{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Debat: Når hunden er kræsen {{forumTopicSubject}}

Hvad gør I, når jeres hund er kræsen?

Jeg oplever med Freyja, at der er utrolig mange varianter af tør-foder, hun ikke vil spise. Det er både de dyre og discount mærkerne, og når hun får serveret det, snuser hun kort til det og går så.

Utrolig mange kommer med kommentarer som, "På et eller andet tidspunkt BLIVER hun sulten", eller "Når hun bliver sulten nok, skal det nok ryge ned".

Er I enige eller syntes I det er OK, at vælge at sige, at hunden nok ikke kan lide foderet og prøve sig frem med andet?

En af mine venner fortalte mig for nogle dage siden, at jeg var "pivet", fordi at jeg skiftede foder for at se, om jeg ikke godt kunne finde noget damen ville spise. "Når hun har smagt leverpostej, er det da klart hun ikke gider at have tørfoder!" sagde han og forklarede, at han nok bare ville blive ved med at servere det samme, og lade være med at være så pylret.

Hvad er jeres mening om det her emne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat: Når hunden er kræsen
  • #1   27. apr 2012 hvad med barf???
    De siger det skulle være godt, har aldrig prøvet det.. kun deres ben og dem synes cæsar var fantastisk gode smiley


  • #2   27. apr 2012 Selvfølgelig skal hunden spise hvad den vil.

    Har selv en kræsen Schæfer, men hun har smagt spist samme slags i 2 år.


  • #3   27. apr 2012 Min Nova er lige sådan, eller var indtil hun blev steriliseret, det har hjulpet lidt. Jeg gav varieret foder, tørt, råt, kogt ris m kylling, en leverpostej mad osv. Je var overbevist om at hun ville sulte sig. . . Det ved jeg så nu at hun ikke vil for da jeg hentede hende på dyrehospitalet efter sterilisationen havde hun ikke spist i østen 2 døgn . . . Aldrig har hun hugget maden i sig som der . . .. Så ja jeg er faktisk enig når de bliver sultne nok så spiser de, hvis det ikke er sygdom selvølgelig

  • #4   27. apr 2012 snart, ikke smagt*

  • #5   27. apr 2012 Min hund synes et foder er spændene den første uge hvor han derefter begynder at håbe på der snart kommer noget nyt. Der er jeg hård og sige: Nej du får ikke andet og ved han kan li det. Han prøver bare at snyde mig og han spiser når haj er sulten.
    Men hvis han slet ikk ville røre foderet fra starten ved jeg at han ikk kan li det så der vil jeg prøve noget andet. Vil ikk tvinge ham til at spise et foder han ikk kan li.
    Men tror nu også folk selv er lidt skyld i deres hund er kræsne hvis man vænner dem til at smage menneskemad.
    Min mor synes tit hundene skal have kødrester fra aftensmaden i tørkosten og når de prøver det finder de jo ud af der er andet.


  • #6   27. apr 2012 forresten så synes jeg godt man må lede lidt efter det foder man bruger..
    Vi bruger wolfs blut.. Samme mærke men forskellig smag hver måned (efter 15 kg)
    Cæsar er også træt af sit foder når han har fået det samme i en måned, så får han en ny varriant og så spise han igen med glæde smiley


  • #7   27. apr 2012 Gilbert har aldrig været kræsen, men efter hans kastration skulle vi vænne ham til at spise en gang om dagen, hvor han før selv styrede hans mad. Det var ret svært at få ham til at spise hans daglige portion på en gang, så jeg fodrede ham med det de to første aftener, hvor de blev brugt som godbidder og så øvede jeg en masse tricks med ham samtidig.. ved ikke om det hjælper i dit tilfælde, men kender mange der prøver sig frem med forskelligt foder:) Ellers er Gilbert totalt skudt i noget der hedder taste of wild, men det er ret dyrt, og han bliver alt for tyk af det, så vi bruger det ikke;)

  • #8   27. apr 2012 min mor sier hun har en kresen hund , men når jeg passer hende så spiser hun ... jeg fortalte min mor at jeg smed maden på gresset og alle 3 hunder spiste sammen og ingen problem...

    når min mor hentet sin hund og hun ikke ville spise så smed hun foderet på gresset og hun spiset... min mors hund fik meget rester tidligere da min mor syntes hun skulle spise , og ikke ville spise tørrfoder...

    når jeg skiftet foder til mine , fikk jeg mange prøvepakker og tok det foderet hunden likte bedst...

    syns ikke man skal tvinge hunden til at spise , men viste at min mors hund sagtens kunne spise hundefoder , men hunden viste at hvis den ikke spiste var min mor hurtig til at lave noget menneskemad til den...


  • #10   27. apr 2012 Karin - vi giver også tit gilbert en gulerod, da den ikke 'feder' så meget, og fylder maven, og desuden er fuld af fibre i modsætning til meget tørkost:) Og så er han helt vild med tomater, så dem bruger vi som godbidder en gang imellem. Så er sikker på det er en god idé som du siger, at variere kosten, og give dem nogle flere friske ingredienser..

  • #11   27. apr 2012 Hvem ville ikke gå i " sultestrejke " ... hvis man fik det samme tørre rugbrød hver dag........
    Hvorfor ikke bare blande en lille smule forskelligt i hundens tørfoder hver dag..... det har jeg altid gjort....... Lidt kylling...tun...leverpostej...roastbeaf...bøf ...frikadelle.. ost...eller hvad man nu lige har..

    Det behøver ikke være mere end en lille skefuld.... bare man blander det godt, så det dufter lækkert.........Hvorfor ha' bekymringer , når det kan løses så nemt..... :o)


  • #12   27. apr 2012 Man kan jo os bare finde et foder hunden vil spise smiley

    Mine får næsten dagligt noget udover deres foder, tun osv. Men ikke blandet i deres foder, de får det ved siden af.


  • #13   27. apr 2012 Nu ved jeg ikke hvor længe du har ladet maden stå ad gangen, men min hund er også enormt kræsen og jeg har også købt diverse typer foder. Hvis han får mad et bestemt tid, og ikke er sulten der så rør han det ikke, så jeg prøvede at lade maden stå konstant, men så begyndte han at tabe sig. Så folks gode ideer virker desværre ikke på min enormt kræsne hund smiley

  • #14   27. apr 2012 Da jeg havde min og Jackie, gik de 14 dage uden foder. Det foder gad de bare ikke mere, jeg ringede til ham der stod for det i DK. Han mente de sagtens kunne gå længe endnu uden foder, hmm 14 dage uden en krumme. Ja han mente de sku nok spise når de blev sulten, men efter 14 dage syntes jeg ik det var sjovt.

  • #15   27. apr 2012 vores de spiser når de er sultne. vi har forsøgt at dele op i morgen aften, men opgav efter et par måneder. halvdelen af gangene gad de ikke spise. sp nu str der bare mad fremme, og så kan de spise når de vil. smiley
    og ellers spiser de alt tænkeligt. lige fra barf , til godbider, kylling og sådan noget. smiley


  • #16   27. apr 2012 Min gamle Gizmo var super kræsen og nej det hjalp ikke bare at blive ved med at servere det hvis han ikke ville have det så var der intet at gøre, det lykkes dog til sidst at finde noget han ville spise nemlig RC sensible, men det tog nogen år at finde noget han kunne lide

  • #17   27. apr 2012 du skal prøve Belcando Finest Croc som er udviklet specifikt til små kræsne hunde.

  • #18   28. apr 2012 Det eneste min vovse ikke kan lide, er fisk.. Han prøver ellers lystigt at spise det hver gang han får det, men fisk går bare ikke..

    Ellers har der ikke været kræsne hunde herhjemme.. Det har de aldrig fået lov til at være. Min mor har overtaget en lille vovse jeg har haft i pleje, og hun påstår hårdtnakket at han er kræsen. Det tror jeg sgu bare ikke helt på eftersom han spiste hvad han fik serveret herhjemme..

    Så nej, tror ikke på kræsne hunde..


  • #19   28. apr 2012 Hunde spiser hvis de er sultne nok. Det er os mennesker der giver dem for mange muligheder og dårlige vaner.

  • #20   28. apr 2012 Både og. Man skal nok gøre sig lidt hård, for ellers risikerer man at blive slave af deres små luner. Hunde er bestemt ikke dumme, og de ved godt at hvis de sultestrejker så kommer der noget bedre. Nytter det intet at sultestrejke, jamen så æder de når de er sultne nok. Men det samme kedelige tørfoder kan sikkert tage appetitten fra de fleste hunde. Kører du generelt med tørfoder ville jeg nok også blande noget spændende i. Lidt råt kød eller måske kogt kylling/fisk får det ofte til at glide nemmere ned, og gør det en hel del mere spændende. De fleste hunde synes om ren BARF - vores er i hvert fald glad for det.

  • #21   28. apr 2012 Min mor har en sær gravhund. Han skal lige "startes", når han skal have mad. Så får han en lille smule kallun på dåse (fra Vetcur). Og bagefter spiser han sin tørfoder med velbehag. Han får Acana Wild Prarie.

    Har du prøvet, at lade din hund selv vælge, hvilket foder den vil have?? Hos min lokale foderforhandler har de en foderbar, hvor hundene selv kan vælge deres foder. Det var måske en mulighed....??


  • #23   28. apr 2012 Well - Vaks er småtspisende, så var prøver forgæves at få mere foder i ham.
    Han kan godt lide sit foder - Men han spiser bare ikke det hele..

    Så.. det kommer egentlig an på, hvilket forhold hunden har til maden, synes jeg. Er det kræsenhed, så burde man prøve at finde noget, hunden kan lide.


  • #24   28. apr 2012 Kalle er også nogle gange lidt på tværs når han skal have mad. Han ligger bare og kigger på skålen. Men så putter jeg bare en lidt fra køleskabet ovenpå, det kan være en klar mayonnaise, lidt fløde, A-38, leverpostej eller hvad Jeg finder på. Og så spiser han med stor velbehag. Har ham mistænkt for at gøre det, bare for at få lidt ekstra guf oven på.....

  • #26   28. apr 2012 Enig med MB.

    Jeg har været hele junglen igennem med Zenta som er 5 år den dag i dag. Hun syntes alt nyt foder smagte godt, men kun en halv sæks tid og så kunne jeg kassere den.

    For to år siden prøvede jeg WB foder... Og DET er noget der passer hende. Dejligt endelig at have fundet et foder hun elsker, det er tilmed kornfrit og så veksler jeg mellem smags varianterne.

    Laika er ikke kræsen hun er på J/D foder.

    Udover det får de ben, råt kød som guf, godbider, Dentastix, tun, makrel, kyllingetern osv. I mindre mængder. Og de ELSKER det.


Kommentér på:
Debat: Når hunden er kræsen

Annonce