{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Sammenføring af to chi {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af en chi han mere! Han er super skøn smiley

Nogle der har nogle gode tips til, hvordan man bedst får de to vovser til at kunne sammen? De er lidt sure på hinanden nemlig, men de er dog faldet meget mere til ro idag ( han blev hentet igår den nye)

Ham vi havde i forvejen er 8 måneder og ham vi hentet igår er 5 år...

Håber nogle har nogle fikse ideer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af to chi
  • #2   9. aug 2011 Hvor længe har du haft den nye.? Der plejer at gå nogle dage, men når det er en ældre han du har fået vil han jo dominere den du havde i forvejen, som jo har indtaget huset som sit territorium, og ikke bare sådan afgiver det. Så der kan godt gå noget tid før de finder ud af det..

  • #3   9. aug 2011 De har haft den nye siden igår, Michelle :o)

    Men jeg ville lige give det lidt tid - Og husk ikke at lave forskelsbehandling.
    Den "voksne" skal også have lov til, at sætte den nye på plads - men alt med måde selvfølgelig.
    Kan du ikke tage ud og lave noget med dem - Leg i haven eller andet steds, hvor de kan rende frit sammen :o)

    Da jeg fik min Griffon (3. hund) accepterede Paya hende fra første øjeblik, mens Shika var ca. 7 dage om at kunne lide hende.. Shika ville slet ikke være i nærheden af hende! Smil..
    Så der kan gå lidt tid :o)


  • #4   9. aug 2011 Tak for jeres svar smiley Ja jeg har os selv tænkt at de nok skal finde ud af det med tiden.... jeg har været ude og gå med dem sammen et par gange idag og det blir os nemmere og nemmere for hver gang smiley

    Det er som om den ældre ikke rigtig gider lege... har prøvet at aktivere ham med legetøj, det er kun den lille der gider det smiley


  • #6   9. aug 2011 Han indtog nu ellers både sofa og hele terassen med det samme smiley Men jo håber da legelysten kommer når han får slået rødder...

  • #7   9. aug 2011 eller også gør den ikke.... og så er det også helt ok...

    der kommer en ro over chier når de bliver ældre,,,, ihvert fald dem jeg kender... der kommer et skift på et tidspunktm hvor at fokus går fra evigt legebarn,til rolig patriark.... Han er trods alt 5 år.... så han er ikke nødvendigvis det bedste match aldersmæssigt til din hvalp på 8 mdr


  • #8   9. aug 2011 Det vi gerne ville med at få en lidt ældre hund til vores den unge var for det første at de var to når vi ikke var hjemme og så håber vi på at der falder lidt mere ro over den unge af dem med en ældre og rolig hund i huset os smiley Og det virker nu alligevel faktisk os til at det kunne komme til at ske.... de virker ok med hinanden efterhånden--

  • #10   9. aug 2011 Tak for de gode råd

  • #11   9. aug 2011 Hov, jeg havde slet ikke fanget at den I havde var 8 måneder og den i nu har fået er 5 år..
    Det er en noget anderledes situation, som muligvis kan give lidt problemer tænker jeg?
    Din hund på 8 måneder er jo "herre i eget hus" og føler det er hans hjem og hans ting og at det er HAM der bestemmer.
    Omvendt burde det være den ældste der bestemmer, og dermed den nye.
    Såe, de skal nok lige finde ud af hvordan de vil gøre det og om den unge vil "overgive" sig til den gamle..


  • #12   10. aug 2011 Idag har der slet ikk været noget...de er begyndt at være mere nysgærrige på hinanden smiley

Kommentér på:
Sammenføring af to chi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce