{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Information om Barf ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ny i den her gruppe, jeg har altid haft det sådan lidt med BARF at jeg syntes det lød fornuftigt men jeg har ikke selv turde give mig i kast med det i frygt for at gøre noget forkert og jeg ved det kræver man samler sig en del information om emnet.

nå men nu er det sådan at Zita min Chihuahua/Papillon blanding ikke er specielt vild med tørfoder på trods af jeg prøver at købe det der skulle være i den sunder kategori
men jeg ender altid med at gå på kompromi med at putte dåse hundemad eller leverpostej på smiley for hun gider spise det og det bliver ikke meget hun spiser
så istedet for at havde en kamp med at lære hende at spise sit tørfoder vil jeg enlig heller give hende noget hun rent faktisk nyder og spise og som også er godt for hende selvfølg smiley

Men jeg mangler lidt info om Barf
nu har jeg snart fundet ud af det er meget forskelligt hvordan folk lige gør det der også nogle der laver hjemmelavet mad ?


så vis nogle har nogle gode links om et af emnerne
eller kender noget gode bøger...
så må i meget gerne linke til det eller skrive hvad bøgerne hedder så jeg kan sætte mig lidt mere ind i principperne i det og prøve og finde ud af hvad der vil fungere.

samt vis nogle har nogle specielle råd til små hunde på Barf vil jeg også gerne høre dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Information om Barf ?
  • #1   7. jan 2011 Denne her side er en god starter - den fortæller lidt om, hvordan og hvor meget din hund skal have i forhold til vægt:
    (link fjernet)

    Og her får du en kyndig vejledning og bageundshistorie om at Barfe:
    (link fjernet)

    Jeg har haft store hunde, som alle blev barfet. Det er naturligt for mig at Barfe mine hunde.
    Jeg havde gode resultater med fældning, tandsten, analkirtler, fordøjelse og mine hundes lyst og glæde ved at spise.

    Du kan sagtens lave hjemmelavet mad, sålænge det er råt.
    Nogle laver tørrede lever-guffer i ovnen, som bruges til godbidder, andre køber sig til dem. (Barf godbidder kan være ret dyre...!)

    Jeg supllerede mine hundes mad med frugt og grønt i tørform, som jeg købte mig til - men her er der også mulighed for, selv at tilsætte frugt og grønt - dog skal man huske det skal værei rette mængder. Men det fortæller link nummer 2 lidt mere om.

    I ny og næ, en gang hver 2. måned, sådan ca. gav jeg dem en fisk.
    (Sild,. Laks, Torsk... Råt naturligvis... med ben og hele pivetøjet.)
    Mange er imod fisken som råfodring - da de mener der er for mange tungmetaller i. Jeg tilhører så den gruppe der mener at fisk også har en god nærringsværdi, og at hvis man husker ikke at give det for ofte, så skader det ikke. I hvertfald har mine hunde aldrig fejlet noget som helst.
    Det er et holdningsspørgsmål.

    Min ældste, gamle, hanhund startede op med tørfodder, og havde det som din Zita. Han gad det bare ikke.
    Han snusede til den kedelige skål med mad, og forlod den så, lettere trist.
    Da jeg begyndte at Barfe ham var glæden stor at se hos ham. Han hoppede og dansede rundt om mig, og guffede sin mad i sig.
    Og spændene var det jo, fordi han aldrig vidste på forhånd,hvad jeg serverede for ham smiley

    Barf, i min verden, er et rigtig fornuftigt valg - og det glæder mig at du tænker i de baner af hensyn til din hund.
    Og jeg glædes også over, at du vil sætte dig ind i det, inden du bare begynder.
    Nogle hundeejere fejler nemlig her - de går bare igang, og hunden får slet ikke det den har behov for og i rette mængder, og hunden ender op syg, og så giver man barf metoden skylden.....

    Pøj-pøj med det - glæd dig tilb at se din hund lyse op og udvise glæde og iver...(Og glæd dig til at dårlig ånde ikke længere findes og at vild fældning forsvinder fra dine stuer smiley ...

    Thine


  • #2   10. jan 2011 Thine

    Mange tak for alt informationen smiley
    jeg har også fået link af andre så jeg har en masse at læse på
    så jeg kan finde ud af hvordan jeg skal gribe det and smiley


Kommentér på:
Information om Barf ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce