{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.112 visninger | Oprettet:

Jer med hunde med kylling-allergi {{forumTopicSubject}}

Har nu fundet ud af, at samson er stærkt allergisk overfor kylling. Han får simpelthen hudbetændelse 1-2 dage efter bare det mindste stykke kylling.

Jer, der har hunde med kyllinge-allergi - er jeres hunde allergiske overfor andre proteinkilder? And, okse, svin etc?

Næste test er svinekød - lam reagerede han heldigvis ikke på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med hunde med kylling-allergi
  • #4   18. feb 2011 Mikala N - øv, det er mange ting smiley

    Pia K - man kan jo altid være bagklog, desværre. I har jo gjort det i bedste mening, så synes ikke, at du skal være så hård ved dig selv.

    Daisie - jeg tager heller ingen chancer med tørret kylling nu - han har allerede fået for meget antibiotika, synes jeg. Så nu er kylling totalt no go - og indtil videre alt fjerkræ indtil der er gået min. ½-1 år. Hudbetændelsen forsvinder nemlig ikke uden binyrebarkhormon creme eller antibiotika. Er han ellers allergisk over for noget? Håber nemlig sådan, at Samson KUN er allergisk overfor kylling/fjerkræ og ikke andre proteinkilder.


  • #6   18. feb 2011 Daisie - jeg har heller ikke testet ved blodprøve endnu. Jeg opsøgte Lene Boysen og har kørt ham på allergifoder og da slog han ikke ud. Dernæst er det så at teste kødtyper og indtil videre er vi så nået til, at kylling kan han ikke tåle. Jeg vil nøjes med at teste de typer af, som han normalt ville spise (han blev barfet/ på wolblut før) - dvs okse, svin, lam, hest.

    Jeg må lige google Mirakel Dust! Det lyder som noget, jeg bør have i skabet. Vil så gerne undgå mere medicin til den lille krop.


  • #9   18. mar 2011 Ida kan heller ikke tåle kylling. slår ud med hudbetændelse på hals med det samme... Ida er blevet testet.. Allergi over for lagermider husstøvmider loppespyt. og da kylling bliver fodret med korn majs osv så har din hund garanteret lagermideallergi..
    Ida får nu på 6uge ziwi peak med lam.. 90g om dagen.... og hun får hverdag fisk med grønsager og hokamixforte og lakse olie...
    Og jeg har fået en ny hund.....


  • #10   18. mar 2011 Samson har umiddelbart ikke lagermide/husstøvmide/loppe allergi. Han har allergi overfor kylling og okse. Han har været symptomfri siden jeg fjernede de to proteinkilder.

    Vi kører pt eukanuba dermatosis (til jeg har brugt posen op) kombineret med ziwipeak lam.


Kommentér på:
Jer med hunde med kylling-allergi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce