{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det bedste foder
  • #1   25. feb 2007 Den kennel, hvor vi købte Mille, anbefalede tørfoder af mærket Nutro Choice. Det er ikke fyldt med tilsætningsstoffer (som måske kan forårsage allergi), og det skulle være godt for hud og pels. Man kan finde forhandler-liste på nettet.

• #2   26. feb 2007 Hejsa

I den kennel hvor vi købte Frede, blev vi anbefalet at fodre med Arion ( www.arion.dk) der er nemlig ingen tilsætningsstoffer, og ingen hvede, som kun er fyldstof og som er med til at gøre hunden fed.. bruger man Arion, så får man det leveret fragtfrit til døren

KH Sanne

• #3   28. feb 2007 Vi bruger Royal canin.. Det kan hun bedst lide,, Hun spiser ikke Hill´s skulle tro hun hader det

• #4   28. feb 2007 Vi fodre med råt, men da vi brugte tørfoder brugte vi først Nutro Choice og derefter Nutrience.

Vi har undersøgt Arion, og det er muligt de siger der ikke er hvede i, men der er masser af andet korn som hunden ikke kan bruge til noget.

• #5   3. mar 2007 HVad ved I om BARF? Og hvad er Jeres holdning til det?

• #6   3. mar 2007 Nårh, jo. Hubben får for tiden PRECEPT foder. Men overvejer nu BARF...

• #7   3. mar 2007 Vi fodre med råt, og er glade for det. Jeg ved hvad mine hunde får i munden smiley

• #8   4. mar 2007 Hejsa

Jeg ved godt at det altid er en god idé at fodre med råt.. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men er det kalun og ris du fodre med?
    Men jeg er af den holdning at en Coton er en selskabshund, og derfor ikke har et aktivitetsniveau som en brugshund..
    Da jeg i sin tid havde labrador, der fodrede jeg også med råt, og det samme gjorde jeg da jeg havde jagthund (som ikke blev brugt til jagt)
    Men min lille Coton frede der er situationen en helt anden.. Han får også grønsager m.m.
    Frede har ikke så stort en aktivitetsniveau så han behøber så mange proteiner, som man får når man fodre med råt.
    Derfor får han tørfodre hvori der også er grønsager m.m.
    En gang imellem (1-2 gange om ugen) får han lidt kogt kylling

Det er min mening og holdning..

Jeg er forøvrrigt blevet anbefalet at gå over til at fodre med Nutro Choice (tror jeg det er) grundet at det er et produkt fra Canada, hvor reglerne er meget strænge.
    Nutro Choice skulle være rigtig god, da der ikke er hvede i..
    Grunden til at jeg er blevet anbefalet det, er fordi Frede har det med at klø sig i nakken, jeg tror det er Chippen der genere ham, men andre siger det er pga. fodret
    Jeg ved det ikke helt, men når jeg har brugt det sidste af Arion, så tror jeg at jeg vil prøve at skifte

KH Sannee

• #9   4. mar 2007 Sanne>> Grunden til at vi er gået over til råt, er ganske enkelt fordi jeg har det godt med at vide hvad jeg fylder mine hunde med. Dertil kommer at hundene får chancen for en oplevelse i forbindelse med fodret. De får brugt deres tænder til at hive og flå, og mængden af tandsten er næsten nede på nul. Før måtte Frida jævnligt have en tandrensning, men det er ikke nødvendigt mere.

Vi har også fodret med Nutro, og ville til enhver tid bruge det fremfor ARION.

• #10   5. mar 2007 Hej Stella

Ja jeg tror nu også at jeg/vi skifter til Nutro

KH Sanne

• #11   8. mar 2007 Selvom jeg altid kan få råd og vejledning af Stella ang. foder og hvad det bør indholde, ja så synes jeg stadig det er svært at gennemskue de forskellige produkter når man står i butikken. Det mangler en side på nettet hvor man kan få forklaret og belyst et givent foder. simpelthen en rådgivning der tager højde for race og aktivitet. lige nu spiser min hund select gold fra Maxi zoo i Aalborg og det var det jeg tror var bedst i butikken, men om det er godt ved jeg ikke ?????????

• #12   24. mar 2007 Jeg har overvejet at fodre med råt, men nu må vi se. Jeg har været rundt på nettet for at tjekke, hvad der skulle være godt og knap så godt - af tørfoder altså.
    Jeg er faldet over Tænk og Tests undersøgelse af 21 forskellige slags hundefoder i forbindelse med at jeg har fået et tilbud på hundefoder fra Oliver HUndemad.

Måske har den også interesse for Jer? Her kommer i hvert fald linket:

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550&1174732484

Hav en god weekend!

• #13   4. jul 2007 Vi har nu fodret med dxp- råt foder i ca 40 dage og det er med stor glæde for vores hund. Før brugte vi alverdens tørfoder og meget ofte gylpede Hunden og kastede op, mest klart væske. og det er første gang jeg har hund siden min barndom så jeg tænkte at det var helt normalt. i ca 40 dage har hun nu ikke kastet op eller gylpet. Humør og energi har aldrig været så godt. Faktisk har hun ændret adfærd rigtig meget, og er nu mere som en hund bør være. feks så ruller hun sig rundt af bare velvære lige når hun har spist det har hun aldrig gjort før...... jubii hun er som en fjoget lille hvalp igen!!!

• #14   5. jul 2007 Anette J: Det lyder dejligt for vovsen - og for jer! Jeg bliver mere og mere sikker på at Hubben også skal have råt. Men jeg synes det virker uoverskueligt, når jeg læser hvordan det skal startes. Men det er nok blot indtil man er kommet ind i en vane.

HVad er budgettet for en måned med råt til en coton?

• #15   9. jul 2007 Hej Salli.
    Ved køb af 250 grams pakker er prisen ca 9 - 10 kr pr dag. Du kan spare penge hvis du køber større pakker og kaster dig ud i at save i frossen kød hi hi....
    Ved du hvad... min hund fik en kold tyrker så at sige, hun spiste jo ikke noget før så jeg gik bare igang og det virker fakstisk lige så godt som de reklamere med, at hunden ændre sig på mange måder. Du skal blot putte ekstra olie i da vores race er langhåret. Jeg tror man kan gøre det billigere hvis man har mod på selv at skaffe kød fedt og mineraler og div. pulver grøntsager, men jeg stoler på at min hund får det den har behov for i sådan en heldækkende foder. og så hold en dag kun med ben så skulle du være sikker på at din hund får kalk nok. altid rå ben som ikke må være kogte eller stegte da det splintres når hunden tygger det og det er skadeligt.
    god fornøjelse, det er ikke svært.

• #16   23. sep 2007 ja ja det er fint med dig smiley

• #17   24. mar 2010 Nu når man foder med Nutro Choice skal man bløde det op med vand ? og er det en god idé at blande det med noget Pedigree (vådføde) ?

Kommentér på:
det bedste foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce