4.411 visninger
|
Oprettet:
det bedste foder {{forumTopicSubject}}
hvad fodrer i jeres hunde med og vil i helst anbefale til en coton... lige nu fodrer vi med RC til små hunde...
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 28
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 4
I den kennel hvor vi købte Frede, blev vi anbefalet at fodre med Arion ( www.arion.dk) der er nemlig ingen tilsætningsstoffer, og ingen hvede, som kun er fyldstof og som er med til at gøre hunden fed.. bruger man Arion, så får man det leveret fragtfrit til døren
KH Sanne
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Svar: 2
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Vi har undersøgt Arion, og det er muligt de siger der ikke er hvede i, men der er masser af andet korn som hunden ikke kan bruge til noget.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 38
nov 2006
jul 2005
feb 2007
Jeg ved godt at det altid er en god idé at fodre med råt.. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men er det kalun og ris du fodre med?
Men jeg er af den holdning at en Coton er en selskabshund, og derfor ikke har et aktivitetsniveau som en brugshund..
Da jeg i sin tid havde labrador, der fodrede jeg også med råt, og det samme gjorde jeg da jeg havde jagthund (som ikke blev brugt til jagt)
Men min lille Coton frede der er situationen en helt anden.. Han får også grønsager m.m.
Frede har ikke så stort en aktivitetsniveau så han behøber så mange proteiner, som man får når man fodre med råt.
Derfor får han tørfodre hvori der også er grønsager m.m.
En gang imellem (1-2 gange om ugen) får han lidt kogt kylling
Det er min mening og holdning..
Jeg er forøvrrigt blevet anbefalet at gå over til at fodre med Nutro Choice (tror jeg det er) grundet at det er et produkt fra Canada, hvor reglerne er meget strænge.
Nutro Choice skulle være rigtig god, da der ikke er hvede i..
Grunden til at jeg er blevet anbefalet det, er fordi Frede har det med at klø sig i nakken, jeg tror det er Chippen der genere ham, men andre siger det er pga. fodret
Jeg ved det ikke helt, men når jeg har brugt det sidste af Arion, så tror jeg at jeg vil prøve at skifte
KH Sannee
jul 2005
Vi har også fodret med Nutro, og ville til enhver tid bruge det fremfor ARION.
feb 2007
Ja jeg tror nu også at jeg/vi skifter til Nutro
KH Sanne
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 14
nov 2006
Jeg er faldet over Tænk og Tests undersøgelse af 21 forskellige slags hundefoder i forbindelse med at jeg har fået et tilbud på hundefoder fra Oliver HUndemad.
Måske har den også interesse for Jer? Her kommer i hvert fald linket:
http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550&1174732484
Hav en god weekend!
jul 2006
nov 2006
HVad er budgettet for en måned med råt til en coton?
jul 2006
Ved køb af 250 grams pakker er prisen ca 9 - 10 kr pr dag. Du kan spare penge hvis du køber større pakker og kaster dig ud i at save i frossen kød hi hi....
Ved du hvad... min hund fik en kold tyrker så at sige, hun spiste jo ikke noget før så jeg gik bare igang og det virker fakstisk lige så godt som de reklamere med, at hunden ændre sig på mange måder. Du skal blot putte ekstra olie i da vores race er langhåret. Jeg tror man kan gøre det billigere hvis man har mod på selv at skaffe kød fedt og mineraler og div. pulver grøntsager, men jeg stoler på at min hund får det den har behov for i sådan en heldækkende foder. og så hold en dag kun med ben så skulle du være sikker på at din hund får kalk nok. altid rå ben som ikke må være kogte eller stegte da det splintres når hunden tygger det og det er skadeligt.
god fornøjelse, det er ikke svært.
sep 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 25
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 21
det bedste foder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside