485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hvalpe erfaring hvalpe erfaring

Jeg hentede min cavalier king charles hvalp for ca 4 uger siden, dengang var hun 9uger. Forholdene på kennelen var noget uhygiejniske og hun havde gået rundt i en lille "hvalpe-kravlegård", i en stue, i sin egen afføring.
Da jeg kom hjem med hende, blev hun vasket og jeg opdagede, at hun havde masser af skæl og var helt sort i ørerne. Hun hostede også meget, om natten især. Straks efter tog jeg hende til min dyrlæge som undersøgte hende, og konstaterede at hun havde orm og øremider, og behandlede hende for samme. Nu er der så "renset ud" i ører og mave, hun har dog stadig tynd mave indimellem, men spiser godt og er en meget glad, tryghedssøgende og tillidsfuld hvalp. Synes dog at det er meget at kræve 9000 kr for en hvalp når man lader hende (og andre hvalpe) gå under uhygiejniske forhold, og iøvrigt har jeg bare været ked af at min hvalp skulle starte livet således. Understreger lige at jeg er meget glad for min lille Nugga, og at hun er godt på vej til et sundt og godt liv.Hvad er jeres erfaringer med hvalpekøb?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpe erfaring
  • #1   19. feb 2007 Hvor er det skrækkeligt.. lyder som en importhund..
    Absolut uacceptabelt.. sådan et opdræt skulle lukkes på stedet!!!! føj!

• #2   19. feb 2007 Har ikke de store erfaringer med hvalpekøb, men vil da sige at mine advarsels lamper blinker lidt hvis de får lov at gå rundt i deres eget møg... Ville overveje om ikke kennelen skulle kigges lidt efter i krogene.
    Men godt at du så hurtigt fik kontaktet dyrlægen så i kan få bugt med evt sygdomme. Tillykke og held og lykke med hende smiley

Mvh Lea

• #3   19. feb 2007 Louise - puha du har ikke været heldig der. jeg vil godt give dig ret i at det er en voldsom overpris at tage for en hvalp der ikke engang har startet livet på en god måde! jeg håber hendes liv bliver bedre fremover, hos dig.

jeg købte min hvalp af et par hvis hund havde fået hvalpe for første gang - 11 stykker blev det til. de lå allesammen i een stor "hundeseng", men der var ikke proppet som sådan, og der så altid rent ud. vi var heldige med vores køb - og så gav vi endda kun 600kr. smiley

• #4   19. feb 2007 det skulle vel aldrig være i nærheden aulum

• #6   19. feb 2007 Til 9000 kr må den være med tavle. Indberet dem til klubben.

Sådan noget skal da bare stoppes!

• #7   19. feb 2007 Neej ! som andre også har skrevet syns jeg du skal kontakte nogen der har forstand på tingene omkring at sælge hvalpe eller hvad det hedder for det bliver nok ikke det sidste kuld få nogle til at tjekke op på stedet..

Håber virkelig ikke hun får nogle men af det.

og held og lykke med hende.. (min far har også en tæve af denne race de er så skønne)

Noah voksede op i en stald vi ga 1500 for ham og han havede værken vacc loppekur ormekur eller ligne.. vi ga 1200 for hans søster som vi desværre ikke kunne beholde hun gnavede i noah som til sidt næsten igen pels havede tilbage vi fik kun 600 tilbage da hun mente hun havede tabt på at vi afleverede hende tilbage hun blev så bortgivedet videre dagen efter ..

• #8   19. feb 2007 Først: Tillykke med din hvalp smiley

Jeg ville kontakte opdrætter og bede ham betale dyrlægeregningen. Er den købt ved en kennel gælder købeloven, og jeg vil mene et både orm og mider kan føres tilbage til opdrætter som derfor skal betale.

Men personlig ville jeg ikke have valgt at købe hund et sted hvor de gik under de forhold som du beskriver, uanset hvalpens pris.

• #10   19. feb 2007 Gode erfaringer - men var da på besøg et useriøst sted, med hundene i stalden - men heldigvis havde jeg rygrad til at køre igen. Det var ikke til at vide over telefonen. Derefter har jeg være heldig - super steder - har købt mine to boxer det samme sted og der bliver jeg og min DDB er også fra et super sted

• #11   19. feb 2007 Jeg må også give de andre ret, forlang opdrætter skal betale de udgifter i har haft, er den med stamtavle så indberet dem som der også er skrevet smiley .

Min egen Balder er købt hos en opdrætter der VIRKELIG har styr på tingene, de avler vel 1 - 2 kuld om året som max.. De har 7 Voksne hunde der fungere som flok og de bruger dem til både udstilling og løb, og de har vundet / Vinder Utal af priser konstant..

Da vi fik Balder fik vi en KÆMPE mappe med ALT info omkring hunden Vægt skema osv osv osv, racen's oprindelse og historie, billeder a hvalpen forældre osv. vi fik 20 kg foder med til ham skåle, børster (Nogle sindsyg lækre børster) snor og halsbånd. udover det fik vi xtra ormekur med til ham (han var allerede behandlet 3 gange da vi fik ham og han havde ikke orm) han havde /Har alle vacc , vi fik stamtavle og euro pas med til ham. jeg kan blive ved i uendeligheder, SUPER lækkert sted og købe hvalp , og vi har stadig en utrolig tæt kontakt til opdrætter, de følger balder med jævne mellemrum hvilket vi nyder i fulde drag, det giver jo mulighed for at sutte en masse erfaringer til sig da de har haft racen i 12 år.. opdrætteren tager med os på udstilling her i Maj månede for at sætte os ind i hvordan tingene foregår sådan et sted.. smiley ..

Held og lykke med din lille ny, den er godt nok sød.

• #12   19. feb 2007 ja, jeg ved godt at jeg har været naiv mht mit hvalpekøb, og jeg burde ikke have støtte stedet, men hjertet tog over for hjernen og fornuften...og jeg måtte bare have Nugga med hjem fra det sted.

• #13   19. feb 2007 Louise - Har du ikke været på besøg hos opdrætter, før du skulle hente hvalpen? Det er jo mest normalt at man følger hvalpen fra den er 3-4 uger og til man henter den.Jeg kan se den har DRU stambog, så den burde da have haft ormekur flere gange, er de så tatoveret /chip

Kommentér på:
hvalpe erfaring

Annonce