582 visninger
|
Oprettet:
Lille spørgsmål... {{forumTopicSubject}}
Hej :o)
Hvordan irrettesætter (staves) i jeres hunde? Når Paco gør et eller andet som jeg ikke vil have, har jeg lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg irrettesætter ham rigtigt. Det er lidt svært at forklare. Jeg siger bestemt nej, men det er som om han ikke rigtig opfanger det, og bare gør det alligevel. Ved godt de skal selvfølgelig lige have tid til at finde ud af og forstå hvad det er de bliver rettet for, men synes det er hver gang og det har stået på noget tid nu.
Er der nogle metoder eller andet jeg kan anvende sammen med ordet nej, eller andet?
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 124
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 525
Noget jeg selv har opdaget for længe siden er, at hvis dette NEJ, bliver fulgt af at du lige viser dine tænder og evt "klaprer" lidt med dem, he he. Det virker tåbeligt. Men du kan tro at der er omgående reaktion i form af ydmyghed og forsøg fra deres side, på at slikke dig på munden. ren dyrepsykologi. Man ser ligefrem ulveungerne for sig, slikke deres ulvemor om snuden, efter at hun har irettsat dem med et snerrende tandsæt synligt.
Når mine om aftenen, hygger sig imellem os på sofaen, kan deres leg godt eskallere og blive for voldsom med hårde nap. Så "knurrer" jeg lige kort og viser tænder. Og de stopper øjeblikkelig og kravler logrende hen og vil slikke. Meget pudsigt at det er så betydningsfuldt i deres terminologi.
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 124
jan 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 204
Lille spørgsmål...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside