{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

De daglige lufteture? {{forumTopicSubject}}

Hvor er det bare skønt at foråret er begyndt at vise sit ansigt - solen skinner og hundene bliver mere og mere forårskåde smiley

Nu går vi ind i årets anden luftesæson - kulde og sne er på retur, vi og vores hunde er blevet luftet godt igennem og lyst op af sneens skær og nu begynder jorden at spirre så småt og fuglene synge...

Tid til at komme ud og opleve foråret med hunden...

Men hvordan lufter I normalt jeres hunde til dagligt, og får det koordineret med andre sysler, hjemmet, jobbet, uddannelser og pligter?

Bor I alle tæt afstand/gå afstand til store hundeskove så jeres hunde kan få løbet en masse energi af ved at gå løs i lang tid med sin ejer og evt. hilse naturligt på deres artsfæller?

Eller har I bare nogle gode og sikre ruter i jeres nærområde hvor folk dagligt lufter deres hunde og lader dem hilse og lege sammen?

Er der nogen her, der dagligt tager busser og toge med deres hunde, for at komme til en hundeskov hvor ens hunde kan få løbet krudtet af?

Som man måske kan fornemme, henviser jeg ovenfor nok primært til aktive sociale hunde, der af størrelse og race har brug for en del daglig fysisk og mental stimuli for at kunne være glade, rolige og tilfredse hunde smiley

Og er der nogen der kender til eller har oplevet hunde blive meget vanskelige, deprimerede eller destruktive
pga. forsømmelse af lufteture og deres fysiske behov?

Personligt - synes jeg jo, at man aldrig skal tage en hund til sig, hvis ikke man er villig til at give den den træning, motion og stimuli den har behov for - og har man en hund med med meget energi bør man nok også kun få den, hvis man er en person der selv er aktiv og elsker at gå lange ture...

For mig, var valget af min hund - meget primært pga. dens aktivitetsbehov, hvilket gjorde det muligt at kunne tage den med på timers lange gåture, komme ud og møde naturen, mennesker og dyr og hunde...





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De daglige lufteture?
  • #2   20. mar 2011 Vi står op om morgenen og går en tur over i skoven. Så tager jeg på arbejde og hundene er hjemme ved kæresten, han møder først kl 11 og jeg møder kl 9. Tirsdag og onsdag skal jeg til træning med dem efter arbejde og på vej til træning kører vi i skov, hundeskov eller strand.
    De andre dage går vi enten i skoven igen eller en tur i "byen" når jeg kommer hjem fra arbejde. Så træner vi lidt ude i haven eller i stuen når vi kommer fra tur. Og så render vi en kort runde inden vi går i seng. På fridage eller i weekender kører vi gerne over til to veninder og deres hunde og så smutter vi til stranden eller i hundeskov, park eller andet


  • #3   20. mar 2011 herhjemme er min mor og jeg fælles om gåturene.
    om morgenen går min mor for det meste, hvor hun går ned på fodboldbanen hvor Miley (vores hund) får lov til at løbe alt det hun vil.
    om eftermiddagen går jeg med hende. Det er yderst sjællent vi ikke mder andre hunde hun lige kan få leget lidt med. et par gange om ugen går jeg sammen med min veninde hvor hundene får lov at lege, og så tæner vi bagefter, det er både hyggeligt for hundene og os. Om aftene går min mor og jeg en tur hvor hun igen kommer ned på fodboldbanen og løber efter lidt hare og hvad hun nu ellers ser. hun fanger dem aldrig med de korte ben xD


Kommentér på:
De daglige lufteture?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce