{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

Hjælp jeg er fortvivlet. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en super dejlig cavalier tæve på snart 5 år, og for et år siden fik hun hjerte fejl og oven i det fik hun elepsi det vil sige hun får piller nu to gange om dagen for ikke at få andfal, hun kramper ikke men går og slikker og bliver fjern i blikket når hun får anfald. Nu har hun også fået alleri hun tåler ikke græs, lopper og hus støv mider, hun har også det sidste halve åt både tisset og skidt inde i stuen om natten er der nogen der har en hund med samme problemer eller som har nogle gode råd. Det nemmeste ville jo være at aflive hende men som i jo ved som hunde elsker vil man jo gøre alt for sin hund, dyrlægen siger hun ikke har undt.
Mens det har været meget koldt og frost har hun været helt normal uden anfalf, men lige så snart frosten forsvinder sker der noget i hendes krop jeg ved bare ikke hvad er der nogen som kan hjælpe mig.

Knus fra Lotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp jeg er fortvivlet.
  • #1   11. jan 2011 Ej Lotte pigen, det er jeg godt nok ked af at høre. Kan desværre ikke hjælpe med råd. Håber det bedste for jer. Trøste knus herfra.

  • #2   11. jan 2011 Hvor er det trist. Jeg har selv haft en hund med epilepsi og ved hvor ondt det gør at se dem ligge i kramper.... der dør jo hjerneceller ved hvert anfald...

    Mine bedste tanker... desværre har jeg ingen guldkorn.


  • #3   11. jan 2011 Tusinde tak begge to, Mille kramper ikke hun begunder at slikke ald det hun kommer i nærheden af og hun bliver fjern i blikket, det tager ca et par minutter så er hun min dejlige glade pige igen.
    Kan du huske hvordan din hund havde det hår det var frost ?? for jeg synes ikke Mille har noget når det er rigtigt koldt uden for.


  • #4   11. jan 2011 Nej, det ka jeg ikke huske. Hun havde sine anfald på alle tider, men mest om natten. Ka kun huske en enkelt gang hun havde de om dagen. Emma fik ikke medicin, da hun osse havde diabetes og de 2 slags medicin havde det ikke godt med hinanden....

  • #5   11. jan 2011 ok tak Annelise det er bare ikke sjovt.

    Kan du huske om din hund var renlig om natten ?? for Mille har jo været renlig i mange år, men det sidste år er hun begyndt at tisse og skide om natten på gulvet, jeg ved ikke om det hænger sammen med sygdommen.


  • #6   11. jan 2011 Hun var urenlig når hun havde anfald, ellers ikke. Men da hun fik diabetes, kunne hun ikke holde sig ret længe ad gangen... men det tror jeg ikke var pga epilepsien...

  • #7   12. jan 2011 Hejsa
    Vil ikke gøre mig klog på tingene, men ved dog, at der ikke er ret mange aktive allergener om vinteren.... Det er mest forår og sommer at vores allergier kommer i udbrud.... Tilsvarende er der næsten ingen pollen i luften på en regnvejrsdag i sæsonen.... Vær osse opmærksom på, at forskellige allergier kan "krydse over", så man "automatisk" er allergisk over for bestemte andre ting, f.eks. bestemte fødevaretyper....
    Når man reagerer på fødevarer, som krydsreagerer med pollen, er de almindeligste symptomer kløe og lettere hævelse på læberne og i munden og svælget. Nogle oplever, at det klør helt ud i ørerne.
    Det vil jo osse gøre at hunden "har travlt" med sin tunge i forsøg på at fjerne det som klør og irriterer i munden, svælget og på læberne...
    Nogle allergier kan osse give problemer med mave-tarm-kanalen og dens naturlige flora og funktion.... Et eksempel herpå er den berømte gluten-allergi....
    Allergier behandles for det meste med anti-histaminer, ganske som hos mennesker, og der er ingen forskel på medicinen til hunde og mennesker, (undtagen prisen...smiler...), så har man selv allergi, kan man roligt give hunden af den medicin, som man selv anvender, og i samme doser...(Normalt tager man jo selv en tablet med 10 mg anti-histamin om dagen, det samme kan man roligt give sin hund, uanset vægt eller størrelse, midlet kan ikke overdoseres).... Det samme middel kan man bruge ved akut behandling af f.eks. bi-og/eller hveps-stik, så falder hævelsen lynhurtigt, hvilket kan være vigtigt hvis hunden er stukket i mund eller svælg...
    Så din hunds problemer behøver nødvendigvis ikke udelukkende at stamme fra epilepsi, allergier kan osse være en medvirkende, eller selvstændig, årsag...
    Mange typer af hjertefejl er uden betydning for hundes, og menneskers, liv og levned.....
    De alvorlige er de fejl som medfører, at hjertets pumpefunktion bliver utilstrækkelig, hvilket så bl.a. vil medføre kortåndethed, cyanose (blålighed), træthed, nedsat udholdenhed osv...
    Husk på, at du kender din hund bedst, du er sammen med den det meste af døgnet og kan observere dens tilstand, adfærd og liv.....
    Prøv at finde frem til hvad din hund bedst trives med og på, både med hensyn til mad, drikke, medicin, motion, leg osv og selvfølgelig osse i at gøre det i et godt samarbejde med din dyrlæge.
    På den måde har I de bedste muligheder for at afhjælpe din hunds symptomer på den bedst mulige måde....
    Lotte, brug det du vil af ovenstående råd og muligheder og lad resten være.... Jeg har det med at sludre alt for meget.... og det meste er sjældent værd at huske på..... smiler...
    Ønsker det bedste for dig og din øjesten.....
    Mvh
    Kent


  • #8   12. jan 2011 Hej Kent.

    Tusinde tak for dit svar og det gør bestemt ikke noget det er langt, jeg har læst det to gange nu og der er rigtigt meget som jeg kan se nu, det med hun går og slikker de da klart forde de klør, sådan har jeg aldrig set det før men jeg er sikker på du har ret.
    For hendes Epilepsi fra hun Fenemal 50 mg. 1/2 pille morgen og aften, og kommer andfal i løbet af dagen får hun en halv pille med det samme.

    Knus fra Lotte


Kommentér på:
Hjælp jeg er fortvivlet.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce