{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Lidt tanker omkring avl {{forumTopicSubject}}



Sad lige og kigge rundt i marked herinde og på rottweilers dk,på de lækre hvalpe der er udbudt til salg,for tiden..

Kom igen til at tænke på,at vores race står på den obsliste.. en tanke jeg ellers har skudt fra mig i en periode,da den gør mig trist..

Nå men lidt spørgsmål,som jeg da håber i vil besvare i en sober tone smiley

I der avler,på hunde uden tavle eller hvor hunden kun lige opfylder min krav for stambogsføring,hvilke tanker gør i jer omkring avl,når i sætter et kuld hvalpe i verden ?

Dem med tavle er jo tjekket for HD og AA,men hvad med mentaliteten ? Dette spørgsmål gør sig osse gældene,for de der avler uden ?

Samt jer uden tavle,hvad med sundheden ?

Disse tanker kom af,at kigge på mine egne hunde.. Jeg har 2 med tavle og en uden..

Ingen af dem,opfylder mine krav for at en hund skal i avl..

Ham, uden tavle gir sig selv.. jeg kender ikke hans ophav,dog kender jeg hans sundhedsstatus,men ved jo ikke om han bare er en der er kommet nogenlunde ud,af den parring han er fra og derved ved jeg ikke og kan ikke tjekke,om han gir evt sygdomme videre..

Begge tæver har fejl,der muligvis kunne blive ført videre til afkom
Samt ingen af dem er mentaltestet.. Så igen avl her i huset smiley

Nu er der jo kommet strammere regeler for avl af vores race,grundet vi er kommet på obs listen..

Gør i der avler med min krav jer,nogen tanker omkring dette og i uden tavle,er i klar over disse regler er kommet og hvorfor.??


Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Lidt tanker omkring avl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce