{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.799 visninger | Oprettet:

4 mdr. hvalp - hvor meget mad? {{forumTopicSubject}}

Vi har en lille Finsk Lapphund på 4 måneder der har fået råt i en måneds tid nu. Han kan lide sin mad og det har ikke været nogle problemer med skift til BARF bortset fra lidt løs mave da han blev introduceret til indmad. Han får stadig de 10% af hans kropsvægt som forhandleren siger han skal have mens han er så lille, men han kan slet slet ikke æde det. Han vejer nu 11 kg og han får max klemt 700 gram ned dagligt. Mere kan han simpelthen ikke æde. Ydermere virker han ikke som om han har den store appetit om morgenen, han foretrækker et stort aftensmåltid istedet. Men små hvalpe skal da have flere måltider dagligt eller hvad? Men jeg kan jo ikke tvangsfodre ham - han virker først sulten ved aftenstid. Han får hest, lam, vildt, kylling, kallun, indmad, lidt grønt og et stykke æble og flere gange om ugen et gnaveben. Han tager fint på og har masser af energi. Men han kan ikke spise mere end 5-6 % af sin kropsvægt dagligt. Burde det bekymre mig eller skal jeg slå koldt vand i blodet så længe han virker som om han trives?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 mdr. hvalp - hvor meget mad?
  • #1   9. apr 2012 Du skal bare slå koldt vand i blodet smiley Det er jo kun vejledende, så hvis vovsen trives, får han den mængde han har brug for. Mine har hellerr aldrig fulgt de tal.

  • #2   9. apr 2012 Jamen så vil jeg gøre det. Jeg var heller ikke decideret bekymret, for nå hvalpen trives, virker glad og frisk og tager på som han skal så er alt vel i orden? Og BARF er jo ikke ligefrem billigt så kan han nøjes med 5-6 % af vægten så bliver det jo unægteligt noget billigere smiley Må indrømme at jeg ikke har tid til at gå på tilbudsjagt men tager ned til min "Rigtig Hundemad" og køber det der fine løsfrosne noget til ham smiley

  • #3   9. apr 2012 Nej det er bestemt ikke billigt hvis du kun handler der. Men hvis du alligevel er nede og handle, så er det jo bare at smide en frossen kylling i kurven smiley Den koster jo kun det halve af det løsfrosne, og din vuffer vil sikkert elske det smiley

  • #4   9. apr 2012 Louise: Ja det ved jeg, men hvis først den frosne kylling er optøet må jeg vel ikke fryse den igen. Og den skal jo være tøet op for at jeg kan partere den....
    Jeg har nogle gange købt (på tilbud) hele kyllingelår, som i størrelse passer perfekt på et måltid til ham. Han elsker det og alt bliver spist, men det er ikke så ofte de har de tilbud.


  • #5   9. apr 2012 Når det er til hunde har jeg ingen problemer med at genfryse. Det er jo primært smag det går ud over, og det er hundene ligeglad med smiley Herhjemme er svine ribben og svine haler også et stort hit smiley

  • #6   9. apr 2012 Du skriver også han får ca 700 g om dagen. Så passer en kylling på 1400 g jo lige til 2 dage smiley

  • #7   9. apr 2012 OK, jeg troede egentlig bare at genfrysning kunne have betydning for hygiejnen...altså at det ville udvikle bakterier der ikke var så gode. Jooooh, han kan da med god vilje æde 700 gram daglig men det er også max. Lapphunden er - så vidt jeg har forstået - også en nøjsom hund, så han æder ikke til skålen er tom, men til maven er fuld smiley

  • #8   9. apr 2012 For hundemaver betyder bakterierne ikke så meget smiley Og hvis du genfryser det med det samme, bør der ikke være nogen problemer smiley

  • #11   9. apr 2012 Aikou som er 4 mdr har aldrig spist 10% af sin vægt, jeg var også lidt panisk i starten fordi hun ikke spiste så meget. Men hun er i fin foder stand og absolut ikke for tynd. Jeg er holdt op med at veje det af, for hun regulerer selv hvor meget hun skal have. pt. vejer hun 5.5 kg og spiser ca. 200-250 g om dagen (tror jeg men er ikke helt sikker). Hun spiser næsten ikke noget hele dagen men sidst på aftenen bliver hun virkelig sulten

  • #12   11. apr 2012 Jeg vil ikke være bekymret, hvis ellers han vokser normalt iflg. racen.
    Min Nuggi er godt 4 mdr. og spiser ca. 8% af sin kropsvægt - det lader til at han har det fint med den mængde. Han får også vitamin/mineral-tilskud og olie, så han er dækket ind med alt, mens han vokser. Nogle dage spiser han 3 gange og nogle dage kun 2 gange.


Kommentér på:
4 mdr. hvalp - hvor meget mad?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce