme op og slås

  • #8   12. mar 2007 Louisa B

    De leger jo også på helt forskellige måder...

    Da jeg havde Humle som er collie/schæfer kunne jeg da tydelig se at han ville lege ta' fat og amigo ville rulle rund og tæve Humle...


  • #9   12. mar 2007 nej det med at klippe bollerne virker desværre ikke hver gang... havde en veninde med to hanhunde der sloges... de blev kastareret.. og det gjorde det MEGET værre smiley

  • #10   12. mar 2007 Så jeg er lidt bange for at der en en bombe der pludselig springer. Vi ville gerne kunne spille bold med dem begge i have men jeg er bange for de så kommer op og slås over det.

  • #11   12. mar 2007 tror altså ikke det har noget at gøre med at den ene er muskel hund.. min kærestes moster, hun har to han hunde (ikke muskelhunde) de har også magt kampe, tror ikke helt det kan undgåes.. vores den store sætter også den lille på plads af og til, men han er virkelig også en laban over for den store ;o)

  • #12   12. mar 2007 Prøv at observer dem begge når de leger sammen...

    Hunde bruger deres krop til at fortælle den anden part, hvad den gider at være med til...

    Alle hunde uanset race, kan vel bruge kropssproget eller tager jeg fejl ??

    /Mette


  • #13   12. mar 2007 Jeg kan også se at de leger på forskellige måder. Nico vil meget gerne bide i halsen hvor det gider Rocky ikke

  • #15   12. mar 2007 det der med at bide i halsen gør vores Barney også... og vi kan vidst alle blive enige om at han ikk er muskelhund *g*

  • #16   12. mar 2007 Når Nico bider ham i halsen så hoster Rocky meget bagefter.. Det skal jeg vel stoppe ham i? problemet er bare han gør det hele tiden. Og når de leger er det meget voldsomt...

  • #17   12. mar 2007 Mit gæt er at det er fordi der ikke er mere end et år i aldres-forskel, så de skal lissom finde ud af hvem der er boss.

    Jeg har fået at vide, at der som minimum skal være 2 år imellem hunde af samme køn, for så er der ikke tvivl om, hvem der er ALFA, og hvem der er den "lille"!

    Hva kan i gøre???
    Ja, ihvertfald holde dem fra hinanden, når de er alene, og så holde godt øje med dem, og stoppe dem (da det jo er JER, der er aller-mest-alfa, ikk?) med det samme den ene begynder at "puste sig op!!!

    Pøj pøj med skarnsungerne! ;o)


  • #18   12. mar 2007 Hej Louisa..Det er rigtig nok det du har fået at vide...dine to drenge har ikk det samme sprog,så derfor har de en masse gnidninger..desværre..jeg har snakket med en hundepsykolog om det,da jeg selv på et tidspunkt overvejede og få en anden type hund end dem jeg har...

  • #19   12. mar 2007 Kunne heller aldig finde på og have 2 hanner.. men jeg tro også det er fordi de lejer så forskelligt..

  • #20   12. mar 2007 Jeg regnede heller ikke med de ville slås min mor eks har 3 hanner på en gang og har altid haft det igennem mange år! De har ingen problemer.

    jeg har dem heller ikke sammen når vi ikke er hjemme. Men jeg må bare prøve at holde øje med dem.


  • #21   12. mar 2007 Men mange tak for jeres råd...

  • #22   12. mar 2007 ja det skal nok gå. det kan være de lige skal finde ud af hvem der er boss.. har selv 2 meget forskællige hunde. og det går rigtig godt..

  • #23   12. mar 2007 Jeg har to jack russell terrier. Der er seks års forskel og det er en han og en tæve. De to kan også komme op at slås, det gjorde de så sent som i lørdags. De er 4½ år og 10½ år.
    Louisa
    Du må ikke lege boldleg eller andre voldsomme lege med dine hunde.
    Hvis du vil lege, så tag en ud af gangen og leg med den.
    Jeg kan heller ikke lege boldleg med mine, for så risikerer jeg de slås.
    Du skal også stoppe bideriet i halsen, det er hårdt arbejde, men det betaler sig.
    Arbejd med nogle lederskabsøvelser over for begge hunde, så du viser du bestemmer.
    Og det er ikke noget med at ruske eller smide hunden på ryggen, det hjælper ikke.
    Håber du får løst problemet


  • #24   12. mar 2007 Ja så må jeg holde mig til at tag dem ud en af gangen.. Når Nico der så er tilbage er bare ved at splitte hele hytten ad når han ser jeg går med den anden. Rocky holder bare så meget af at spille bold. Og på stranden vil man jo gerne kaste med pind men det kan jeg heller ikke. Problemet er bare Rocky finder selv en pind og kommer med den.

  • #25   12. mar 2007 i stedet for at kaste med pind, bold og andet, så sæt hundene af hvis du kan det, og gå ud og gem legetøjet så de skal lede efter det. det er ikke så stressende som kasteleg og hundene skal bruge deres næser. Jeg har god erfaring med dette. Det kan godt være du også her skal have en af gangen, men prøv dig frem.
    Kasteleg er lig med slåskamp når dine hunde har det sådan med hinanden


  • #26   12. mar 2007 Det vil være en god idé at få en hundepsykolog til at observere dem, mens de leger. Hvis du er medlem af en DcH afdeling, kan du få en adfærdskonkulent ud. Det koster kun kørsel. Det kan godt være, at de aldrig har fået lov til at bestemme rangordenen. Ofte skal en hund være min. 2 år, før dens personlighed er færdigudviklet. Inden da gennemgår den en del faser, og det er nok i de 'rolige' perioder, at I har haft fred derhjemme. Til den hund, der æder alting, kan det være en god ting at anskaffe sig et bur, som den kan være i, når den er alene. Det kan give hunden ro og tryghed.

  • #27   12. mar 2007 Nu ved jeg godt der her ikke er samme dyr, men det er samme prncip, nemlig de unge bliver store og modige..

    Men jeg avler rotter og nogle af drengene fra mit sidste kuld er hvad man kan kalde i teenage alderen, hvilket går hårdt ud over de vokse, især de "feminine" af dem der bare SKAL hyle og pive bare ford en kigger ondt på dem smiley

    Men altså i rotteverdenen, har vi det sådan, at så længe der ikke er blod skal man ikke være bekymret, for der er altså nogle individer der gør en ligge fjer til 5 høns, og råber på "mor" for hjælp smiley

    Efter noget tid finder de så småt ud af hvem der bestemmer (oftes den ældste) og alt er fryd og gammen smiley


Kommentér på:
Når hunde slås..

Annonce