{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Dækken {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,
Mischa har fået nyt dækken i år, specielt syet af Randi & de 2 Bullere. Det er syet udfra Hurtta Pro Dækken og er bare het fantastisk. Det kan virkelig anbefales, hvis I står og mangler et nyt dækken. Jeg har oprettet et fotoalbum, så dem der er interesseret kan se, hvordan det ser ud og sidder på Mischa. http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=66437

Pt. arbejder hun også på at kunne lave løbetidsbuser til chihuahua, så det bliver højst sandsynligt også muligt at bestille disse i fremtiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken
  • #1   17. dec 2011 Jeg kan ikke finde Randi herinde? Vil du evt. sende mig et direkte link til hendes profil i pb?

  • #2   17. dec 2011 Lin G: Ja self:-)


  • #3   17. dec 2011 Tak:) Sjovt hun ikke hoppede op når jeg selv søgte på hendes navn.

  • #4   17. dec 2011 Hvor er de bare fine:o)

  • #5   17. dec 2011 Må man være ærlig her?
    (link fjernet)

    Jeg er ikke så vild med dækkenet. For jeg synes ikke det ser komfortabelt ud. Spændet på ryggen er for stort i forhold til hundens krop, jeg synes stoffet ser stift ud, og kraven tror jeg generer i nakken.

    Ingen tvivl om at det må være et godt dækken til en større eller mere muskuløs hund, men til vores små ofte spinkelt byggede chier vil jeg foretrække andre dækkener. Selv har jeg bl.a. to forskellige fra smileydog, dette er et af Guinchos, jeg tror det har samme kvaliteter som hurrta (bl.a. stof mellem benene og vind og vandafvisende) og det er superblødt og behageligt for hunden:) http://www.smileydog.dk/shop/regndaekken-sort-eller-2265p.html


  • #6   18. dec 2011 Selvfølgelig må du være ærlig, det er jo det der er meningen med åbne forums:-)

    Dog vil jeg sige at man ikke kan bedømme ud fra ovenstående billede om det er behageligt at have på, da Mischa altid ser ubekvemt ud, når hun får noget nyt på. Uanset om det så er den blødeste tynde trøje eller en tyk strik.Hun virker glad og tilfreds når vi går tur, og ikke somom det genere.

    Jeg vil give dig helt ret i at spændet skal være mindre, og at der godt kan tages 1/2 cm af bredden på kraven.
    Med hensyn til materialet, så er det yderste lag bævernylon, så er der er mellemlags termo foer, der giver meget ekstra varme og inderst er der blødt flees. Begge de dækkener jeg har fået specielt syet af chihuahua ejer herindefra, før dette, har yderst været bævernylon, og det har intet problem været.

    Dette er det første chi dækken hun har syet, hvorfor der nok vil være et par små rettelser og finesser undervejs før hun finder den helt rette model. Det skal også siges at hun gerne tager dækner retur og retter i str./modellen, hvis den ikke passer 110%, uden at tage ekstra for det.

    For os med små chihuahua på ca. 2 kg eller under, er det stortset umuligt at købe et færdig produceret dækken der passer i str - det er ihvertfald aldrig lykkes mig, og synes jeg har prøvet rigtig mange efterhånden. Derfor er det absolut et must for mig at få speciel syet dækner, og jeg har selv været glad de gange jeg har fået et tip om bruger herind der syer selv. Der udover er det for mig også en fordel at få dem syet specielt, da man kan skrive og bestille, hvad man vil have, både hvad angår farve, stoftyper, foer osv.


  • #7   18. dec 2011 Jeg synes det er et meget flot forarbejdet dækken, misforstå mig ikke:) Og det er fint hvis dækkenet vil blive tilpasset med bl.a. mindrespænder og mindre krave.
    Men 3 lag stof er i sig selv meget at slæbe rundt på for en hund på 2 kg. Specielt når det ene lag er bævernylon. Min Toffi vejede omkring 2 kg., så jeg ved godt hvordan det er:)

    Smileydogs dækken, som jeg linker til, er super let og kun 2 lag, og alligevel virker det til at kunne holde hunden varm og tør. Hende der har smileydog har 3 chihuahuas, så hendes ting er nok "godkendt" af dem;) Så det er bare en alternativ mulighed, som jeg synes jeg ville nævne.

    Jeg har faktisk sommetider tænkt på at det kunne være interessant at regne på hvor stor en procentdel af hundens kropsvægt, den skal slæbe rundt på i form af seler og dækkener. Visse -ellers fine og ergonomiske- seler vejer altså godt til. F.eks. de der populære kropsseler hvor man kan få skrevet tekst på.

    Det kunne være interessant at regne ud hvor mange kilo det egentlig svarer til at vi mennesker skulle bære rundt på;)


  • #8   18. dec 2011 Det er super godt med flere henvisninger til forskellige dækner:-)

    Forhåbentlig er der ingen af os der tvinger vores hunde til at have noget på de ikke bryder sig om, og at vi kender vores hunde så godt at vi ved hvilke tegn vi skal kigge efter.

    Vil give dig helt ret i, at det kunne være meget interessant. Specielt seler og snore, samt hundetegn, har jeg også haft svært ved at finde i meget små og lette udgave, og har været igennem mange uheldige køb, før jeg fandt den helt rette.


  • #9   18. dec 2011 Christine - Jeg fik det billigt, da det er det første chi dækken hun har lavet, samt jeg har været behjælpelig med model osv. Så jeg ved ikk helt hvad prisen kommer til at lægge på.

  • #10   18. dec 2011 Åh ja, hundetegn ej at forglemme...Guincho´s tidligere legekammerat havde hele 2 mod hinanden klirrende, dinglende hundetegn på selen, fordi der skulle være plads til både ejers og datters telefonnumre:/ Jeg kan til nød forstå at den halvdøve ejer ikke så noget galt i det, men at datteren ikke kunne regne ud at det må være generende for fintfølende hundeører at høre på "dingeling" er sært. Det var hende der havde tilføjet sit eget telefonnummer på et ekstra skilt. Når hun var på besøg hos Guincho tog jeg altid selen af hende. Måske ragede det ikke mig, men jeg synes faktisk at det ragede mig når min hund skulle være i nærkontakt med klingeling-gæsten i leg.



Kommentér på:
Dækken

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce