{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Lige et par spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle kloge hoveder herinde!!!
Bianca er min første chihuahua og min første lille hund og tæve - så jeg er lidt på herrens mark ind i mellem... ;o)

Har et par spørgsmål, som der måske er nogen der kan hjælpe mig med...
Bianca er 8 måneder og vejer ca. 2½ kg. Hun får mad 2 gange om dagen, morgen og aften.
Jeg syntes hun er svær at få til at spise - det kræver enten håndfodring (!) eller at de 2 store er i nærheden og dermed "tvinger" hende til at spise, hvis ikke de skal komme og tømme skålen for hende... :o(
Hvor meget og hvor ofte fodrer i jeres?
Jeg har lidt svært ved tanken om at tage foderet fra hende, når hun ikke vil spise...selvom det nok ville være det mest rigtige... :o/ Hvad mener i?!

Løbetid - Bianca er lige kommet i løbetid. For første gang følgelig - og manden bad mig om IKKE at lade hende komme op i sengen mens det står på... :o(
Overvejer derfor at investere i par løbetidsbukser - hvad er jeres erfaringer der?
Gode eller dårlige? Er der et bestemt mærke i kan anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige et par spørgsmål...
  • #2   5. maj 2012 Hej Hundeven :o).
    Hvad fodrer du med? Er det Tørfoder til Chihuahuaer? Det fik/får mine. Og da min første Chi var lille, var han også en meget "forsigtig" spiser. Men så fandt jeg på at komme en smule skinkestrimler i fodret Og SÅ røg det hele fint ned ;o) Siden har begge vores Chier fået en smule skinkestrimler i hvert måltid, som er 3xdgl. Og der er aldrig mere problemer med at spise. Men du kan ha' ret i at det hjap, da vi fik vores Chi nr. 2. Han er en rigtig ædedolk. Så alene af den grund, går det måske bedre for den anden med at få spist al maden he he.
    Det du nævner om at købe løbetidsbukser til hende, er en rigtig god ide. For hvis hun sædvanligvis må være hos jer i sengen. Så er det jo totalt uforståeligt for hende, hvis hun pludselig ikke må være der, de to gange hun bløder om året. Så det er kun synd for hunden. Din mand må lige se at ændre sin indstilling ;o)


  • #3   6. maj 2012 Frebonas => Ja syntes også hun burde have mindst 2 gange om dagen eftersom det er så lille og aktiv en race...
    Det kan også være det bare er mig, der bekymrer mig for meget mht hvor meget eller lidt hun spiser...for hun virker jo sund og frisk, ser ikke for tynd ud og har en flot blank pels.
    Det er nok bare svært, når jeg har 2 ædedolke, der tømmer skålen næsten inden den er sat ned til dem og så hende den bette, der bare går og kigger om der ikke kommer noget bedre... ;o)

    Hej Tina :o)
    Jamen da jeg købte hende fortalte opdrætteren, at ingen af hundene ville have det racespecifikke chihuahua-foder. Så hun havde brugt de almindelige poser til små hunde fra RC. Jeg syntes så hun gik lidt "sur" i det og købte så en pose Exigent (til kræsne hunde!), da hun blev 7 mdr. Det gik også rigtig godt den første uges tid - max!
    Men tænker lidt...kan det måske ikke også skyldes at hun er kommet i løbetid? At hun har "mistet" appetitten lidt?
    Da hendes tandskifte var værst var hun heller ikke så glad for at spise...men det er heldigvis ovre nu.

    Bruger du bukser til dine? :o)


  • #4   6. maj 2012 Jeg har altid praktiseret at lade tørfoder stå fremme, det har mine hunde fint kunnet administrere uden at blive fede. Men det er selvfølgelig ikke sikkert at din hund vil finde maden mere interessant hvis det står fremme.
    Frebonas idé med hvalpefoder er god. Det indeholder jo flere kalorier. Du kan også prøve at røre en teskefuld leverpostej op i en kop med lidt vand, og så røre det sammen med tørfoderet, og lægge massen ud på en tallerken. Det gjorde jeg med min forrige hund, som skulle have specialfoder, som hun ikke kunne li. Du kan tro det røg ned:o)

    Ja, Tina, manden må ændre indstilling:) Hvis du, hundeven, er den der sørger for at lagnet bliver vasket næste morgen, kan han da ikke være så sart, herregud, det er jo ikke en storblødende labrador vi hare med at gøre. Og det er så få dage. Hunden føler sig smidt ud af flokken, hvis hun pludselig bliver forment adgang til sit sædvanlige sovested.

    Noget helt andet, de fleste tæver bliver meget bedre til at holde sig selv rene fra nummer 2 løbetid. Dog kan de jo ikke vaske sig mens de sover, så lidt små pletter på sengetøj om natten kan nok ikke undgås.


  • #5   6. maj 2012 Næste gang din mand har plaster på fingeren, fordi han har slået sig med hammeren da han skulle sætte søm i væggen, så sig til ham at han hellere må sove på gulvet. For sæt nu han får hevet plastret af i søvne og der kommer et par dråber blod på sengetøjet:o))))

  • #6   6. maj 2012 Vivian - TAK for et super godt grin der!!! Manden syns så ikke det var så sjovt...den med hammer, søm og plaster... :oP

    Den med leverpostej har jeg også prøvet...og sovs fra aftensmaden. Og dåsemad. Og... Ja - ved snart ikke hvad jeg har prøvet! Har jeg haft nogle godbidder tilbage fra træning kommer de også derned i - og dem er hun nok så ferm til at sortere fra... :o/

    Vores katte har mad til at stå hele tiden og kan godt selv styre det. Men de 2 store hunde er blevet neutraliserede for nogle år siden, så de tager på bare de ser foder! Specielt tæven tømmer skålen med det samme og stopper ikke... Hun har en tendens til at skulle ligge og vogte på foder, der ikke er blevet spist - så vi kan ikke have noget til at stå fremme desværre. :o/

    Følgelig er det mig der vasker tøj!!! Hehe - manden er ret gammeldags der...og så også lige den der med at jeg fik lyserødt undertøj, da han ville hjælpe... Siden da har jeg selv vasket... :oP


  • #7   6. maj 2012 Haha, ja det trick med lyserødt tøj kan min mand også, gad vide om de gør det med vilje så vi andre overtager vasken;)
    Nej, kan godt se at du ikke kan lade mad stå fremme, spørgsmålet er så også om det overhovedet vil hjælpe.
    Når du siger at hun sorterer godbidderne fra foderet, kan det så tænkes at du i virkeligheden burde prøve noget andet foder til hende? Måske du kunne finde noget hun bedre kan lide? Der findes prøveposer i mange firmaer (se på google), og dyrlægen har også nogle, så måske skal du bare prøve dem fra en ende af og se om der er noget hun foretrækker? Ved du hvad hun spiste hos opdrætter? Måske skal du tilbage til det foder, hvis det da ikke er det du kører med nu? Guincho får faktisk stadig Royal Canin junior, og så får han Olivers start, som også er til hvalpe. Og han er ikke for tyk. Jeg supplerer så med hjemmelavet (kogt magert kød m/ kogte ris og kogte grøntsager)


  • #8   7. maj 2012 Vivian => Har prøvet noget forskelligt... Hun vil gerne have det nye foder den første uges tid...men så er det ligesom ikke interessant mere derefter. F.eks. ville hun meget gerne have det de store hunde fik - selvom pillerne nok er lige store nok til hende - men hun gider dem ikke rigtig mere nu.
    Hun fik en stor pose med fra opdrætter - royal canin - og det er egentlig det jeg er fortsat med... Men kan da godt være jeg skal prøve at skifte mærke?
    De store får så noget andet - Sam´s Field hedder det.
    Syntes bare jeg var igennem det samme da islænderen var bette...han var også ekstremt kræsen. :o/


Kommentér på:
Lige et par spørgsmål...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce