{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

Shih tzu temperament {{forumTopicSubject}}

hejsa håber i har lyst til at hjælpe endnu en gang :o)
jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre
om temperament på en shih tzu?

og så vil jeg rigtig gerne høre hvor lang tid i bruge på pelspleje om dagen/ugen?

er det sådan at opdratter vender hvalpen fra helt lille af at bliver børstet/ret?

jeg har i dag skrevet med nogen löwchen ejer og nogen af dem skrev at shih tzuen minder om den
löwchen er hvis en meget blød hund er shih tzuen også det
löwchen skulle også være meget velkroagtig et shih tzuen også det ?
håber i har lyst til at komme med jeres meninger og afraringer :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shih tzu temperament
  • #1   19. jul 2012 Hej Michelle

    Shih Tzu'en er efter min mening den mest positive og imødekommende hund der findes. Med det blideste temperament af alle.
    Selvfølgelig er der forskel på hundene, og der er desværre mange forskellige typer i Danmark. Men vi oplever det utroligt positive temperament.

    Med pelspleje anbefaler vi at bruge 10 minutter hver dag. Specielt fra hvalp. Så lærer man at det er noget vi hygger med. Som opdrætter er vi begyndt på dette og anbefaler køberne at fortsætte. Ved pelsskifte til voksen (fra ca 9 mdr) kommer der en del udfordringer. Underulden og dækhår skal skiftes, og det føler som man ordner sin hund, og 10 min. efter ligner den igen noget der er løgn.
    Men kommer man igennem pelsskiftet, så bliver livet lettere.
    Dette skyldes at til forskel på Bichon'erne (herunder Löwchen) så har ST en kraftig dækpels, som er betydeligt lettere at pleje end Bichonernes finere pels.

    Så der er stor forskel på disse pelse (vi opdrætter også Havanese).

    Og spørg endelig


  • #2   19. jul 2012 hej Peter
    mange tak for dit svar :o)
    jeg syntes godt nok det er en jungel at prøve at finde rund i især når man aldrig har ejet en hund eller noget viden om hunde
    jeg har brug de sidste 2 år på at prøve at læse og lære så meget om hunde som muligt og også undersøgt en del forskellige racer efter hånde for at prøve at finde en så god mach som muligt til det jeg kan tilbyde
    og umildbart har jeg fundet en del der kan trives med det jeg kan tilbude så nu prøver jeg på at finde en som sindmessigt/ tempramang messigt passer beste
    men for søren det er svært :o/

    jeg ser mig selv som en ret blød, usikker og måske lidt for sød menneske
    så kan forstille mig at jeg skal have en så blød hund som muligt
    så jeg ikke kommer i for store problemer med opdravelsen
    og så trømmer jeg virkelig om en skøde hund en jeg rigtig kan nusse og putte med

    men ja jeg syntes godt nok det er svært at bedømme om det er en shih tzu, löwchen, eller havanese eller en af de mange andre der vil passe beste når jeg ikke rigtig har nogen afraring med dem


  • #3   19. jul 2012 Du bor lidt langt væk, ellers var du velkommen til at komme og få ensnak om racerne, samt se hvordan se fungerer.

    Men igen - den mildeste og roligste af racerne er ST'en.

    Bichon'erne er jo en hel familie.
    Coton De Tulear (bomuldshunden), Löwchen, Malteser, Bichon Frise, Bolognese og Havanese.
    Bichon'erne er lidt mere "oppe på tæerne" end ST'erne - lidt lettere og lidt mere pjevset.
    Indenfor Buchon'erne er Coton'en den skarpeste og mest gøende, og Havanesen den mildeste.


  • #4   19. jul 2012 okey så tror jeg at hvis jeg tør at binde and med en af de lang håret skal det endten være shih tzu, löwchen eller havanesen

    inde på det andet forum hvor jeg har skrevet med nogen der ejer löwchen er der kun en opdratter de tør at købe fra og den person bor virkelig lang væk set det vil være rigtig svært komme til og fra :o(
    ved du om der er nogen shih tzu og havanesen opdratter her over ved vestjyllanden


  • #5   19. jul 2012 Hej

    Jeg kommer lige retur på PB



  • #6   19. jul 2012 bare iorden :o)

  • #7   24. jul 2012 Hej igen
    jeg har de sidste par dage prøvet at google mig frem til om havanesen kunne være et godt match til det jeg kan tilbyde men umildbart syntes jeg det er lidt svært at finde ud af
    det jeg regner med jeg som minimum kan tilbyde er

    10-15 min gå tur om morgen
    20-30 min gå tur om formiddagen/eftermiddagen
    10-20 min gå tur ved eller efter spise tid
    og så alle de have ture den skulle have lyst til
    ud over det tænker jeg at jeg skal gå til hvalpe mutivation og sener hen amindelig lydigheds træning en gang i ugen
    jeg er førtidspansionist måske kommer jeg i skåne job på et tidspungt men det vil ikke blive mere en højs 4 timer.
    min tanke er lidt at den skal med mig alle de steder hvor jeg kan tage den med
    vil en Shih tzu og havanesen kunne trives med det ?


  • #8   24. jul 2012 Hej Michelle

    Jeg havde næsten glemt dig.
    Der har bare været knald på

    Nu skal jeg nok huske dig


  • #9   24. jul 2012 hej Peter det er helt iorden
    ja det er med at holde tungen lige i munden når der bare er knald på vejrdagen :o)


  • #11   25. jul 2012 Lene Mange tak for dit svar :o)
    jeg skal ikke have hund i nu selv om jeg branden ønsker det, men da jeg er i gang med at søge lejlighed vil jeg for mig men også den kommende hund lige flytte og falde til inden jeg vil købe en :o)


Kommentér på:
Shih tzu temperament

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce