{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.146 visninger | Oprettet:

Hvilket foder ?? {{forumTopicSubject}}

Min dsg får fish4dogs som skulle være et rigtig godt foder uden korn og majs. Min store hund har allergi og det er rigtig godt til ham, men min dsg har afføring 3-4 gange dagligt og virker altid sulten. Så det ville nok være en god ide at skifte hans foder. Hvad bruger i ??
Plet er 15 mdr. og vejer 7 kg. Han er spinkel men ikke for tynd efter hvad dyrlægen siger.
Vi har købt det der hedder live men der er majs i, det har jeg læst ikke skulle være så godt. Han kan ikke tåle olivers. Jeg vil bare gerne finde noget der er godt for ham og som hans mave kan tåle.
Hvad er jeres erfaringer? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder ??
  • #1   20. feb 2013 Er det din dsg der ikke kan tåle majs?

    Mine har ingen problemmer med majs.

    Mine får pt Royal Canin, plus noget hjemmelavet kød og gulerødder over tørfoderet. Så ved du hvad der er i det du putter ovenpå, i stedet for vådfoder f.eks... Som min den ældste kommer til at prutte ufatteligt af og den mindste gider det ikke...


  • #2   20. feb 2013 det er kun min store samojede bla. Der har allergi. De får begge ovnbagt lever, kylling,pløser, fiskefrekadeller eller tun og mosede gulerødder oven på tørfoderet til aften. Kender du det for der hedder live ?
    min store hund prutter næsten aldrig han bøvser tilgængælg som et helt værtshus men min dsg for meget luft i maven af tyggeben af oksehud


  • #3   20. feb 2013 Er det ikke for ofte for en lille hund og have afføring 3-4 gange i døgnet og det er i de fleste tilfælde 4gange ??

  • #4   20. feb 2013 Jeg bruger pt. arion, men skifter nok over til noget andet en gang, han får også råt engang imellem og leverpostej.

    Kato er 5 måneder og vejer 5,1 kg. Han har gerne afføring 3 gange i døgnet. smiley


  • #5   20. feb 2013 Syntes 4 gange er meget, uanset hvad størrelse det er.

    Prøv evt lad være med at give dem tyggeben i en periode, brug evt rå gulerod til guffere eller de kan gnave i.

    Hvis det er Fish4dogs prisklasse foder, så kan du sagtens bruge noget der svare der til.

    Det vil hjælpe lidt at vide hva den store har allergi imod?


  • #6   20. feb 2013 Arion har mine også fået, men syntes der er meget salt i deres foder. Og min den tissede meget i den periode de fik det. Men om det decideret var arion foderet ved jeg ikke.

  • #7   20. feb 2013 tak for jeres svar smiley
    Vi har både prøvet royal canin og arion syntes ikke rigtig det gjorde nogen forskel.
    Vores store hund kan ikke tåle korn, ved ikke om han kan tåle majs. de behøver nøvendigvis ikke at spise de samme foder men det det er lidt svært 100% at undgå. Når de får en bold i foder i eller søger efter foder i haven, men det vil sølvfølig prøve at undgå.


  • #8   20. feb 2013 Hvad med at prøve Orijen, der er der ikke korn i.

    Super godt foder, der er flere varianter. Man kan bestille det i udlandet så er det billigere...


  • #9   20. feb 2013 jackie og Billie
    tak det vil jeg da se lidt nærmere på. Min store fungere godt på fist4dogs deter ret dyrt men de vigtigste er jo han kan tåle det. Så det er ikke sikkert jeg vil skifte han foder. hvis plet prøver Orijen uden korn så sker der jo heller ikke så meget ved at vores store hund spiser et par stykker af dem når de søger på græsplænen


  • #10   20. feb 2013 Mine har prøvet det, og kunne godt lide det...

  • #11   20. feb 2013 Mine får råt, så det kan du måske ikke bruge til så meget.
    Men skulle de tilbage til tørfoder, så ville jeg vælge Kingsmoor.


  • #12   20. feb 2013 Jeg har også tænkt på at prøve barf. Men så skal vi hvis købe en større fryser og jeg er i tvivl om plet kan tåle det der er noget tørfoder han ikke kan tåle, råt kan måske være lidt hårt for maven. Og min store hund som har en mild allergi fungere rigtig godt på det foder og lakseolie han får. Jeg har ihvertfald fået en ide om hvad jeg vil prøve til Plet hvis det nye live foder ikke er bedre. jeg har startet med at blande lidt i hans foder ellers vil jeg nok prøve orijen smiley

    profilbillede
  • #13   20. feb 2013 Mine bliver fodret m. Chappi som er et billig foder fra Tyskland.
    Den ene D/Ser kan ikke tåle Chappi m. oksekød så derfor køber jeg kun Chappi m. Kylling.
    Mine skider kun 2 x om dagen og det syntes jeg er rimlig godt når man tænker på det er et billig foder,10 kg for 90 kr,


  • #14   20. feb 2013 muddi
    ja det er ihvertfald billigt, jeg plejer at give omkring 600 kr. For begge mine hund det holder 5 uger. Jeg skal have fundet det foder der virker for plet så han ikke har afføring 4 gange dagligt. Det er nok forskeligt fra hund til hund hvad der virker:-)


  • #15   20. feb 2013 Nicki får Royal Canin til unghunde mine Border får Markus Muhle og det får Nicki også lidt af Det vil han meget hellere have så når han bliver ældre går jeg over til det til Nicki

  • #16   21. feb 2013 3skønheder med hjerne
    Min store hund har også tidligere fået markus muhle han var rigtig glad for det men han fik meget opstød af det. Jeg har prøvet at give plet lidt at foder der hedder live så vil jeg se når han har fået det et stykke tid om det gør en forskel. Ellers har jeg da fået en masse gode ideer fra jer. tak for jeres gode råd og ideer smiley


  • #17   21. feb 2013 jeg har aldrig haft problemer med Markus Muhle og jeg har fordele......der kommer meget mindre afføring at samle op. dvs så optager de meget mere....

  • #18   21. feb 2013 Min store hund har også tidligere fået markus muhle men det fik han opstød af. Jeg prøver lige det der hedder live. Hvis det ikke virker for plet har jeg fået en masse gode ideer af jer, tak får hjælpen:-)

    profilbillede
  • #19   21. feb 2013 3skønheder medhjerne. Det er da måske en god ide og prøve det til plet det er måske bedre til ham end det var til Tim. det er jo nok forskeligt hvad der virker for ens hunde.

  • #20   21. feb 2013 Mine får også opstød og kan kaste op af Markus Mühle, ville ellers gerne fodre med det.

Kommentér på:
Hvilket foder ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce