{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

Sofa {{forumTopicSubject}}

Jer der har hunde i sofaen, hvad har i?
Vi skal have ny sofa smiley Vi kan ikke blive enige, om det skal være læder eller stof smiley Lige nu har vi læder ( en ret dyr én), men efter 6 år med hund i denne ser den forfærdelig ud smiley
Jeg er bange for stof, da den jo ikke er så nem at tørre af som læder, men på den anden side skal der ikke meget til før der er pote ridser i en lædersofa smiley
Har jo også en hund der hænger på ryglænet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sofa
  • #1   10. aug 2019 Vi har en sofa fra Ikea (kan dog ikke huske modellen), i stof. Det er stof betræk som kan skiftes og vaskes, så vi skifter bare når vi syntes det er tid

  • #2   10. aug 2019 Jeg har læder og et tæppe på der hvor hunden må være. Det har fungeret fint her. Jeg har tidligere haft kunstlæder + tæppe og det fungerede også fint, men kunstlæder er vi bare generelt ikke så slidstærkt som læder.
    Da jeg havde møffe, havde jeg en så få i sådan noget mikrofiber, og hold op det var jeg træt af. Selvom det var behandlet med sådan noget smudsafvisende, så kunne der jo ses, så snart hun havde været forbi (og hun brugte også tæppe i sofaen).
    Og så er livet bare for kort til at holde en stofsofa fri for hundehår smiley


  • #4   10. aug 2019 vi har tæpper liggende til hverdag - for her må hundene godt ligge i møblerne. Og det er nemmere at vaske tæpper med beskidt hund på, end at skulle hive betræk af møblerne.

  • #6   10. aug 2019 Takker for input smiley Vi tænker videre smiley

  • #7   10. aug 2019 Jeg vil ikke have læder sofa..

    De klistrer om sommeren når man har shorts på, og de får hurtig ridser af både dyr og knapper.

    jeg vælger stof, dog en med et "glat" stof så der ikke sidder hår fast


  • #8   10. aug 2019 Altid læder. Både fordi jeg synes det er pænest men også fordi det er det der er nemmest at gøre rent.

  • #9   10. aug 2019 Hvorfor køber man en ny sofa , når den gamle er blevet grim …. … når man alligevel dækker den fiiine nye sofa til med tæpper og stof-overtræk ??? … smiley

  • #12   10. aug 2019 Janni nu skal vi vel ikk til ind på dine sofaer igen smiley

  • #14   10. aug 2019 Uld og en corgi...dårlig combi smiley Men modellen er pæn...altså sofa-modellen smiley

    Der ligger et billigt lagen der, hvor Svende mest ligger, men hans pels kan bore sig ind alle steder smiley

    Næste sofa bliver mere pels venlig, men den står ikke liiiige øverst på indkøbslisten smiley smiley Vi vælger nok læder og så tæppe.


  • #15   10. aug 2019 Har læder og så med en vetbed på i hundens side og Lammeskind.. Vil aldrig ha stof sofa igen, den blev FYLDT med hår som ikk kunne støvsuges op og den blev meget hurtigt grim! Meget hurtigere end læder!!

  • #16   10. aug 2019 Sofa fra sofakompagniet indkøbt i cirka samme farve som snavs, så den ikke kommer til at se så snavset ud smiley

    Stoffet er kvalitet som prisen, lav, men det er heller ikke en sofa jeg regner med skal holde 10år.

    Jeg tænker ikke at en stofsofa af ordentlig kvalitet ville være et værre valg end en stofsofa.


  • #18   10. aug 2019 Michael du skal ikke være flabet for så kommer jeg sku efter dig smiley

  • #19   10. aug 2019 Det er nok rigtigt, når man har ikke-fældende racer, tænker man ikke over hvor fældende, fældende hunde faktisk er, før man er sammen med dem smiley

  • #21   10. aug 2019 Vi har stofsofa, valgt i en farve hvor man ikke så nemt ser de hvide hår fra Ozzy, da han altså fælder en del.

    Vi har bare sørget for at købe en sofa med betræk der kan tages af og vaskes. Jeg bryder mig overhovedet ikke om læder, hverken udseende eller følelsen af at sidde i/på det , så for os har det aldrig været et valg som sådan. Vi havde en kort overgang lædersofa, og jeg HADEDE den smiley

    Jeg gider så heller ikke have tæpper mm i sofaen, det kan mine øjne simpelthen ikke have, og så kunne man ligeså godt have en virkelig grim og slidt sofa . Så vores hunde må ligge lige præcis hvor de vil i sofaen, og skulle der komme lidt skidt eller noget, ja å ryger betrækket i vaskemaskinen, og ellers støvsuges den for at fjerne hår. Og nej vores sofa er aldrig 100 % fri får hundehår, men det lever jeg ganske fint med.


  • #23   10. aug 2019 Isabelle: Vores hunde bliver stoppet i at hoppe op i sofaen, hvis de er total mudret til. Skulle det glippe ryger betrækket i vaskemaskinen smiley

    Lædersofaer er kolde og stive om vinteren, og klistede og ulækre om sommeren smiley Jeg bryder mig simpelthen ikke om at sidde i dem, syntes det er decideret ubehageligt. Og nej det er ikke fordi jeg ikke har prøvet en i god kvalitet, for det har jeg også og syntes det er ligeså ubehageligt smiley


  • #24   10. aug 2019 Janni :-*

  • #25   10. aug 2019 Vil nu sige at min læder sofa er nu hverken stiv og kold om vinteren eller klistret og ulækker om sommeren..

  • #26   10. aug 2019 Pernille: Det kommer jo an på hvad man er til. JEG syntes lædersofaer er stove og kolde og vinteren, og klistet og ulækre om sommeren . Jeg syntes de er virkelig ubehagelige at sidde i, derfor vælger jeg selvfølgelig at have en stofsofa, hvor andre har det anderledes og netop vælger lædersofa smiley

  • #27   10. aug 2019 Michael smiley smiley

  • #28   10. aug 2019 Rikke, og jeg skriver bare at jeg ikke oplever det på samme måde smiley

  • #32   10. aug 2019 Vores stofsofa var fuldstændig dækket af hundehår efter få uger, og umulig at støvsuge 100% pæn igen.

    Vi har vidst kunstlæder nu, og det er såå meget nemmere. Ingen hundepote ridser her dog smiley


  • #34   10. aug 2019 Iøvrigt husker jeg at da jeg havde stof sofa kunne man med tiden se en lidt mørkere plet hvor hunden altid lå fra det fedt de har i pelsen (har de alle, et naturligt fedtlag og nej mine hunde har ingen af dem været decideret fedtet at røre ved)

  • #35   10. aug 2019 I gør det ikke nemmere smiley Var ellers 100 % sikker på, jeg ikke ville være i tvivl efter HG panelet var spurgt, ha ha smiley
    Har været meget glad for mine lædersofaer, men har åbenbart en hund der ridser MEGET smiley smiley


  • #36   11. aug 2019 Kommer an på læderet er min erfaring.. Hvis jeg endelig får en skramme på min sofa sys jeg forholdvis nemt jeg kan rette det op så det kun ses minimalt med læder behandling.. Min tidligere lædersofa der var mere "fin" i læderet (mindre groft udtryk dog billigere end den nuværende)og der kom der mange flere ridser i og de var sværere at skjule.. Den jeg har nu er også tykkere i læderet og er sådan lidt mere groft i udseendet (men er super blødt og rart at røre ved!)

    Hvis I skal ha læder sofa så vil jeg klart anbefale jer at fortælle det til dem i butikken hvor i skal købe den så i får en der bedre kan holde til det uden at blive hurtigt grim!! Også købe i en ordentlig butik og ikke den billigste og ihvertfald ikk kunst læder!!


  • #37   11. aug 2019 De her sofaer gav vi tæt på 25.000 for ( en 2’er og en 3’er) i en rigtig møbelforretning. De fik af vide vi havde hund og han anbefalede dem vi har, da de sagtens kunne holde til en stor hund smiley

    Det er Hjort Knudsen design


  • #38   11. aug 2019 Jeg tror oftest det er sådan med sofaer at man enten er til læder eller stof, og alt efter hvad man er til, kan man komme med en masse argumenter mod det modsatte. Det viser denne tråd i hvert fald også, haha

  • #39   11. aug 2019 Er da super ærgerligt smiley Enten må i ha en hund der kradser meget (Altså på sofaen selvfølgelig) eller også har sælger måske ikk været helt god nok til at vælge det mest optimale.. Det sidste har jeg desværre oplevet flere gange i selv de lidt bedre forretninger med tilsvarende høje priser - selv gjorde jeg også det at jeg læste op på forskellige læder typer før køb og hvilken der ville passe bedst for mig.. Derudover så sys jeg også sådan rent synsmæssigt at krads mærker ses mere på de lidt "finere" typer læder dvs de lidt tyndere og dem der ikk er så "grove" i det (her mener jeg med "mønster").. Min har ligesom sådan lidt mønster i læderet eller hvad skal man kalde det, i forhold til min tidligere sofa der var helt glat så ses mærker mindre tydeligt..

    Min sofa har også kostet 25.000kr dog var den på tilbud til 20.000kr og jeg kunne selv vælge farve og fasthed i puderne.. Min erfaring er også at de mere faste puder holder faconen bedre og forbliver pænere i længere tid uden at falde sammen som nogle sofaer nemt kan finde på.. Men man skal jo selvfølgelig også tænke over hvad man sidder bedst i..


  • #43   11. aug 2019 Vi har stofsofa, og kunne aldrig drømme om en lædersofa, synes de er grimme, kiksede og ubehagelige. smiley (Ja, det er smag & behag, men det er nu engang min mening)

    Anton fælder så ikke, så lige med pels har jeg intet problem. Men mht. skidt gælder det om at få imprægneret sofaen godt, helst fra fabrikken. Vores er en relativ dyr sofa, og den blev imprægneret fra fabrikken og A-L-T kan tørres af den, selv nu her efter 6 år. smiley


  • #44   11. aug 2019 Stofsofaer er forfærdelige med korthårs hunde, de der små stikke hår kan man simpelthen ikke fjerne
    Vi har købt en brugt stofsofa, men så længe Hund (fransk bulldog) lever gider jeg ikke have hunde i sofaen, den er i forvejen ikke for køn rundt om, fordi han sidder op ad den


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #45   11. aug 2019 Engang læder altid læder selv efter 3 Schæferhunde og en Sheltie er der ikke et mærke smiley

  • #46   12. aug 2019 Jeg har haft både stof og lædersofaer, og må indrømme, at jeg fremover kun får læder. Stof er alt, alt, alt for sart i forhold til skidt, møg, hår, pletter osv. Og jeg har rigeligt med hundetæpper at vaske i forvejen.
    Bryder mig egentligt ikke om læder, men for dælen hvor er det praktisk i forhold til hunde og rengøring !


  • #47   1. sep 2019 En lille Update smiley Vi tog chancen og valgte en stof sofa med slidstærkt stof. Vi har flyttet rundt på stuerne, så hunden ikke kan hænge på ryglænet smiley Indtil videre er det gået super godt med, at han ikke må være i sofaen smiley 2 gange har en fået et nej og nu accepterer han det bare smiley Er så stolt af min dreng smiley

    profilbillede
  • #48   1. sep 2019 PS. Når jeg skal hygge med vovse ligger jeg mig på gulvet smiley Så han får kærlighed nok, selv om det er slut med at putte i sofaen smiley

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #49   1. sep 2019 Ja, hvis der ingen hund skal være i sofaen smiley smiley
    - så er en stofsofa en fin ide´


  • #50   1. sep 2019 Nu må vi se om det fortsætter smiley smiley

  • #51   1. sep 2019 Jeg har for et par måneder siden købt denne Chaiselong til LILLY
    Den er købt på VIDA-XL . …. det er en lille chaiselong … men findes også i stor " menneske størrelse " ….. Jeg har også set den derinde som alm. sofaer i samme stof. … men jeg har ikke lagt mærke til hvad det er for stof .. ( hvad det hedder )

    Den er simpelthen perfekt … Lilly har også korte strit-hundehår , som normalt borer sig ind allevegne … men denne Chaiselong / sofa … kan man lige børste dem af med hænderne … man kan lige støvsuge dem af … og man kan hurtigt snuppe dem med en fnugrulle .
    Jeg er simpelthen SÅÅÅÅ glad for den .. for LILLY - MOPS fælder året rundt … og HELE tiden …. ha ha
    Måske en ide til alle , der ikke kan lide læder sofaer.

    I må selv lige undersøge , hvad det er for stof der er på sofaen .

    OG så lige et billede af LILLY på hendes nye Chaiselong … selvfølgelig med lækkert lyserødt skind også …. smiley smiley smiley smiley

    https://www.vidaxl.dk/e/8718475947868/vidaxl-chaiselong-med-blomstermonster-stof-sort-og-hvid


    profilbillede
  • #52   1. sep 2019 Jeg har lige taget et par billeder af stoffet tæt på … så man nogenlunde kan se det. smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Sofa

Annonce