Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sofa
  • #1   20. jun 2017

profilbillede
  • #2   20. jun 2017 Læder smiley

• #3   20. jun 2017 Jeg ville sige læder . Har selv en malamute og hendes hår sad bare fast da jeg havde stof sofa

• #5   20. jun 2017 Bliver læder ikke nemt ridset??

• #6   20. jun 2017 stof er ikke godt med pelsen, og jo læder ridses .... her har vi læder og så ligger der tæppe så hundene kan ligge der .. det kommer kun af når vi har gæster ..

Læder er helt klart nemmest at holde når man har hund der må være i sofaen

• #7   20. jun 2017 Synes ikke min er mere ridset end den jeg havde før jeg fik hund .

• #8   20. jun 2017 Vi har en stofsofa, to goldens og tre katte - Vi har lige købt "ny" (brugt), da den gamle (også stof og købt brugt) måtte give op efter tre år.
    Jeg er personligt ikke fan af lædersofaer, da de bliver ridsede af kløer og bare generelt ikke er særlig behagelige at ligge i IMO.
    Vi støvsuger sofaen hver dag, når vi alligevel støvsuger resten af huset... Og sengen... Det tager ikke 5 min.
    Hvis den nye stofsofa holder tre år som den gamle, er det fint - Forventer ikke mere med alle de dyr smiley

• #9   20. jun 2017 Hvis du køber læder så må det ikke være bonded. Det bliver ridset af h til.
    Vi føler virkelig vi fik en skod vejledning. Har altid haft rigtig læder - det holder! Og ridser får lidt fedt så er de væk.

• #10   20. jun 2017 Læder!
    Man kan ikke få hverken skidt, pels eller bakterier af stof.
    Vi har haft begge dele.
    Kunstlæder holder kun 3-års tid.

• #11   20. jun 2017 læder er nemmere at tørre skidt og væske af

• #13   20. jun 2017 Læder ! Jeg hader lædermøbler, men det er det eneste som kan fungere nogenlunde fornuftigt, med hunde og katte der kommer i sofaen, så det er det jeg har.

• #15   21. jun 2017 Siger også læder. (Y)

Og man kan jo skåne den ved at have fx en tæppe der hvor hunden oftest ligger? smiley

• #17   21. jun 2017 Læser er da lækkert at sidde og ligge på smiley

• #19   21. jun 2017 Åh jo!

• #20   21. jun 2017 Jeg har både læder sofa og stofstole .... hvis du prøver ar se på den røde lænestol ..... der har jeg lagt et stykke stof .... det er quiltet ... ( blankt på den ene side og mat på den anden side ... og derimellem er der et tyndt lag ( ca. 2-3 mm ) pladevat ) ... det er købt sådan ).

Det stof på telefonbænken hvor Nanna ligger har nu ligget på i 9 år ... og hundene har brugt / bruger det HVER dag --- > Yndlingspladsen.
    Det kan tørres / vaskes med en våd klud og forandrer sig aldrig.

Og hvis du lægger det der hvor hundene må ligge er det lige meget om du har stof eller lædersofa. ... smiley

PS: ..... Jeg har lige vendt stoffet om på det ene billede , så du kan se begge sider ... smiley

profilbillede
  • #21   21. jun 2017 PS: ... Igen .... Jeg glemte at skrive , at hundehår IKKE sætter sig fast i det quiltede stof.

• #22   21. jun 2017 Også en stemme for læder herfra. Har en 15 år gammel lædersofa. Der har altid ligget hunde i den og ja, nu begynder den da at bliver lidt ridset, men en stofsofa bliver jo også slidt. Mine hund har hver et tæppe i sofaen, men doberen vil helst ligge på læderet smiley Jeg er enig med doberen i at læder er rart at sidder/ligge på.

• #23   21. jun 2017 Vores er af noget "glat" stof, hvor pelsen ikke hænger fast. Og betrækket er nemt at lyne af og vaske. Jeg kan ikke holde læder ud smiley

• #25   22. jun 2017 Jeg haaaaaader at sidde i læder, så vi har en god, slidstærk stofsofa. De pletter, den har, er vi selv skyld i fra når vi har spildt. Synes ikke hundene har slidt det store på den, men de får heller ikke lov at ligge ubegrænset i den.

Den bliver støvsuget og når der skal være ekstra kraftig rengøring får den en tur med damprenseren for at nappe mere skidt og evt. bakterier

• #27   22. jun 2017 Hvad synes i om denne??? Kan fåes både i læder og stof.

profilbillede
  • #28   22. jun 2017 @24: Da ikke hvis det er blødt anilingarvet læder. Jeg har godt nok aldrig oplevet at 'hænge fast' i min lædersofa.
    @26: De der Chesterfield-ish sofa'er er tit af noget rigtig dårligt læder og temmelig elendige at sidde i, så forstår godt hvis du ikke bryder dig om at sidde i læder. Hvis det er referencen smiley
    @27: Ikke lige min stil smiley

• #30   22. jun 2017 Der er da mindst lige så stor forskel på læderkvaliteter, som der er på kvaliteten af møbelstoffer. En god fuld anilin fra den øverste hylde er lige så blød og lækker som de blødeste stoffer, men den er heller ikke ret meget mere praktisk i daglig brug.
    Men husk, at hvor pletter på stof er ulækre, så kaldes de på læder for patina smiley

#27 ligner noget, der er designet af Volvos gamle chefdesigner smiley

• #31   22. jun 2017 TS, ville elske sådan en stor sofa, så var jeg sikret en plads hele tiden smiley

• #32   22. jun 2017 Her i huset har vi stofsofa, jeg bryder mig ikke om læder, hverken udseende eller at sidde i/på det, og det er uanset om det så er en billig eller dyr en.

Dernæst gider jeg heller ikke bruge særlig mange penge på en sofa, og hvis man skal have en lædersofa der i MINE øjne er bare nogenlunde køn at kigge på, så skal man altså op i en pæn slat penge, og det hverken kan eller vil jeg bruge på en sofa smiley

Vi køber altid sofaer hvor betrækket kan tages af og vaskes, så at skidt og bakterier osv ikke kan fjernes på stof, passer altså ikke, det kommer da HELT an på hvilken sofa man har købt sig.

Den sofa vi har nu har vi købt på tilbud i bilka til 3500.- Vi har haft den i 2½ år, og den ser stort set ud som ny, og vores hunde er MEGET i sofaen. Ozzy har f.eks også overbrækket nærmest hele sofaen, så røg betrækket bare i vaskemaskinen, og vupti helt rene og pæne hynder igen smiley

Min erfaring med stof er at det mere grove stof fungere bedst, og så skal man tænke over farven i forhold til ens hund, i hvert fald hvis den fælder smiley Her i huset ville en sort stofsofa da nok se skrækkelig ud ret hurtig, netop fordi Ozzy mest er hvid og fælder ret så meget. Så vi har en lysgrå og der ser man stort set ikke hundehår på, og den er nem at støvsuge, og som skrevet kan betrækket hives af og ryge i vaskemaskinen smiley

Vi havde en kort overgang lædersofaer ( vi fik den gratis, og havde ikke råd til at købe ny selv lige der), det var sådan nogle hammerdyre nogen , og alligevel blev de altså grimme at se på med ridser, og ja så syntes jeg at man enten glider eller klistre i en lædersofa.

Nå men mit råd er at købe det man SELV syntes er pænest, for der er fordele og ulemper ved både det ene og det andet smiley

Kommentér på:
Sofa

Annonce