{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Voldsom kløe! {{forumTopicSubject}}

Hej folket :-))

Min ene tæve på 10mdr. klør sig meget for tiden, jeg har tjekket hende for lopper og mider, der er intet at se! Min anden tæve er der heller intet at se på, hun klør sig overhoved ikke! Vi har kun én gang i sommers haft lopper, og der var de begge ramt.. De var i bad den 30. december, men jeg gør selvf. meget af at skylle shampoo og balsam ud, men tænker om det KAN være en allergisk reaktion på badet eller om I har andre gode idéer¨eller forslag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom kløe!
  • #1   8. jan 2011 Det kan godt skyldes sæbe,shampoo rester, det passer med tiden, så måske du lige sku prøve at skylle den der klør sig, en ekstra gang og se om det hjælper, om ikke andet så vil den nyde at blive nusset og tørret over hele kroppen når nu det klør så`n. :o))
    Hvis det ikke bliver bedre efter skylningen så må du vist en tur forbi dr.dyr.
    Held og Lykke med hende,
    "jeg håber virkeligt at det kun er pga lidt sæberester".*Ss*


  • #2   9. jan 2011 Hejsa Stina,

    Øv det er irriterende når de små klør, og man bare ikke ved hvad det er:o(

    Det kan sagtens være som Anita siger sæberester, hvis man ikke lige har fået det hele af:o). Men jeg tænker også at det måske kunne være i disse tider med alt det salt, og nu også tøvejr, at det så bliver sådan et saltvands bad de får når de kommer ud og gå.. Når vi har gået og det er sjapvejr så får de lige en "undervognsbehandling" i bruseren, hvis der sidder salt i pelsen, det kunne jeg forestille mig ville irritere hunden:o)

    Har du været forbi dyrlægen og få hende tjekket for mider?

    Det kan også være simple ting som at i har skiftet vaskepulver eller skyllemiddel og det er mere parfumeret, at hun så reagere på det...

    Det kan også være nye godbidder hun måske er begyndt at få og som hun ikke tåler så godt og får en reaktion på det??

    Det kan jo også være noget allergi hun er ved at få, det kan komme af 1000 ting. De kan være allergisk overfor ting lige som os mennesker..

    Hvis det er loppeallergi fx, så kan ET bid fra en loppe være nok til at hun klør sig. Og den kløe kan holde ved i op til 14dages tid... Er de behandlet forebyggende for lopper??

    Caspar har fået loppeallergi i sommers, og det kom bare pludseligt, vi har dog aldrig rigtig haft lopper, men vi havde et lille angreb i sommers. Men før i tiden hvis jeg har fundet en enkelt loppe på ham, har han aldrig kløet sig.. Så det er øv bøv:o(.. Og så har han foderallergi også. Men det kører nu:o)

    Har du kigget hendes pels igennem? Der er ikke nogle bare pletter eller irriteret hud??

    Åha det kan være 1000 ting.. Men jeg ville da give hende en lille vasketur og se først om det kan gøre det:o)...


  • #3   9. jan 2011 Hvor er det mærkeligt- bubu klør sig også som en gal, og jeg har ingen anelse om hvad det er, for har ikke ændret på noget. Vi skal til dyrelægen, det piner mig at se at han klør sig så vildt! smiley


  • #4   9. jan 2011 Bar det ikk er det der ræveskab der er på vej tilbage :s

  • #5   9. jan 2011 Paulina,

    Når du siger han klør sig som en gal, altså hvad mener du så, er det bare sådan mere end normalt, eller er det sådan han bliver afbrudt i fx leg eller på gåtur fordi han skal klø sig??


  • #6   16. jan 2011 Hej piger, UNDSKYLD det sene svar.. Jeg er blevet en værre forsømmer af hundegalleri efter jeg har siddet med eksamen og en del lektier..
    Tusinde tak for alle de bud, jeg har netop selv tænkt i de baner der er skrevet.. Bare ikke dét med vejsalten.. Tænke tænke, Felia HADER jo sneen og salten, hun er så fornærmet hver gang der er saltet.. Men Felia fik en ekstra skyller i starten af ugen, uden shampoo/balsam produkter, og det klør overhoved ikke ligeså meget som før! Hun har dog lidt kløen i sig, stadig, men kun lidt.. Jeg talte så med dyrelægen, og han sagde at det også nemt kan hænge sammen med at hendes pels struktur, hvis det ændrer sig lidt, udfra hendes alder, og så netop salten og shampoo rester kan have den mindste indflydelse og at så pelsen, fordi jeg sagde at jeg synes hun tilmed havde ændret lidt pels i det, på det seneste.. Og var det så sjældent, efterflg. hun kløede sig, skulle jeg bar holde øje med at det ikke gik over i meget kløe igen, så skal hun selvf tjekkes smiley Så godt nyt ;-))

    Og mange tak for jeres svar :-))


Kommentér på:
Voldsom kløe!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce