Fotograferne

Fotograferne

Medlemmer: 328
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvad kunne man tage Hvad kunne man tage

Jeg står i den lykkelige situation at jeg både skal flytte og får en lille ny hvalp i løbet af den næste måneds tid.

begge dele koster jo en del penge, og da jeg samtidig føler at jeg slet, slet ikke får brugt mit fotogrej nok, taget i betragtning af hvor mange penge der er får, overvejer jeg kraftigt at få det hele solgt, så der er et tilskud til det hele...

jeg vil derfor gerne høre hvad i mener jeg kunne få for det, hvis jeg sælger samlet. jeg har selv en idé, men vil lige høre hvad andre mener.

Det drejer sig om følgende:

Canon EOS 50D, købt brugt hos vefafoto.dk i december og der er kvittering
Følgende objektiver, alle fra canon
100 mm macro f2.8 købt brugt
50 mm f1.8 købt brugt
70-200 mm f4 købt i februar/marts, har kvittering
55-250 mm IS købt marts 10, desværre er kvitteringen bortkommet
Alle objektiver med undtagelse af 70-200 mm har haft uv-filter på altid

Der er tre close up filtre til 50 mm

Der er to fototasker, en skuldertaske og en rygsæk.

Der er et tri- og monopod med

Der er et desuden et Falcon Eyes studesæt med (link fjernet) (dog ikke med trigger). Det er har været pakket ud og brugt sammanlagt i to uger. Der er kvittering.

Hvad siger I?

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kunne man tage
  • #1   2. maj 2011 Jeg tror du får mere hvis du sælger det enkeltvis end samlet. Men hvad du kan tage ved jeg ikke helt..

ved kun at 70-200 mm ligger på omkring 3000 kr i brugtpris, men det kommer jo an på stand osv.

• #2   2. maj 2011 100mméren plejer at ligge på omkring 2800 pt.

50mm 500,-

Regner med der er modlysblænder til

55-250 vil jeg gætte på omkring en tusse, medmindre der er slagtilbuds et eller andet sted til de 1299...

70 200 vil nok uden problemer kunne indbringe de 3000 som Nadja skriver

Men tror du ikke du vil komme til at fortryde bigtime ?

• #3   2. maj 2011 Der er kun modlysblænde til 70-200 mm

jeg vil muligvis fortryde det. Men hellere det end at sidde monster stramt i det de næste par måneder smiley

Men jeg afventer lige svar fra banken smiley

• #4   2. maj 2011 Alternativt overvejer jeg at sælge kun de to objektiver med lidt værdi... Med 50 mm og close up filtre kan man jo tage udemærkede "makro" billeder... Og 55-250 mm er jo ikke helt af pommeren til...

• #5   4. maj 2011 Skal lige sige, at jeg solgte mit 70-200 f/4 for 3500, fordi det var i rigtig god stand, havde original emballage og to filtre med til. Så i hvert fald 3000 kan du sælge det for; sæt det til 3200, det er, hvad de ligger på på fotosider og dba brugt. Og efterspørgslen er stor, skal jeg hilse og sige!
    Macro koster det billigste sted, jeg kunne finde på nettet 3400 - og da det er købt brugt er vi nok omkring de 2000 kr., måske lidt mere hvis standen er god.

Har prøvet at sidde og regne lidt på det... der er min. en nyværdi på 15.000 kr. for det hele, ved så ikke hvad fx tasker, filtre og stativer har kostet.. Hvis alt er i fin stand, så tror jeg godt du vil kunne sætte det til salg for mellem 8000-9000.
    Men det er lidt svært når man ikke kan bese det... smiley
    Håber du tænker det godt igennem... det vil være surt at skulle ud at starte forfra, når først det er solgt, hvis nu du skulle komme til at savne det..

• #6   4. maj 2011 Mille 8-9000 kr. er for lidt... Sammenligner man med de lavere brugtpriser for kamera og 70-200 mm og 100 mm alene, ligger det jo på omkring 10.000 kr.

• #7   4. maj 2011 Camilse det var derfor jeg sagde du vil få mere ved at sælge tingene for sig selv, for man er nød til at tage lidt af prisen som samlet pakke, der er ingen der gider at give over 10000 kr for brugt udstyr.

• #8   4. maj 2011 Det er jeg såmænd godt klar over... At det er nemmere at sælge det hver for sig... Men jeg er nu ikke enig i at ingen vil give det for brugt udstyr... I så fald er der nogle ting der aldrig kunne sælges brugt smiley

• #11   5. maj 2011 Hanne, jeg har fået begge fra dig idag smiley

• #12   6. maj 2011 Jamen er det så ikke bare at sætte det til salg til 10.000 og se hvad der sker...

Kommentér på:
Hvad kunne man tage

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce