{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Kræsen - når det kommer til BARF {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en lille udfordring med Zeven. Han bliver mere og mere kræsen, når det kommer til råt foder.

Pt. spiser han svinehjerter, kalkunhjerter, det meste kylling og fisk (fx. sild og små brislinger)

Stort set ALT andet, bliver spyttet ud igen, eller sorteret fra, hvis han får det i sin skål, og bliver gravet ned, hvis det er større ting. Specielt indmad er totalt AD for ham.

Han har indenfor de sidste uger sagt nej til vildthalse, skært hestekød, kødben af hest, andehalse, lammeribben, hakket oksekød, due, fasan, nøgleben, ulveblanding (Fra Hundeparadiset), oksestrubehoveder osv. osv.

Indimellem kan jeg lokke noget af det i ham, hvis jeg lige hælder lidt kogende vand over det, så det ikke er helt råt, men det er bestemt ikke altid.

Det skal tilføjes, at hans appetit ellers ikke fejler noget. Han spiser gerne både tørfoder, vådfoder og diverse godbidder.

Nogle gode råd? Eller skal jeg bare acceptere, at han kun i meget begrænset omfang, kan fodres med råt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsen - når det kommer til BARF
  • #1   16. jan 2018 Jeg har en der heller ikke er til meget andet end fjerkræ og lam.
    alt andet spytter hun ud og nægter og spise det.
    hun vil heller ikke have det hvis det er for store stykker. så selvom det meget mod min vilje, så får hun altså det der "total mos hak".
    ellers vil hun simpelhen ikke spise det.

    så jeg er bare nået dertil at hun får det hun kan lide og færdig.

    du kan evt prøve at koge eller stege indmaden let og se om det giver lyst til at spise det. har jeg hørt flere gør i starten hvis hunden ikke vil have det.




  • #2   16. jan 2018 Det underlige er, at Zeven har været på råt i lang lang tid... Så det er ikke fordi han skal tilvænnes. Indtil for få måneder siden, havde jeg de hakkede varianter fra HHansen i lam, hest og hmmm... fjerkræ måske + ulveblandingen fra Hundeparadiset, og så fik de dem på skift - selvfølgelig med noget andet ind imellem.
    Men så ville han ikke have lam... så røg hestekødet også... til sidst var der kun Ulveblandingen tilbage. Og nu hvor jeg har købt 10 kg. hjem af det, som de får af måske to gange om ugen.. ja, så gider han så heller ikke det mere.

    I går fik de skært hestekød i tern, som han ikke ville spise. Nu har jeg så kogt det let, og prøver at servere det for ham til aften. SÅ må vi se, om det ryger ned.


  • #3   16. jan 2018 Nanna spiste i lang tid slet ikke hakket kød. Det var som om konsistensen var ulækker for hende. Men når der så kommer hvalp i flokken, som stjæler det man ikke selv spiser, så hjælper det på sagen smiley
    Om sommeren vælger mine hunde jævnligt ting fra. Appetitten er simpelthen ikke stor nok. Her i træksæsonen oparbejder de en kæmpe appetit og spiser virkelig hvad de får serveret.

    Jeg ville nok bare servere tørfoder, som han gerne vil spise, og så se tiden an.


  • #4   16. jan 2018 Så får han en periode på Essentials, Wolf of Wilderness og diverse vådfoder. Og så må vi se, om lysten kommer tilbage.

    Tror bestemt heller ikke, at Aqui har noget imod, at få Ulveblandingen for sig selv smiley


Kommentér på:
Kræsen - når det kommer til BARF

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce