{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

hvalpe erfaring {{forumTopicSubject}}

Jeg hentede min hvalp for ca 4 uger siden, dengang var hun 9uger. Forholdene på kennelen var noget uhygiejniske og hun havde gået rundt i en lille "hvalpe-kravlegård", i en stue, i sin egen afføring.
Da jeg kom hjem med hende, blev hun vasket og jeg opdagede, at hun havde masser af skæl og var helt sort i ørerne. Hun hostede også meget, om natten især. Straks efter tog jeg hende til min dyrlæge som undersøgte hende, og konstaterede at hun havde orm og øremider, og behandlede hende for samme. Nu er der så "renset ud" i ører og mave, hun har dog stadig tynd mave indimellem, men spiser godt og er en meget glad, tryghedssøgende og tillidsfuld hvalp. Synes dog at det er meget at kræve 9000 kr for en hvalp når man lader hende (og andre hvalpe) gå under uhygiejniske forhold, og iøvrigt har jeg bare været ked af at min hvalp skulle starte livet således. Understreger klige at jeg er meget glad for min lille Nugga, og at hun er godt på vej til et sundt og godt liv.Hvad er jeres erfaringer med hvalpekøb?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpe erfaring
  • #1   19. feb 2007 Vi købte også vores lunte i den tro at alt var okay... Men da vi kom med hjem med ham, fandt vi ud af at han både havde kennelhoste og meget dårlig mave... Hvilket vi også fik at vide at hans søskende var døde af.. Han var ikke sammen med sin mor eller nogle af de andre hunde... Derudovre havde vi fået at vide at han fået vac + ormekur... Men han havde ikke noget nogen af delene.. Da vi ringede og beklagede os over det hele, sagde de at hvalpe ikke skulle have vac og ormekur... Det var bare dyrelægerne der ville tjene penge... Men idag efter mange dyrelægeregninger, er han sund og rask.. Og en meget glad hund...

• #2   19. feb 2007 Har rigtig gode erfaringer med køb af hvalp! Vi er blevet godt informeret hele vejen og alt har været i orden! Balou bliver desværre så bidt og det viser sig at den også har noget med nyrerne, Balou bliver aflivet og vi kontakter opdrætter som straks siger at den skal de erstatte! Og det uden at se hverken hund eller dyrlæge papirer, det må da kaldes flot! Vores Simba får vi andet sted fra da Balou`s opdrætter ikke fik hvalpe foreløbig. Også her er vi meget tilfredse, hundene har fået alt hvad de skal ha.

• #3   20. feb 2007 jeg har en ok erfaring med jvalpe køb der hvor vi har købt hvale har de altid været meget søde og ok forhold... og hvalpene har ikke fejlet noget..

p.s. en hvalpe behøver ikke at vare vacineret 1 gang... den får det fra sin mor. det er først vigtigt hvis man har mange hunde som øger smitte faren.. det siger vores dyrelæge..

• #4   21. feb 2007 Det er rigtigt nok at de ikke behøver at få den med det samme.. Men så skal man ikke sige at den har fået det... Og så synes jeg ikke at man kan tillade sig at sælge en syg hvalp...

• #5   21. feb 2007 Christina: Kan godt forstå du ikke kan anbefale den kennel! Har lige været inde på deres side og lige nu har de ikke mindre end 7 kuld hvalpe til salg!!!! Det er hvad jeg betegner som en fabrik!!

Ved godt at hunde er dyre men det kan sjældent betale sig at købe et billigere sted, for ofte er forældrene ikke hjertescannede, hvalpen har ikke fået ormekur, vaccination, sundhedsattest og chip og så er det jo ikke billigt i sidste ende!!

• #6   21. feb 2007 Nej lige præcis... Vi betalte dog 8000kr for lunte, så vil ikke engang mene det er billigt... Men vi var nok bare lidt for naive, som første gangs købere...

• #7   25. feb 2007 Jeg fik min første hun i December månede, det var en flot lille ruby, og hun var bare rigtig sød og genert (troede vi)
    Genertheden viste sig så at være noget helt andet, da vi hun havde været ved os i nogle timer, syntes jeg at det var underligt at hun bare sov og sov hele tiden. Så efter nogle timer skulle hun jo på "toilettet" og hendes afføring var meget tyndt.. Jeg ringede til min mor og hun mente at det nok var på grund af den ormekur som hun havde fået.. men som timerne gik fik hun det bare værre og værre, det endte med at jeg kørte hjem til min mor om aften (syntes hendes afaring var bedre end min), og så sov hun ellers der..
    Næste morgen ringede jeg til min mor, men hun tog ikke telefonen, ringede så hjem hvor min mormor tog telefonen (det var juledag, så min mormor) og hun fortalte så at min mor var taget til dyrelæge..
    Min mor ringede 20 min efter og sagde at det ikke så godt ud, og da hun lagde på, døde min lille hund..

Jeg havde hende i godt et døgn. . .

Min mor ringede for at få de 9000 tilbage fra opdrætteren, men tilbage stod min mor med en dyrelægeregning på 1000 kr opdrætteren mente ikke at dette var hans problem.

Har heldigvis fået en fin ny lille hund.. men ville nu gerne ha haft en bedre start på mit liv som hundeejer..

Det viste sig at hun døde af tarmbetændelse, noget som kunne ha været reddet med lidt medicin, forstår ikke hvordan han kunne overse det..

Det var så min erfaring. . .

• #8   25. feb 2007 Puha ja det var da noget af en start!! Hvis hunden havde DKK stambog vil jeg kontakte dkk og høre hvad I kan gøre!!

• #9   25. feb 2007 Var vist lige lidt for ivrig til at skrive det indlæg. . undskyld stavefejl. .

• #10   26. feb 2007 Hvor er det trist at høre alle de sørgelige oplevelser I har haft med hvalpe og opdrættere. Dejligt at det også kan gå godt som Linda beskrev.
    Jeg har også kun haft gode erfaringer med de opdrættere vi har købt hvalpe hos. Vi har fået vejledning og mange gode råd med på vejen. Det mener jeg også, at det er det man bør kunne forvente, når man køber en hvalp.
    Købeloven gælder vel også når man køber en hvalp, der for vil jeg mene at Sonja burde kunne få pengene tilbage for den døde hvalp. Den kan ikke have været rask da den blev afhentet.

• #11   26. feb 2007 Vi fik også pengene tilbage...
    Det var dyrelægeregningen som vi ikke fik penge tilbage for, og det syntes min mor ikke var iorden.. Men havde ikke overskud til at gå videre med det, og under alle omstændigheder skulle hun til dyrelæge, så de 1000 kr. er givet godt ud, selvom det ikke reddede hende..

• #12   26. feb 2007 Hold da op, der er nogle triste historier imellem :o(

Jeg selv har (7,9,13) ikke haft nogen problemer.
    Jeg har været meget tilfreds med det sted, hvor jeg købte Lucky.

Opdrætter brugte meget tid på, at forklare om racen, hvad den krævede, kom med gode råd osv. Hun spurgte ind til mig, og om hvorfor jeg havde valgt en cavalier.
    Det betyder meget for mig, at hun spørger om det, for det viser også, at hun interessere sig for, hvor sin lille hvalp kommer hen, og ikke bare er ude på, at komme af med den.

Jeg blev vist rundt,, og så både moderen og faderen. Det var et stueopdræt, og familien havde børn, så jeg vidste på forhåd, at han ville være vant til børn også.

Jeg kunne til hver en tid komme og se ham, eller ringe og høre hvordan det gik med ham.

Så jeg har haft en rigtig god oplevelse med hvalpekøbet :o)

• #13   27. feb 2007 ja, vi står jo midt i et hvalpekøb nu smiley Hvalpene er 4 uger, og vi er simpelthen fuldstændigt trygge ved at købe hvalp fra denne kennel.

men synes da godt nok det er vildt så mange dårlige erfaringer I har smiley Vi har kigget os grundigt for, og taget kontakt til 4 forskellige DKK kenneler, hvoraf vi tog ud og besøgte 2 og blev skrevet op hos dem smiley EFTER at de havde godkendt os ^^

Vi har under hele forløbet været meget opmærksomme på hvad vi kræver af opdrætteren og fortalt dette i samme øjeblik som vi snakkede med dem.

Vores krav til opdrætterne har bla været:
    1. Opdrætter skulle være skeptisk overfor os og tage det ansvar at finde de bedste hjem til deres hvalpe (ja, det lyder underligt men vi vil sgu ikke købe hvalp et sted fra, hvor de ikke stiller store krav til deres hvalpekøbere)
    2. Opdrætter skulle være til rådighed i hele hundens levetid, og stå parat med gode råd (Vi er jo førstegangshundeejere, så det betyder meget for os at vi kan tage kontakt til opdrætteren hvis vi har problemer)
    3. Opdrætteren skulle ikke lægge skjul på de negative ting der er ved cavalieren (fx endocardiose osv) og skulle fremvise sine testresultater.

Ud over det betyder det også meget for os at det er en børnefamilie (helst med børn i forskellige aldre) og at de har kat ^^ Og så skal de gøre meget ud af at præge hvalpen smiley Og evt. holde nogle hvalpedage/temaaftner smiley Der er sikkert også andre ting vi har lagt vægt på, som jeg ikke lige pt kan komme på.

Så vi har vist været godt besværlige at snakke med xD Men nu har vi da fundet et sted der er perfekt for os smiley Med børn i alle aldre, og hunde i alle aldre og størrelser (4 Cavalierer og 1 Rottweiler). De har også hest, grise kør og får og hvalpene får lov til at snuse til det hele smiley

Kommentér på:
hvalpe erfaring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce