{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.993 visninger | Oprettet:

Dana`s udredning hos dyrlægen. {{forumTopicSubject}}

Ja, vi var jo oppe hos dyrlægen i dag, skulle have redet et par ting ud vedr Dana, og hendes permanente skader.

Først og fremmest det positive, Dana vejer 23,3 kg, og må ikke tage mere på, men flot huld og pels, rigtig lækker vovse på det punkt.

Dana er en hund der tramper lige ind i folks hjerter med store træsko, mente dyrlægen, hun er nok den sødeste og mest positive hund, hun har mødt, især med racens tendens til at være reseveret i tankerne smiley

Så til problemerne.

Først snuden/ næsen, Dana fløjter og klikker i højre side af snuden når hun trækker vejret, dog ikke altid men tit, hun nyser også rigtig meget. 10 gange på en dag er ikke unormalt for hende.

Resultat : Dana`s snude er skæv, der er arvæv inde i højre næsebor, sikkert fra det traume hun har været udsat for som lille hvalp. det ser dog ikke ud til at genere hende, ud over hendes nysen af og til, som skyldes arvæv som kan sidde og irretere hende, så det skal vi vænne os til.

Så er der ørene, hun ryster tit på hovedet som om noget genere hende i ørene, vi har ikke kunnet se noget.

Resultat : Dana`s venstre øre ser fint ud, og der er intet, men højre øre kan hun ikke komme til at se ordentligt i, hundes øre er formet som et L, modsat mennesker, som er lige, så man nemt kan se trommehinde.
I højre øre er der igen arvæv, der er meget deformt i øret, så man altså ikke kan se ind til trommehinde.
Det kan sagtens være arvæv der er skyld i at noget genere hende i netop det øre. lyde bliver sikkert også forvrænget i netop det øre, måske derfor hun reagere så kraftigt på især højre lyde, og hvis hun ligger på gulvet på venstre side kan man komme til at overliste hende, fordi hun ikke høre så godt på netop det øre.
Det med de høje lyde er knapt så godt, for hun bliver chokeret hver gang, og en høj lyd er en kop der sættes for hårdt på bordet, eller beskit der tabes på bordet .

Sidst men værst, er hendes tænder. den store kindtand i venstre side samt de små ved siden af frem mod hjørnetand, er begyndt at blive brune fra bunden af og op, den store kindtand er værst, og dyrlægen var noget i tvivl, noget af det kunne godt være tandsten, men de tænder lignede ikke noget der sad på en 2 årig hund, men en meget ældre hund. tandkød ved den kindtand er også rødt, og der er sikkert noget galt med roden på den.
Forløbigt resultat: hun skal til Thomas i vordingborg og have taget røngenbilleder af de tænder, og når hun netop er bedøvet skal de lige kigge nærmere på det højre øre.

Jeg synes ikke det er opløftende noget af det smiley

Jeg har tænkt og vendt dette resten af dagen, og indtil vidre er jeg kommet frem til at der er noget avler har glemt at fortælle os, noget som har været værre end hun gjorde det op til smiley
Dyrlægen menet også at det traume hun har været udsat for har været meget slemt taget i betragtning af at hun kun var en bette hvalp da det skete.

Hvordan det stiller hele situationen, ved vi ikke endnu, det kommer an på hvad den røngen siger . En ting er dog sikkert, en hund kan ikke fungere hvis den er tandløs, det er kun i reklamerne der findes et vovse-gebis.
Jeg har svært ved at se det i virkeligheden smiley

Tag forbehold for stavefejl, og undskyld det blev så langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dana`s udredning hos dyrlægen.
  • #1   20. okt 2014 Det var da både godt og lidt skidt. Men hun kan da have et godt liv, på trods af de skavanker alligevel. Et lyspunkt er da, at et vovsegebis, garanteret slet ikke vil klæde den smukke pige.

    Det er lidt træls, hvis man føler at der er ting, som opdrætter "har glemt" at fortælle.
    Nu er jeg ikke klart over, hvad det er for et traume, Dana har været udsat for som hvalp?


  • #2   20. okt 2014 Åh pu ved slet ikke hvad jeg skal skrive men krydser finger for det bedste

  • #3   20. okt 2014 Hold da op en omgang i skal til at forholde jer til.
    Det med tænderne har jeg ingen forstand på. Men for mange år siden fik mine forældres Airdale lavet en slags nye øregange, var ikke ret gammel så kan ikke huske meget andet end at det var hvad min far kaldte det ... så om det kan lade sig gøre at retten øregang ud skal jeg ikke kunne sige, men måske det er en mulighed.

    Generer det i næsen ikke Dana i form af vejrtrækningsbesvær og smerter er det jo nok til at leve med...

    Men kan godt se at det med tænderne er et springende punkt for hvor vidt hun kan fungere i et godt liv mange år frem i tiden...

    Krydser virkelig alt for jer...


  • #4   20. okt 2014 Dana er blevet bidt i hovedet som lille, avler fortalte at det var hendes mor Bianca der havde båret hende i hovedet, og deraf lavet de skader på hende.

    Dana`s skader som kunne ses, var naturligvis hendes øre. og hun har fået fjernet 4 af de blivende tænder, da de var skadet før de var kommet ud, dvs oppe i knoglen hvor de sidder.

    Det er avlers version, og den vi kender. smiley


  • #5   20. okt 2014 Tg Når jeg ser på hende, og hun ingen smerter har Kan hun godt klare sig med meget få tænder Jeg har haft en næsten tandløs dvergpincher Staves Den skal bare ha noget andet foder Hvis hun ikke lider, kan hun godt ha mang gode år endnu Hun er bare så dejlig og smuk Ja jeg ved jo næsten ikke ,hvad jeg skal skrive Men det er jo op til jer, om i syntes hun får et værdigt liv For fanden da osse Undskyld smiley

  • #6   20. okt 2014 Åhhh smiley Krydser for at søde, sjove, charmerende BanDana kan "repareres" og holde i mange år endnu.

  • #7   20. okt 2014 Det er da godt nok nogle ret voldsomme skader hun har fået sig smiley Er det ikke normalt nok at hundemor slæber rundt på hvalpene? Synes det er vildt at både næse og øret er blevet skadet.

    Krydser fingre for at I kan få styr på de tænder der. Dana har mange spilopper i sig endnu, og en masse ballade hun endnu ikke har nået at få gjort smiley smiley


  • #8   20. okt 2014 Det er faktisk tænder og øre der bekymre mig mest smiley

    Nu er jeg spændt på hvad røngenbilleder siger om hendes tænder. og hvad de kan finde ud af med hendes øre .

    uanset hvad, så længe hun kan have et godt liv bliver hun her hos os, vi giver ikke så nemt op, hun er vores et og alt smiley


  • #9   20. okt 2014 Dana mødte en lys labrador han Dino, oppe hos dyrlægen, han blev pladask forelsket ved første øjekast smiley smed sig ned på gulvet og nægtede at gå med sin ejer smiley

    Men Dana er jo også så skøn smiley smiley


  • #10   20. okt 2014 Ja for hulen, selv mig der aldrig har mødt hende er da faldet pladask ... er nu sikker på det hele løser sig ...

  • #11   20. okt 2014 Jeg er sikker på, at dyrlægen vil gøre det bedste for BanDana. smiley

  • #14   21. okt 2014 Dyrlægen Lotte fra faxe sagde ikke så meget, jeg tror heller ikke hun ville sige noget før end at Thomas har set på hendes tænder og taget røngenbilleder af dem. hun tog udvendige billeder som hun ville sende vidre til ham.

    Det er første gang Dana er på Faxe, vi har haft brugt møens dyrlæger, og dem har jeg ikke været særlig tilfreds med efter sidste gang vi kontaktede dem.

    Tusind tak Mikala smiley og ja tak til alle jer andre også smiley smiley

    lige til en oplysning, det er både tænder - øre - og næseryg der har været skadet da hun var bette hvalp.


  • #16   21. okt 2014 Jeg synes også, at det lyder helt forkert, at en morhund kan skade sit afkom så voldsomt.

    Max har også en del skader, men heldigvis lader det ikke til, at det har påvirket hans tænder eller tandstilling.


  • #18   21. okt 2014 En hvalp bliver bestemt ikke så alvorligt skadet af at tæven bærer rundt på den. I hvert fald ikke hvis tæven har opført sig normalt. Hvis hun f.eks har været meget ung så kan hun sikkert have været i tvivl om hvordan man nu lige håndterer sådan nogle små kræ og har taget for hårdt/leget med dem som om de var et stykke legetøj.
    Så ja. Der MÅ være noget opdrætter har "glem" at fortælle.


  • #19   21. okt 2014 Avler havde sine hunde delt op, Bianca og Dana`s mormor gik sammen, mens de havde en anden tæve Pipes som slet ikke kunne med Bianca, den gik med nogle andre hunde, så der var ligsom 2 flokke.

    Jeg har tænkt tanken om Pipes har været sluppet ind til Bianca, og det gik galt, men skal ikke kunne sige det. Avler må vide hvad der nøjagtig er sket.

    Jeg er ikke avler, dog har jeg i tiden med mine hunde, fået 3 kuld hvalpe, og jeg har ikke set min tæve bære hvalpene så de fik skader. ej heller hørt om det før smiley


  • #20   21. okt 2014 Ja se det kunne jo faktisk godt være forklaringen. Måske de to tæver er røget i totterne på hinanden og BabyDana er kommet i mellem.

  • #21   21. okt 2014 jeg har lige haft avler i røret, og vi fik en lang og god snak smiley

    Vi ved begge hvad der har været sket, nogle ting kom lidt bag på os, andre vidste vi jo i forvejen.

    En ting er sikkert, jeg dadler ikke avler for noget, og er heller ikke vred på hende.

    Nu ser vi fremad, og håber det bedste for Dana og hendes tænder smiley


  • #22   21. okt 2014 "En ting er sikkert, jeg dadler ikke avler for noget, og er heller ikke vred på hende."
    Det kan heller ikke betale sig smiley Det ændrer jo ikke på noget som helst.


  • #23   21. okt 2014 Fubert : det er nemlig rigtigt smiley

    Og Dana er så skøn en hund, vi kommer aldrig til at fortryde vi fik hende smiley Hun vader nemlig lige ind i folks hjerter, hun er sød og så charmerende, en kælepotte fuld af sjove påhit , og slet ikke så reseveret som racen ellers er kendt for.

    Dyrlægen sagde at det er fordi hun er præget ordentligt fra start af fra avlers side .


  • #24   22. okt 2014 Puhha... Så har Dana fået en tid til røngen, på tirsdag kl 9,45 skal jeg aflevere hende i vordingborg ..

    AFLEVERE...???!? smiley ååååhhhh.... jeg har det skidt med at skal aflevere min hund, og gå fra den smiley
    Jeg fik lavet den aftale at jeg må blive der indtil hun er bedøvet smiley

    Så håber jeg at alt går vel, og jeg kan hente hende igen lige over middag smiley


  • #25   22. okt 2014 øv altså smiley håber det kommer til at gå godt, hun er sår'n en dejlig hun smiley

  • #26   22. okt 2014 Det SKAL gå godt smiley

  • #27   22. okt 2014 Sikke en omgang. Thomas er heldigvis en rigtig dygtig og flink dyrlæge, så ham kan I være helt rolige ved. Han fjernede en knækket tand på Nessie for ikke så lang tid siden. Men jeg ved hvor svært det er at efterlade vovsen. Jeg bryder mig bestemt heller ikke om det.

  • #28   22. okt 2014 Jeg er så nervøs for at hun bliver bedøvet og ikke vågner igen smiley

    Stella : Du kender Thomas ? håber han er god ved min lille vovse smiley


  • #29   22. okt 2014 Ja altså kender og kender. Men jeg har da snakket med ham et par gange i forbindelse med at Nessie skulle have fjernet den tand på Faxe dyrehospital, som Vordingborg jo samarbejder med. Han virker rigtig dygtig og kompetent.

  • #30   23. okt 2014 Åh, hvor bliver jeg bare ked af at læse om Danas problemer!
    Jeg kan så levende forestille mig din dybe bekymring og din smerte på hendes vegne! For jeg ville have det på nøjagtig samme måde, hvis det drejede sig om Monty! De er totalt afhængige af os, og der er bare intet ondt, der må komme i nærheden af dem!

    Min forrige hund havde oplevet et eller andet traumatisk, da han stadig var hos sin mor. Jeg fandt ham på en strand i Grækenland og tog ham til mig, da han var ca. 7 uger gammel. Han havde et stort ar hen over maven og et på den ene bagpote. Han voksede op og var en meget følsom og nervøs hund, og på et tidspunkt var jeg så desperat for at hjælpe ham, at jeg kontaktede først en og så en anden clairvoyant. De var uafhængigt af hinanden enige om, at min hund havde lidt et traume, som var det, der prægede hans adfærd og personlighed, og jeg var ikke i tvivl om, at de havde ret, men det hjalp desværre ikke at have fået dette bekræftet. Jeg kunne stadig ikke hjælpe ham til ikke at lade sig mærke af sit traume. Og hvad gør man så?
    Jeg forsøgte bare, så godt jeg kunne, at skærme ham imod flere dårlige oplevelser.

    Jeg krydser alt for, at Danas røntgenbilleder ikke viser noget slemt!


  • #31   24. okt 2014 Tak Charlotte smiley

    Vores tidl hund schæferen Jackie, havde også en del traumer i bagagen, af og til var hendes dæmoner slemme, det kunne godt have været rart at vide hvad der var sket hende tidl i hendes liv, så man vidste hvad man skulle beskytte hende i mod smiley

    Jeg har snakket med vores kære Pia, som har avlet Monty og Dana, hun har fortalt mig præsis hvad der skete med Dana da hun var 5 dage gammel, jeg kan ikke lade være med at tænke, om hvis Pia havde vidst hvor slemt Dana havde været skadet, om hun så havde valgt at Dana skulle have fred smiley
    Så der kan jeg kun sige at det var godt hun ikke gjorde, for så havde jeg ikke haft Dana i dag .
    Vi kan slet ikke undværre vores lille spiloppe, krudtugle, og BanDana-bandit smiley

    Jeg krydser fingre for at røngen på tirsdag ikke viser noget der er rigtig slemt, så vi alle kan ånde lettet op smiley


  • #32   24. okt 2014 Åh ja, for pokker! Tanken om, at i aldrig havde fået jeres vidunderlige Dana ind i jeres liv, er da nærmest umulig. Hun er kommet, og der skal hun blive. Basta! smiley
    For selvfølgelig kan i ikke undvære hende nu! smiley

    Må jeg godt spørge, hvad der helt præcist skete med Dana, da hun var blot 5 sølle dage gammel?
    Tanken om, at det ligeså godt kunne have været Monty, er jo meget nærliggende! smiley


  • #33   24. okt 2014 Den får du lige privat smiley

  • #34   24. okt 2014 Tanken om, at det ligeså godt kunne være Monty, der ville være blevet aflivet dengang er forfærdelig! Og fordi Dana er hans kuldsøster, føler jeg faktisk ret stærkt for hende og for dine bekymringer for hende!!

    Siden min græske hanhund (og smertensbarn, Rollo!!!), er Monty den, jeg har følt mig tættest på af alle mine hunde. Han er (ligesom Rollo) altid ved min side og opmærksom på alle mine bevægelser og alt, jeg gør og siger. Jeg ved nøjagtig, hvordan han vil reagere overfor alt og alle. Vi kender hinanden så godt nu. Andre gætter, men jeg ved bedre smiley Vores Dch træner mente, at Monty var utroligt kontaktsyg, men jeg fortalte hende, at han bare var segnefærdig af træthed og forsøgte at fortælle mig, at nu skulle vi altså hjem! Jeg havde selvfølgelig ret. I bilen dejsede Monty omkuld med det samme, og der skal ellers MEGET til smiley


  • #35   24. okt 2014 Helt ok smiley


  • #36   24. okt 2014 Jeg tager mig lige god tid til at svare, ok? smiley

  • #37   24. okt 2014 Det er helt i orden smiley

    Jeps Dana er nøjagtig lige som Monty, man skal bare lære og læse hende .

    Hvis der er noget hun virkelig skal have sagt så hopper hun nærmest op i skødet på mig og insistere, hun er meget talende i sit kropsprog smiley

    Eks

    Jeg skal ud og tisse = Dana går rundt om mig i små cirkler og kigger meget sigende på mig.

    Balou går forbi vores have om lidt = Dana kommer farende og hppper op, kigger på døren kigger på mig og på døren igen.

    Far kommer hjem = Dana kommer og dutter løs på mine ben, og når jeg går ud i køkkenet, går det ikke hurtigt nok, så napser hun i mine ankler .

    Og mange mange flere.... smiley


  • #38   24. okt 2014 De ligner hinanden 100 % på sproget smiley
    Hvor er det dog sjovt at vide, at der er andre derude ligesom min dejlige dreng smiley


  • #39   24. okt 2014 Han er åbenbart lige så chamerende som Dana, for hun er også fuld af påhit og spilopper smiley

    Lige her i dag, så jeg at hun lå muse-stille på vores terresse, og der var noget hun virkelig studerede.
    Jeg kiggede ud af døren hvor jeg står så hun har ryggen til mig, og følger hendes retning, og der.... lige ude i mit blomsterbed, hopper det sødeste egern rundt og leger smiley
    Det var ham, den lille fyr hun var helt betaget af smiley


  • #40   24. okt 2014 smiley <3 smiley
    Åh, man bliver da bare så blød om hjertet af deres livsappetit smiley


Kommentér på:
Dana`s udredning hos dyrlægen.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce