{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Når tæver slås... {{forumTopicSubject}}

Diva og Melanie har desværre været oppe og toppes idag..

Vi har ikke set mine svigerforældres hund, Diva, i en uges tid. Men idag sad hun på trappen, og blev lukket ind som altid.

Da hun kommer ind er der ingen problemer.
Men kort efter bliver vores aftensmad sat på bordet.

Baby knurrer en enkelt gang af Diva, og herefter går det galt.

Melanie kommer flyvende, hen i flæsket på Diva, og vil ikke give slip. Jeg løfter Melanie, som desværre har så godt fat, at vi løfter Diva med op.
Jeg bliver bidt, men det bløder heldigvis ikke.

Herefter trækker Diva sig, og lægge sig stille i sofaen.
Men Melanie bliver ved med at opsøge hende, med meeeget stift kropssprog, og knurrer dybt, da jeg beder hende lade Diva være.

Jeg tager Diva, og følger hende hjem, så det ikke sker igen.

Ingen hunde er kommet til skade. Der er intet blod eller huller i huden.


Er det slut, med at have Diva på besøg? Skal jeg bare acceptere, at nu kan de ikke være sammen mere?
Vil være rigtig ked af, hvis Diva ikke længere kan være ved os..

Vi har været i hundeskoven her til aften, og der var ingen problemer med hverken tæver eller hanhunde, så jeg tænker ikke umiddelbart at Melanie har udviklet egetkøns aggression..???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når tæver slås...
  • #1   7. aug 2017 Det er mega svært at sige uden at se situationen, eller hundene efterfølgende..
    også hvis du ikke ved, hvad der præcis gjorde udfaldet.

    Men det er ikke unormalt, at tæver "kan se sig sure" på hinanden, og så kan det løb være kørt.

    Når det så er sagt, så er Nelly ikke god til gæster. Hun kan sagtens være sammen med selvsamme tæver på tur, osv. Men hun accepterer dem ikke i sit hjem.


  • #2   7. aug 2017 Diva har jo kommet hos os, on/off siden april, og der har aldrig rigtig været problemer, andet end at Melanie har forfulgt hende med et kødben i munden..


    Kan jeg give det forsøg mere? Måske på mere neutral grund?


  • #4   7. aug 2017 Enig, det er rigtig svært når ikke man har set det.

  • #5   7. aug 2017 Du kan godt se situatinen an på neutral grund, og det kan være de fint kan sammen, men det betyder ikke, at det kan lade sig gøre derhjemme igen.
    Men jeg tør ikke udtale mig for meget. Det er så svært når man ikke har været der, eller kender hundene.


  • #6   7. aug 2017 Diva trak sig tydeligt, da vi fjernede Melanie.
    Men Melanie virkede desværre ikke til, at ville lade Diva være igen.


  • #8   7. aug 2017 Nej nej slet ikke!
    Et ressource forsvar er til at leve med.
    Jeg oplevede det bare ikke som sådan. Melanie lå i sofaen, og reagerede da Baby knurrede.

    Der var mad hos os, men ikke i nærheden af Melanie?


  • #10   7. aug 2017 Ressourcen behøves ikke at være mad smiley

  • #11   7. aug 2017 Kan Baby have været ressourcen?

  • #14   7. aug 2017 Melanie har jo også lige rundet et år. Så det er vel ikke unormalt, at der kommer nogle spøgelser fra fortiden frem nu?

  • #15   7. aug 2017 Det er bar synd for Diva, med den familie hun har...
    Men jeg må jo passe på mine egne først og fremmest smiley


  • #18   7. aug 2017 Jo jo Z klart! Det kommer ingen til gode, hvis ikke de kan enes.

  • #19   7. aug 2017 Coco har været oppe og slås med en foxterrier efterhånden mange gange, fordi ejer blev ved med at gå med den løs, og den så ligeså snart den så os, ville komme farende for at gå på Coco.
    Men inden det skete første gang (hvilket var forårsaget af ressourceforsvar) var de super venner og legede altid og hyggede. Foxeren vendte på en tallerken og kunne ikke udstå synes af Coco nogensinde igen.
    Præcis det samme oplevede vi også med en fransk bulldog. Begge gange har problemet måske også til dels været af tæverne var rimeligt jævnaldrende. Med foxeren blev det aldrig nogensinde godt igen, men med den franske, derimod, hilser vi stadig og de kunne i starten også finde på lige at lave et legebuk eller to, men det gør de nu ikke mere.

    Det, jeg vil sige med de her to umiddelbart ens situationer, er, at det også et godt stykke henad vejen kommer an på tævernes individuelle sind.

    For en enkelt gang ville jeg ikke miste håbet, men der er en masse forholdsregler jeg ville tage mig, især fordi Melanie jo har udvist ressourceforsvar før, og fordi hun jo tydeligvis ikke bare snapper/bluff-bider, men mener det (hvilket jo nok til dels er pga hendes gadehundefortid).


  • #20   7. aug 2017 Melanie har været i danmark i 6 måneder nu. Så ja, tryghed kan da klart spille ind!

    Hun har gjort kæmpe fremskridt indtil videre.

    Jeg kan sagtens se det normale i den adfærd hun viser, og forstå grunden bag. Det kom bare bag på mig, da det kom så pludseligt.
    Og så har jeg jo tidligere læst om tæver, der aldrig kom til at enes igen.


  • #23   7. aug 2017 Ja Melanie bider ikke for sjov. Og det er på sin vis okay, med hendes baggrund.

    Jeg må holde strengt øje med hende, og være mere OBS på, at sådanne situationer kan opstå..


    Nej Z, set i bakspejlet har det ikke været ude af den blå luft. Jeg havde bare ikke, i situationen, renget med så drastisk en udvikling.


  • #24   7. aug 2017 baby kan sagtens være grunden til hun farer i flint .... det er set og hørt før at en hund i hustanden reagerer og forsvarer den anden hund .... Nova her er ligeglad med andre hunde, men da Ipsen var mindre og hvis nogen i hundeskoven var efter hende, eller blot hun legede med andre hunde lidt vildt så skulle Nova bestemt markere at Ipsen skulle man ikke kanøfle ....


  • #26   7. aug 2017 Nu har vi selvfølgelig ikke set situationen, men jeg tænker godt at Baby kan have været den, der har "sat noget igang" mellem dem.
    Vores to tæver er også enormt hurtige til at "beskytte" hinanden, og kan se sig sure på andre hunde, på vegne af hinanden smiley

    Det kan måske også være en vis usikkerhed over Melanie - hun vil ikke være nederst i "hierarki", så derfor sørger hun for at støtte op om Baby, og opmuntre til at "mobbe" en anden, så den er nederst i hierarkiet?


  • #27   7. aug 2017 Line, jeg ved slet ikke om hunde tænker så langt. Men har hørt (og set) det før. Især i hundeskoven.
    Hundene kan nemt finde et offer, som bliver trynet...

    Men ved ikke om det har noget på sig? Det er en spændende tanke i hvertfald!


  • #29   7. aug 2017 Jeg har i hvert fald hørt en del teorier omkring det, men om det er sandt eller ej, tør jeg ikke udtale mig om smiley

    Det kan også sagtens være, at den simpelthen bare var det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt.

    Jeg ville i hvert fald prøve at lade dem mødes et neutralt sted næste gang - og nok også uden Baby til at starte med.


  • #30   7. aug 2017 Ja uden Baby er nok en god ide, så det evt. kan be/afkræftes om han kan have været problemet smiley

  • #31   7. aug 2017 Jeg kan slet ikke forstå at du er chokeret.
    Melanie har levet på gaden. Der følger spøgelser med sådan en hund.
    Du har tidligere skrevet om ressourceforsvar og reaktioner fra hende. Jeg ville holde øje med alle de små signaler, og så undgå mad og gæster mens hun er i en følsom fase.


  • #32   7. aug 2017 Adfærden kommer nok mere bag på mig, fordi der ikke har været problemer i LANG tid!
    For ja, det er jo sole klart, at en gadehund ikke kommer hertil, uden problemer.
    Jeg har nok været for uopmærksom, netop fordi hun har været dygtig længe nu smiley

    Men det må jeg lave om på igen, for jeg ved jo godt at der ikke findes noget "quick-fix" når det kommer til hunde.


  • #34   7. aug 2017 Diva er en meget stille og nem hund. Hun opsøger ikke problemer, og trækker sig for det meste hvis der er optakt til noget.
    Hun har intet ressourceforsvar.
    Hun har en enkelt bamse som andre ikke må lege med, men ellers aldrig noget.
    Når vi møder andre hunde, hilser hun ikke engang på dem. De har på ingen måde hendes interesse.

    Hun er 6-7 år.


  • #35   8. aug 2017 Da min tæve rundede knap et år begyndte hun, at have meget resurse forsvar. Det betød at når vi besøgte mine forældre, der også har en tæve, som blot er tre år ældre, var de oppe og toppes nogle gange (inden vi fik klarlagt og fjernet årsagerne). Den ene gang pga. legetøj, en anden gang pga mine ting stod fremme i gangen hos mine forældre.
    Vi fandt ud af, at lige så snart der var legetøj eller mine ting; en taske, sko, jakke og lign. fremme, så valgte min hund at tage kampen op for at "beskytte" resursen.
    Vi fjernede derfor alt, hvad der kunne være optakt til kamp.

    I starten gik vi lidt på listefødder og var meget opmærksomme på selv de mindste signaler, men der har nu ikke været noget i godt et år, så det har hjulpet at fjerne resursen smiley
    Så det jeg vil frem til er at, kan i finde resursen eller årsagen så fjern den om muligt, og start evt. med at gå ture sammen, så hundene få gode oplevelser med hinanden smiley

    Held og lykke med det smiley


  • #36   9. aug 2017 Gadehunde er jo vant til at leve i flok eller på egen hånd - ingen hund går fra egen flok, over til en anden for at lege, eller dele sin mad. Det er noget vi lærer dem - det kan lade sig gøre, men det tager absolut tid smiley

Kommentér på:
Når tæver slås...

Annonce