{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Mad til hunden {{forumTopicSubject}}

Hej..
Mange har gjort os opmærksom på at de tror vi giver vores rottweiler for meget mad.. hund er 1½år og hun får mad morgen og aften, tror hun får ca en liter pr måltid.. vi har jo bare gjort som vi fik af viden af hende vi har fået hunde af.. vi har selv kun haft hende i ca 3uger så vi er meget nye inde for det her.. håber i kan hjælpe os..
Mange hilsner og tak på forhånd Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad til hunden
  • #1   22. mar 2007 tak smiley Okay vi synes måske hun er lidt tyk, men ikke så hun er meget fed.. mange mener bare at det er alt for meget at hun kun burde have 1 liter 1 gang om dagen.. men ved ikke...

  • #2   22. mar 2007 Gir os min ca det samme og min han kunne godt trænge til lidt mere sul også. nu er hunde jo os kun 1½ år og vokser jo stadig dog nok mest i breden men bare hold øje selv jeg synes det ser ud til i har en flot og pæn hund!

  • #3   22. mar 2007 Men hvad fodre du med??

  • #4   22. mar 2007 Tusinde tak.. okay...
    Mener det hedder møllers blanding til voksne..


  • #5   22. mar 2007 kender det ikke så vil ikke spiller smart med hvad i skal bruge og hvor meget!

  • #6   22. mar 2007 Min tæve får 460 gram om dagen og hun vejer 44 kg. min han får 500 gram og vejer ca 50- 55 kg. Det er på royal canin. kender som sagt heller ikke det du fodre med, men ja kig på din hund og snak evt. med dyrlægen om hun er for fed :O)

  • #7   22. mar 2007 hun vejer omkring 40kg og tror det er ca 200g hun får to gange om dagen.. så det lyder da til det er nogenlunde det samme som dig linda..

  • #8   22. mar 2007 Ja, det er jo op til hver enkelt foder, samt hver enkelt hund. Som hovedregel skal du kigge på din hund, og er den for tyk, sætter du den en anelse ned i foder, er den for tynd, sætter du den lidt op igen.

  • #9   22. mar 2007 okay det vil jeg prøve at holde øje med.. tak Lykke..

  • #10   22. mar 2007 Som de andre skriver, kig på hunden. Men hellere en for tynd hund end en for tyk, især nu når hun er i vokse perioden.
    Lækker hund i øvrigt.....


  • #11   22. mar 2007 mine 3 rotter får hver 2 L mål royal canin hver morgen, det ser ud til passer på dem, liva er dog godt istand, men hun er også den kraftige type.

  • #12   22. mar 2007 Mine står maden frem hele tiden og de er ikke fede, de spiser aldrig når de er hjemme alene selv om maden står frem...
    vi fodrer med royal canin


  • #13   22. mar 2007 Marianne hold da op, er du sikker på, at det er rottweilere du har.Loooool. det kunne jeg i hvert fald ikke med mine, de ville æde rub og stub så snart der blev fyldt i, så skulle de have et ben i hvert hjørne for at komme rundt:-)

  • #14   22. mar 2007 Maja liker og små spise hele dagen , phoco spiser meget af gangen 1-2 ganger dag...
    Ja de er da rottweiler , men jeg tror at de spiser når de er sultene pag de hved at de altid har mad, så de ikke behøver at spise alt på en gang og så er skålen tom i mange timer...

    når de var helt lille(når vi fik dem hjem) så fik de målt op mad og flere ganger om dagen ...


  • #15   22. mar 2007 Jeg tror at mine skulle have en halv sæk ad gangen før de holdt med at spise. He he-

  • #16   22. mar 2007 Lykke J
    hehe .ja hvis mine fikk kød så kunne de nok spise mange kilo, har tænkt på at barfe, men skal først læse meget om det før vi starter osv...

    Men vi har altid 2 skåle mad stående. og de er lige somdeskal være !!!


  • #17   22. mar 2007 syntes faktisk hun er flot som jeg ser hende min nero på et halvt år derimod får tilpas mad men tror han har fået for mange godbidder da han skulle lære han kunne godt tåle at tabe sig lidt og det gør vi ved at stoppe med så mange godbidder de feder nemlig det er frolic

  • #18   22. mar 2007 Lykke. dine er sgu da nogle ædemaskiner. Ikke mærkeligt at Clair også er så glad for mad, når hun kommer fra dig af. he he
    Tyson derimod kan sagtens først spise hans morgenmad kl 9 om aftenen. Han er ikke specielt madglad


  • #19   22. mar 2007 Måler ikke deres mad,som sådan. kigger på dem.. Lidt rund = mindre mad og omvendt.. Mine er som Lykkes.. max 3 sekunder og skålen er tom,samt de er kronisk sultne.. Gad vide om der er labbe i dem ? ss

  • #20   22. mar 2007 Stine M, ja det må så være den gammeldags type lab. he he

    Linda, jeg vil faktisk hellere have nogle ædemaskiner end nogle der ikke vil spise, så er det nemlig nemmere at styre deres forderstand. Man kan altid tage foder fra dem, men ikke tvinge dem til at æde. smiley


  • #21   23. mar 2007 mine er også ædedolke, især min nye han er meget madfikseret, han er total fokuseret på maden til han får den, og kan ikke spise sammen med andre, jeg håber det går af ham, da han er ved at vælte alt i nærheden for at få det, og han er i pæn stand så han mangler ikke noget, men ok har jo kun haft ham i 2 uger i morgen. men har aldrig haft en hund som er så madfikseret før.

  • #22   23. mar 2007 Lykke. Enig. der er ikke noget værre end at se på en hund der ikke gider at æde sin mad. Men jeg har bare den indstilling nu at hvis hunden ikke gider at æde, ja så er den bare ikke sulten. de skal nok spise sin mad når den bliver sulten nok :O) Førhen var jeg også en af dem der puttede alverdens ting i for at få hunden til at æde. Men det er bare ris til egen røv. Har dog brugt det på Clair når hun har haft hvalpe, for der er hun mega kræsen, men der er det jo også vigtigt at hunden for noget ned.

Kommentér på:
Mad til hunden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce