{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Sygdom? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg har et spørgsmål til jer chow ejere.. Min hund Svande har et problem (ville jeg kalde det).
Af og til begynder han at bide voldsomt meget i sine for og bagben. Nogen gange så slemt at han skal op til dyrelægen for at lappes sammen smiley

Svande har hverken lopper eller nogle andre former for mider i sin pels, og hans hud er heller ikke tør.

Er der nogen der ved hvorfor han gør det, og kender noget man kan smørre på såret når han gør det herhjemme? Evt nogle dråber eller noget han skal have i sin mad? Syntes efterhånden det er synd han ødelægger sine fine ben pga noget helt ukendt for mig og min dyrlæge.

Håber på et svar..

Susanna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygdom?
  • #1   21. mar 2007 Hej hej...

    Vi har haft samme problem med vores den gamle han chow chow. Vi prøvede utrolig mange ting og meget medicin. -Over et par år og til megen smerte for hunden.

    Vi har nu skiftet til noget allergi foder fra Royal Canin -dét fra dyrlægen. Dette har næsten afhjulpet det. Dog koster det også over 500kr for 14kg. En gang imellem når han har fået for meget af mors egen mad eller for mange godbidder så kan der godt komme lidt.

    Vi bader ham også ret tit. Vi bruger blot noget hundeshampoo fra Kate Winter og så kan hans hud sagtens tåle det. Som dyrlægen siger " Det er helt vildt som I kan holde den tykke pels "

    Engang imellem når han har fået et sår bider han jo helt vildt i det, så giver vi han en bluse på med halen ud igennem halsåbningen og benene igennem ærmerne.

    Laila


  • #2   21. mar 2007 Tak for responsen smiley

    Jeg giver også Svande mad som min dyrlæge har anbefalet, og det stoppede også kort - men det er sidenhen blevet slemmere end det var før smiley

    Jeg talte også med en tidligere Chow ejer herinde om det, og hun sagde at det evt kunne være en form for allergi? Han gør det nemlig kun udenfor.

    Hvor kan man købe denne Kate Winter shampo? Den lyder til at være ret god smiley Hehe, så må jeg prøve at smide staklen i en bluse hvis han ikke opfører sig ordentligt smiley


  • #3   22. mar 2007 Hej igen...

    Har prøvet rigtigt meget forskelligt mad og først med dette hjalp det. Tør slet ikke at prøve noget andet igen.

    Skiftede faktisk også dyrlæge da den første mere eller mindre opgav og mente en aflivning var måske det bedste vi kunne byde hunden. Men det ville vi slet ikke høre tale om. Skal lige sige at han også havde meget problemer med ørene. Har prøvet flere forskellige slags dyrefoder men slipper ALDRIG dette produkt igen.

    Du kan købe Kate Winther de fleste steder i større dyrebutikker. Mener det koster ca 110-120 kr for en halv liter. De laver noget der hedder "medicin shampoo " eller også kan du bruge "minkolie shampoo'en"

    Og spørg bare hvis der er andet. Kan sagtens huske vores "sygdomsperiode" med vapsen....

    Laila.



Kommentér på:
Sygdom?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce