{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Vi fik aflivet vores dejlige Dobermann (Tusca) igår tirsdag, hun kunne ik' mere pga. dårlig lever.
Vi er hårdt ramt, og savner hende utrolig meget.
Vores anden Dobermann (Kaizo) virkede meget trist igår da Tusca ik' var her mere, og idag (dagen efter) er det blevet værre og værre i løbet af dagen, igår ville han kun ligge under sit tæppe og gemme sig, men idag ligger han kun og kigger. Han plejer at ville lege osv. men når man forsøger at lege med ham, så går der ik' lang tid før han lægger sig igen.
Jeg har været væk fra hjemmet hele dagen, men min mand har været hjemme med ham hele dagen. Og de to plejer at have et helt specielt bånd til hinanden, men han kunne heller ik' få Kaizo til at lege.
Da jeg så kom hjem fik jeg dog en varm velkomst, og jeg fik ham til at blomstre lidt op, men kun i kort tid.
Han spiser normalt, og er normal når han er på tur....men han havde lidt tynd mave idag og det får han let hvis han har været stresset.
Jeg har som sagt forsøgt at aktivere ham, men efter kort tid er det kun hans tæppe der dur.......
Har i noget erfarring med hunde der sørger??? og hvis han ik' vil aktiveres, hvad kan jeg så gøre for at få ham til at tænke på noget andet???
Vi er som sagt meget ramt af sorg, men vi prøver at undgå at vise ham det....
Kan det være at det har været for hårdt for ham at jeg også var væk fra hjemmet dagen efter ??
Kan hunde sørge sig til sygdom???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gode råd søges
  • #1   24. feb 2011 Det absolut vigtigste er at i forbliver i vanerne og ikke gør det til noget specielt for jeres hund at han pludselig er alene, så endelig gør det i plejer at gøre, samme gåture og aktivering. Det er vigtigt at give hunden tid til at vænne sig til forandringen og det vil tage ca 14 dages tid før han er med på at sådan er det bare nu. Jeg føler selvfølgelig med jer over jeres tab, det er skrækkeligt når vores kæledyr må sige farvel.

• #2   24. feb 2011 Jeg var jo igennem nøjagtig det samme med Diva da vi sagde farvel til Bailey, og også de andre, men der reagerede hun knap så meget fordi hun havde prøvet det før... Nu her mens Diablo er på dyrehospitalet, reagere hun faktisk kun meget lidt...

Jeg gav Diva al den tid hun havde behov for... Jeg lavede de sædvanlige ting med hende som hun var vant til, derudover ville hun faktisk ik rigtig snakkes med, hun ville bar ligge for sig selv, og det respekterede vi... Hun tog selv kontakt når hun lige ha behov for at vide vi stadig var der... Karina, tro mig når jeg sir at det blir bedre, for både jer og Kaizo smiley Men det tar tid...

• #4   24. feb 2011 Tak for alle jeres svar :o)
    Jeg talte idag med dyrlægen ( aftalte hvilken dag vi skal hente Tusca's urne) Og han sagde også at Kaizo viser angst for at hans fører (hund) er væk, og nu er der ingen han kan støtte sig til. Han sagde så at vi skulle være meget opmærksom på at vi IKKE pylrer om ham (det gør vi så heller ik') og at vi skal vise ham at vi godt kan klarer det her. Desuden skal vi irettesætte ham så han ved at vi er de nye fører....... hmmm lidt svært at irettesætte ham, når han bare ligger og ligner en der har mistet modet!!
    Jeg har så været i skoven med ham idag, og det gik rigtig godt, vi fik leget med gran kogler og fjollet. Men da vi så kom hjem igen, SÅ var det som at trykke på en knap, og han var meget trist igen. Det virker som om han er ok når han er ude fra hjemmet, men li' så snart vi kommer hjem så er den gal igen. ( nu er vejret ik' li' til at gå rundt i hele dagen)
    Dyrlægen sagde også at en hund sagtens kan sørge sig til sygdom, og at vi skal være meget obs på at hans IBD ik' går i udbrud igen. (han har dog haft "løs" mave de sidste 2 dage)
    Vi har aftalt herhjemme at vi sørger for at han ik' er alene hjemme før der er gået et par uger, for som dyrlægen sagde, så vil det påvirke ham ekstra når han allerede nu har det som han har......

• #5   25. feb 2011 Det er utroligt at dyr også kan føle savn, eller hvad det nu er der trykker dem.
    Min hunkat tog 1,5 kg på da Emil (hankat) blev væk. Hun ville heller ikke lege, eller komme ud fra sit skjul i 3-4 mdr. Vi fik os en ny lille veninde (hunkat) til hende, og nu er helt vildt glad igen, og har tabt de kilo, og blevet slank og atletisk igen. De tonser rundt og leger som små killinger. Hun er blevet mere social og snaksalig..

Der er noget deres ligesindede kan bedre, end vi mennesker kan give dem.

Jeg håber Kaizo får det bedre, og vænner sig til de nye forandringer i jeres hjem, så kan kan blive god igen.

• #6   25. feb 2011 Karin - Kaizo opføre sig fuldstændig som Diva da hun mistede Bailey... Bailey var også en hund som Diva lænede sig utroligt meget op af og da han forsvandt, sku hun jo til at stå på egne ben i mange situationer... Jeg oplevede også ofte at i situationer, såsom at lege i sengen feks., hvor jeg overtog Baileys plads, forventede hun pludselig at Bailey kom, stod og kiggede rundt om sengen og når han så ik kom, stoppede hun al leg og gik hen for sig selv...

Det kommer stille og roligt, som sagt, lav de ting i normalt gør, og ellers gi ham tid til at sørge hvis det er det han har brug for...

Kommentér på:
gode råd søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce