{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Mad-træning, når hunden får sjove vaner =) {{forumTopicSubject}}

Kaoz er ret sær med mad - han kan få madlede, og har i perioder slet intet ville spise.

Uanset foderet har vi haft perioder hvor han er gået fra maden; derudover er han kræsen og har ideer med koncistenser smiley

Han har lært så meget ved hjælp af samarbejdstræning og belønning, så i en periode hvor hundens mave skreg, han kastede op konstant og virkede sulten og kvalm på samme tid - der gik jeg i gang med træningen: SPIS DIN MAD !!

Første link i træningen var - stå ved madskålen og du får en kiks, derefter skulle han tage mad i munden for en kiks, spise lidt mere for en kiks.. Altid på kommando, og altid med tørpiller over hele køkkengulvet .. Men der kom lidt ind, og fik jeg først tricket ham til at spise et par mundfulde, så tømte han skålen med stor iver smiley

Vi påbegyndte "noget-på" fasen.. Jeg skulle have ham vendt fra at skulle have mig siddende ved siden af med kiksere når han skulle æde, så jeg tog gummihandsker på og dækkede hver pille med sovs, leverpostej, dåsemad, mayonaise og hvad der ellers kunne klistre.. Gik han fra det smed jeg straks fodret ud og gav ham noget andet på en ny portion - det gjorde ham efterhånden meget interesseret i skålen og næste fase kunne påbegyndes.

Noget TIL maden; en skål med A38 på gulvet, tørkost i stativet.. det virkede også; leverpostejsklat i skålen virkede også..

Næste fase var så - spis NOGET uden nogen hjælp og opmuntrende kommandoer - og du må få "til dessert", altid det samme til dessert; tørret and eller kylling *mmmnnn*

Bare han tog en mundfuld og kom i stuen og virkede stolt, så fik han til dessert - senere var kravet jo større; til slut halvdelen af indholdet i skålen; man skal jo arbejde lidt for at få sin belønning smiley

En lang periode flyttede han foderet fra skålen til kurven.. Travede frem og tilbage mellem køkken og stue med munden fyldt med tørkost - spyttes ud i kurven, og tilbage for at hente mere smiley
- Når han så mente halvdelen var væk, så kom han ind som vanligt - bukker, stikker sig om munden og slikker sig om munden.. Ud i køkkenet og steppe foran skålen (som jo er halvt tom *meget imponerende*), og jeg måtte jo ryste op med hans til dessert smiley

Nu er vi nået til at han spiser halvdelen af sit foder, får til dessert når han kommer og beder om det - og bagefter spiser han resten *GG*

Som om han liiiige skal sikre sig at der rent faktisk ER belønning stadigvæk, ellers gider man sikkert ikke æde resten smiley

Han er nu meget sjov den lille ko.. Elsker når han selv finder på løsninger, og nu kan jeg få ham til at smage på alt på kommando; åbenbart KAN man træne en hund til alt tegner det til smiley
- Drikke på kommando kan han også, men det var nu meget ligetil for ham at forstå..

Hunde med madlede findes.. Han HAR været sultet, jeg HAR været stædig - men skrigende mave og opkast pga tom mave er der ingen der kan holde ud mere end et par dage af gangen; derefter bliver man lettere desperart og forsøger hvad som helst - her er vores løsning; det tog ca ½ år smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad-træning, når hunden får sjove vaner =)
  • #1   5. jan 2013 Jeg elsker simpelthen Koen (eller måske mere din måde at beskrive ham på)

  • #2   5. jan 2013 Han er også et underholdende medlem af familien; han kommunikerer utrolig meget og er simpelthen så afhængig af at blive anerkendt for sin kommunikation at han kan finde på at putte en gennemsavlet bamse i hovedet på en for at blive opdaget..

    Nej Kaoz, far ignorerer dig ikke, han sover *GGGG*

    Katten er ikke så underholdende, hun er 14 år og sover 22 timer i døgnet.. Når hun er vågen mjaver hun... Trælse dyr smiley


Kommentér på:
Mad-træning, når hunden får sjove vaner =)

Annonce