{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Aktivering - Godbidder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle :o)
Efter at have regnet på hvor mange penge jeg bruger på godbidder til hundene hver måned, er det gået op for mig, at jeg nok må søge andre alternativer i ny og næ.. *GG*
Hundene har 3-4 stk. aktiveringslegetøj igang HVER dag, og Jeg bruger hver dag 4-5 Beef Sicks + det ekstra de får i (tørret kylling, hunde sushi, tørret and el. anden slags)
Så bruger ca. 700-800,- pr. måned KUN på deres aktiveringslegetøj..

Jeg bruger især Leo Genius i den lille størrelse og Busy Buddy, så godbidderne må ikke være for store.. :o)

* Sååe, hvad bruger I til hundenes aktiveringslegetøj?
* Hvilke aktiveringslegetøj bruger i?
* Hvor mange penge bruger I på hundenes aktiveringslegetøj pr. måned, sådan ca.?

Glæder mig til at læse jeres svar :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering - Godbidder?
  • #2   22. mar 2011 Fra Ikea? Har de hundelegetøj i Ikea? smiley

  • #3   22. mar 2011 René - Jamen, hvad kommer du indeni, som godbidder? :o)
    Jeg aner nemlig ikke hvor man kan få rimelige økonomiske godbidder, når man bruger så mange..
    Nu er din race nok ikke verdens mest kræsne, som mine fx er.. Hehe! Men man kan jo altid teste lidt forskelligt..


  • #4   22. mar 2011 Nej alm. tørfoder gider de ikke til aktivering, dem lader de bare ligge - Og så er der tørfoder ud over hele mit gulv ;o)
    Pølser havde jeg overvejet, men vil ikke komme madvarer ind i lukket legetøj som fx Leo Genius - Den er ikke til at gøre ordentlig ren bagefter synes jeg.
    Men vil prøve viskestykket med pølser inden i imorgen, tak :o)


  • #5   22. mar 2011 Det gider de ikke René :o)


  • #6   22. mar 2011 René - Ja din race plejer ikke at være såå kræsne.. :o) Men dét er mine, i høj grad!
    De spiser fint deres foder hver dag, men til aktivering det er et kæmpe no go! :'o)


  • #8   22. mar 2011 Pia - Nåå, ja dem har jeg.. Men det er jo ikke aktiveringslegetøj.. smiley

  • #10   22. mar 2011 Joooo jeg bruger også drengenes tørfoder til aktivering, det gider de godt, men de har heller ikke foder stående hele dagen:o)

    Jeg tænkte det måske ville være et godt alternativ fx at bruge noget andet kvalitetsfoder til aktivering?? For det er da mange godbidder de får hver dag så hvis du bruger så meget på aktivering;o)

    Spiser de den mængde de ca skal hver dag?:o)

    Men selvfølgelig Shika tager ihvertfald ikke skade af lidt ekstra godbidder;o)


  • #11   22. mar 2011 Mette - Kommer du friskt kallun i Leo Genius?

    Robbie - Jeps, det er hvad de får hver dag af godbidder. Men ingen af dem er jo for tykke eller andet, så det fungere fint og de spiser godt med tørfoder også.
    Så selve mængden er ikke et problem - Men personligt synes jeg det er en del med 7-800,- KUN på aktiveringsgodbidder?

    De gider slet ikke tørfoder til den slags, det er forsøgt flere gange (også med nyt tørfoder, men de gider ikke) :o)
    Så det er nogle GODBIDDER jeg er på udkig efter, hvad folk bruger i deres aktiveringsting.


  • #12   22. mar 2011 Hey sweetie.
    Nu ved jeg godt, at det nok i dit univers, er no go, med Frolic mini. For dine vapser må vist ikke så gerne få farvestoffer og div. andre ting, der skulle være i Frolic.
    Men jeg vil vædde min gamle mand på (hvis du ka' bruge ham til et eller andet--haven feks.), at dine tre tumlinger vil ELSKE Mini Frolic, delt i fire små bitte stykker. Så vidt jeg kan se, så er der ikke noget særligt farvestof i. Men min Buddy, er jo lige så kræsen som sin søster, din Shika. Og han er vild med disse småbidder, som jeg bruger, som belønning, på vores gåture og træning. Og sådan en pose, holder meget længe. De er også dejlig tørre og kan sagtens puttes i deres Geo-ting. Og alligevel er de bløde nok til at det er nemt, at dele dem i to, eller fire små dele.
    Jeg er bestemt ikke sikker på, at du vil give dine den slags. Men mine drenge er vilde med dem og de er i en super fin og sund helbredstilstand, smil. Om aftenen, får de griseører i småstykker.
    Ja for dælen. Hvis ikke man ka' styre sig, så er det pærelet at bruge enorme summer på de små forkælede vapser.


  • #13   22. mar 2011 Årrh, jeg skev Geo-ting. Jeg mener jo Leo-ting, tsk.

  • #14   22. mar 2011 Tina - Mine får faktisk Frolic i ny og næ :o) Dog de store af dem, da de bruger lidt længere tid på dem..
    Men har en pose Mini Frolic ét eller andet sted herhjemme ved jeg.. Den må jeg lige på jagt efter, for dem kunne jeg jo sagtens bruge! :o))
    Skide godt Tina - Tak!


  • #15   22. mar 2011 Ja det var da så lidt søde. Vi må jo hjølpe hinanden, når vi har sådan nogle møg kræsne snutter. Men jeg vil da godt lige tilføje, at Buddy nu også gerne vil bruge sit tørfoder (RC-adult), som godbidder. Og de er jo super nemme, at ha' med i lommen på turene:o)

  • #16   22. mar 2011 Ja det ville være skønt hvis de gad deres tørfoder til den slags - Men der er de for kræsne (eller måske for forkælet? Hmm..)
    Så tørfoder er no go - Derfor jeg søger erfaringer med lækre slags godbidder, til fornuftige priser :o)
    Men tak Tiiina!


  • #18   22. mar 2011 Mette - Kan du klippe dem i mindre stykker? smiley
    Jamen det vil jeg da prøve imorgen så, men tror ikke just min saks kan komme igennem dem.. :o)


  • #19   22. mar 2011 Jeg koger kylling og hjerte og skærer i bittesmå bidder og fryser ned i poser.
    Og så bruger jeg nogle købegodbidder, som er bløde små stænger, der kan skæres i meget små bidder. Jeg kender ikke en eneste hund der ikke er VILD med dem. De hedder Premio stripes light, er med kylling og laks, og fra firmaet Trixie.
    Eftersom man kan skære alle de små stænger ud i 10 stk., er posen virkelig drøj.
    Jeg har fået en lokal butik til at tage dem hjem, men ellers prøv at google navnet, jeg har tidligere fundet dem på nettet.


  • #20   22. mar 2011 Jeg fandt dem her, det er dog en tysk side:
    (link fjernet)

    De har dem også her: (link fjernet)


  • #21   22. mar 2011 Vivian - Uuhh ville gerne finde de godbidder fra Trixie, som du taler om. Men jeg kan slet ikke finde dem, desværre.. Men vil da se eftr dem næse gang jeg kommer i Maxi Zoo eller Zoo City :o)

    Hvad gør du med kylingen og hjerterne? Kommer du dem frosne ned i aktiveringslegetøjet, eller? :o)


  • #22   22. mar 2011 Umiddelbart sendes der ikke til DK de steder - Har lidt svært ved at vurdere det sidste link. Men det første sender desværre ikke til DK :o/ Ellers tak Vivian! :o)

  • #23   22. mar 2011 Jeg tør kylling og hjertestykkerne op på en lille tallerken før jeg serverer dem. Måske jeg skal sende dig en pose af det andet, du får lige en pm

  • #24   22. mar 2011 Jamen bruger du det ikke til aktivering, altså kyllingen og hjerterne? :o)
    For tror ikke umiddelbart jeg kan bruge det til andet end ind i et viskestykke? Det bliver ulækkert inde i en Leo som af og til ligger i en hel dag jo..
    Nej nej Vivian, det behøves du altså ikke :o) Er ellers super super sødt af dig, men tror det forhandles i Zoo City, der har de ihvertfald Trixie. Jeg købte nemlig noget af deres hunde-susi sidst jeg var der :o)


  • #25   22. mar 2011 fik et kanon tip til at få min eva til at gå godt nok.. men hun var ved at æde min hånd.. smiley

    kylling boller (fra mou til supper) en hurtig tur i ovnen.. så de liig bliver gyldne og let sprøve.. (du kan evt skære dem lidt ud inden ovnen, så de bliver liiidt sprøde inden du "propper dem ind i legetøjet")
    men det eelsker min eva pige.. :O)

    ellerrrr frikadeller.. smiley

    det er de 2 ting jeg er blevet råådet til at bruge til fx ringtræning.. da de vil gøre alt for at få fat i lækkerierne..

    mine elsker også dyrene fra ikea.. hehe de great


  • #26   22. mar 2011 Jeg har også fundet ud af jeg kommer til at bruge lidt mange penge på de guffer der

    pt. bruger jeg natures menu og noget tørret jeg køber i den lokale dyrehandel.

    så her når jeg for penge igen vil jeg prøve og bestille en pose Ziwipeak foder og bruge istedet.

    så har jeg også planer om at bestille lidt forskelligt fra zooplus og se hvad hun kan lide smiley

    de her kender jeg en der har en vildt kræsen hund der kan lide så dem har jeg også tænkt mig at prøve.

    http://www.zooplus.com/shop/dogs/dog_treats_chews/dog_reward_treats/190006


  • #29   23. mar 2011 Jeg putter ikke de våde godbidder i ting, der kan blive ulækre.

    Men udover et lille tyndt fleecetæppe og en gammel t-shirt til at putte dem ind i, så bruger jeg lakerolæsker, køkkenrullerør, grankogle (hjerte eller kylling presset ind i hulrummene, sådan en får Guincho hver aften, og de kan genbruges nogle gange, han er vild med grankogle-aktivering)

    Endvidere andre æsker, pt. er en halv rund æske fra nogle indpakkede chokoladekugler et stort hit.
    Han har også et par små kildevandsflasker som jeg har skåret et firkantet hul i, de kan også udskiftes. En æske fra en lille elpære, han har haft en æske fra en mascara, det var en udfordring, fordi hullet var skåret ret lille:)

    De fine ting, så som Nina Ottoson brætspil og leo putter jeg kun trixie stripes i, for det bliver ikke ulækkert.
    Og jeg skal hilse fra Guincho og sige at det kun er stripes´ne der smager godt, der findes andre slags fra samme firme, de runde flade i en pose, der ligner til forveksling gider han f.eks. ikke:)
    Så hvis du kun kan få andre slags der hvor du tager hen og køber dem, og dine hunde ikke er vilde med dem, så sig lige til:)


  • #30   23. mar 2011 Jeg bruger enten Well done bøfstænger fra Best Friend eller et billigere alternativ som jeg mener man kan købe i Aldi. Dem skærer jeg i stykker. Best Friend har også nogle tynde, flade godbidsstænger som nemt kan deles i mindre stykker. De er også et hit herhjemme smiley

    Når vi bruger toiletruller som aktivering plejer vi at bruge lidt kød de kan lide og det samme, hvis de får et viskestykke som de skal søge godbidder i smiley

    Mine er især vild med Busy Buddys aktiveringslegetøj. Vi bruger snackufoen og et egern som man kommer mad i smiley


  • #31   23. mar 2011 Bolette - Bruger desværre ikke madvarer i deres aktiveringslegetøj. Der kommer alt for mange bakterier af det.. :o)

    Mette - Hahaha! Ja okay, så var min vurdering af min alm. saks, vidst ikke elt hen i vejret ;o)

    Vivian - What? Æder han ikke hele grankoglen? :o)
    Det gør både Paya og Thea - Især Thea kan æde alt på en grankogle, så dem fjerner jeg! Havde nogle lggende i min gård, og dem gik hun stras igang med *GG* Så grankogle-aktivering tør jeg desværre ikke..
    Men, vandflasken vil jeg også benytte mig af! :o)
    Men de godbidder du bruger, bruger jeg også (bare nogle andre varianter), og de er jo heller ikke billige i længden. Der er jo ikke så meget i posen og posen koster ca. 30,- - Så det løber også op..
    Hmm.. Måske jeg bare må acceptere at ive de 7-800,- ud af budgettet til aktiveringslegetøj pr. månede.. :o)


  • #32   23. mar 2011 Anne - WC ruller kan jeg ikke bruge mens Thea er hvalp, for det æder hun også! *GG*
    Men ja, Busy Buddy er super god!
    Jeg bruger også Bøfstænger + Beef strick, men det bliver lidt krydret i prisen. Har faktisk købt nogle af de ''bøfstænger'' de sælger i Lidl, men hundene vil ikke ''slå ihjel'' for dem, på samme måde som med de rigtige beef sticks! *LOL* Men bruger dem fra Lidl i ny og næ også!


  • #33   23. mar 2011 Hehe. Okay kan godt se det er en dum ide så. Mine bider dem bare i småstykker så de ligger i hele huset smiley
    Dine hunde må sørme have nogle fine smagsløg. Tror ikke mine kan smage forskel smiley


  • #34   23. mar 2011 Hej smukke, jeg har virkelig ikke lige overskuet at læse alle svar - MEN jeg har da et godt råd smiley
    Når jeg laver mad til os (oftes kyllingfilet), laver jeg ALTID én smørstegt i ovnen til hundene.. Og det er jo egentlig ikke særlig dyrt når man tænker over at den holder mere end et par dage.. smiley Så du kan jo nøjes med en lille pakke og fryse det ned.. smiley Men det er da lidt besværligt at stå og kokkerere over flere omgange, men nemt hvis det passer med jeres egen madlavning.. Så skærer jeg det i små firkanter og putter det i div legetøjer.. Men hvis jeg blander kyllingen med tørfodder, ryger det hele ned smiley


  • #36   23. mar 2011 Jeg kommer i tanker om et lille tip jeg fik af min adfærdsrådgiver. Et søg på græs behøver ikke at bestå af 40 godbidder kastet ud. Det kan faktisk godt bare være 3 godbidder kastet med goood afstand. Når først hunden har lært hvad ordet "søg" betyder.

    Så går der ikke meget mad til, men hunden bliver stadig næseaktiveret.

    Jeg laver i øvrigt også søg på gulvet indendørs, hvis vejret ikke er til udendørs søg.
    Mørke hjertestykker på mit mørke trægulv, lyse flade kamstegsstykker på det lyse badeværelsesgulv. Så bruger han næsen og ikke øjnene:)

    De der poser trixie stripes jeg bruger holder i hvert fald 14 dage pr. stk. De kan skæres i så tynde stykker at man skulle tro det var løgn. Det er jo ikke et måltid mad de skal have, men aktivering. Men jeg har selvfølgelig også kun 1 hund, så du skal gange med 3, men det ville blive 6 poser pr. måned á 30 kr. det er 180 kr.

    Når jeg en sjælden gang bruger minifrolics (Guinchos mave har ikke godt af for mange) så skærer jeg 1 ud i 6-8 små bidder.


  • #37   23. mar 2011 Anne - Ja til tider tror jeg dælme, at det er 3 über kræsne kokke jeg har herhjemme ;o))

    Stina - Hæhæ - Nej der er også kommet en del besvareler (men det er jo kun dejligt!) :o)
    Hvilket legetøj kommer du kyllingen i? :o)

    Mette - Mon ikke det ender i samme pris, når jeg også skal til at betale porto? Men jo bestemt, kan der spares noget er det super :o)
    Jeg bruger mest Beefsticks, men også tørret and, tørret kylling, hunde-sushi, stænger fra Lidl mv. Små ting, med massere af smag.. *GG*


  • #38   23. mar 2011 Vivian - Problemet er også lidt, at man ikke må skære stykkerne alt for små, for så ryger de lige ud igennem legetøjet. Og så tager det jo kun 5 minutter at tømme den, de skal gerne kæmpe lidt jo :o)
    Jeg har lige fundet de Mini frolic jeg havde, og gik strakt igang med at klippe dem i små stykker...Hvilket er resulteret i, at jeg fik et kæmpe hak i blommen på min pegefinger! :o/ Surt.. Men jeg må lige øve mig lidt på dem, for de smutter dælme ud af fingrene på mig! *GG*
    Søgeøvelser laver jeg også i ny og næ herhjemme, men det er kun Paya der er interesseret i det - Og det er ikke noget hun synes er helt fantasisk. Shika gider SLET ikke den slags, og Thea fatter det ikke endnu.. Smil..
    Hmm.. Besværlige vovser..


  • #39   23. mar 2011 Jeg bruger deres aktiverings legetøj, de der store "træplader" med hullerne smiley Og så deres aktiveringsbold, og så gemmer jeg toilet/køkkenruller og folder siderne sammen om den og giver dem smiley D'et fungere rigtig godt, det er tømt når jeg kommer hjem smiley Og så deres tørkost som jeg putter i.. De 'glemmer' også at spise tørkost hvis ikke jeg putter det i, for så spiser de sig jo nærmest mætte i godbidderne.. smiley

  • #40   23. mar 2011 Det lyder lidt farligt med sakse, jeg bruger en skarp steakkniv til at skære ud med, det har hidtil fungeret uden at jeg har skåret mig til blods:)

  • #41   23. mar 2011 Stina, jeg synes også det ville være rart med aktivering som ikke nødvendigvis ALTID skal indbefatte godbidder.
    Vi har indført en "Find grisen"-leg. Jeg gemmer grise-bamsen et meget synligt sted i et andet rum, Guincho skal "blive" i et andet rum. Så går jeg tilbage til ham og siger "find grisen", og han styrter afsted for at lede efter den. Belønningen er bare selve grisen:)


  • #42   23. mar 2011 Dét gør jeg også, når jeg er hjemme smiley Men når jeg går fra dem, er det en vane at de får aktivering smiley - men det er jo ikke altid de får alle salgs aktiveringer, nogle gange får de én hver, eller mere.. Og andre gange får de bare en tyggepind/denta eller andet.. Og når jeg er hjemme leger jeg "Find/tag kyllingen", med Fie - hun er SÅ kvik til det.. Felia ´løber bare efter Fie og tror på dét er legen, ha ha smiley

    Andre gode lege I leger? Jeg kunne godt bruge nye idéer, til Fie - for hun er så dygtig og forstår virkelig legene.. smiley


  • #44   23. mar 2011 Der er sukker i de der stænger???

  • #46   23. mar 2011 Zita for også nogle der ligner dem vivian linker til
    dem køber jeg bare nede i den dyrehandler i vanløse(ik så langt fra grøndalsparken) og hedder let's bite
    dem kan man både få i de der "sandwits" og man kan få "tørret" and og kylling
    koster en 20 for en pakke på 80 g

    ala dem her.
    http://www.zooplus.com/shop/dogs/dog_treats_chews/soft_treats/other_dog_snacks_and_treats/138889


  • #47   23. mar 2011 Tak for jeres besvarelser - beklager min manglende tilstædeværelse.. :o)

    Mette - Jeg kan slet ikke fine rundt i det første link, og nummer 2 virker ikke.. :o) Kan også være det er min computer der driller måske?

    Jeg har skam også aktivering med findeleje af legetøj - Som oftest en tennisbold, da Paya elsker den.
    Shika gider heller ikke den slags, hun gider kun lave noget for godbidder, og KUN hvis det er rigtig gode godbidder.. :o)

    Maria - Rugbrød til en hund?
    Hmm.. Ikke nogle jeg synes er sååå godt som godbidder, det er jo fyldt med korn mv. Hvilket jeg netop undgår ved det foder jeg bruger :o)
    Men hvis det fungere for dem, er det jo fint fint..

    Sara - se de ser gode ud! dem tror jeg mine tøser vil kunne lide!
    Tror jeg vil kigge lidt rundt på den hjemmeside, og bestille lidt forskelligt..
    Hvordan er det nu med den side, kommer der told/moms oveni? :o)


  • #48   23. mar 2011 Der er både
    zooplus.com
    zooplus.co.uk
    zooplus.de

    det vist lidt forskelligt hvad der er på siderne
    og der kan også være lidt prisforskel om det er pund eller euro(men betyder vis mest noget vis man f.esk skal havde 10 kg foder)
    ellers er det bare at finde den af siderne der har det man vil havde.
    der kommer ik told på da det hele vist sendes fra tyskland ligemeget hvilken af siderne du bruger ;o)

    Men pas på det rigtig farligt jeg sider også lige nu og kigger og der er bare så mange godbidder og ting der ser lækre eller spændende ud tror jeg bliver ret fattig vis jeg ik behersker mig smiley


  • #49   23. mar 2011 Hvis nu der føles trang til at putte lidt ekstra i indkøbsvognen på zooplus.de, kan jeg varmt anbefale denne: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundespielzeug_hundesport/beschaeftigung/snackball/113073

    Det er det bedste træ-aktivitetsspil Guincho har prøvet, og han har prøvet en del:)


  • #50   23. mar 2011 Vivian
    den har jeg kigget læænge på, tror også den ryger i kurven godt og høre Guincho andbefaler den;)
    hunden skal vel også havde gavn af man har får penge tilbage fra skat


  • #51   23. mar 2011 Den er helt sikker god, Sara. Udfordringerne er lidt anderledes end de sædvanlige, bl.a. fordi der er snoretræk. Og så ser det smadder sødt ud at hunden kan åbne skuffer og løfte låg, rent blær overfor gæster, hehe:)

  • #53   24. mar 2011 I dem jeg har anbefalet er der salt i, hvilket jeg heller ikke er vild med. I whiskas fuldfoder er der sukker i, har jeg fået oplyst fornylig.
    Jeg fatter ikke hvad vi skal med disse tilsætninger, det er da dybt godnat!
    Og min hund, der har tendens til dårligt tandkøb, og derfor skal have tandrensning hvert halve år, skal i hvert fald ikke have sukker.


Kommentér på:
Aktivering - Godbidder?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce