{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Rejse og destinationer {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har hele mit liv haft en drøm om at komme ud og rejse og se verdenen. Da jeg nævnte for min kæreste at jeg gerne ville 2-3 måneder ud og rejse, sagde han at han vildt gerne vil det samme. smiley


Jeg har kigget på flere sider hvor man igennem dem kan komme på f.eks. Højskoleophold eller sprogskole i udlandet. Hvor man køber en “pakke” og kommer på et hold med andre unge og får undervisning i f.eks. Personlig udvikling eller andet, nogle timer om dagen.
Men sådanne rejser er bestemt ikke billige, især ikke hvis vi er to. smiley

Min tanke var så om det måske kunne gøres billigere hvis man selv planlagde turen, og dermed ikke skulle betale for det dyre mellemled. (ved selfølgelig godt at man så er noget mere på egen hånd og selv skal planlægge og finde alternativer osv.)


Uanset hvordan vi gør det, kunne jeg godt tænke mig at få inspiration til lande/steder at besøge, så hvis i har været et sted eller hørt om et godt sted, så sig endelige til. smiley


Og så lige til sidst, kender i nogle rejsefirmaer (eller hvad de nu kaldes) som sælger disse “pakker” med hold der er ude i 2-3 måneder. Jeg har selv hørt om “dansk studiecenter”, jeg vil rigtig gerne høre om flere og især hvis i har erfaringer med dem smiley


Hold venligst en pæn tone og hold jer til emnet smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse og destinationer
  • #1   27. sep 2019 Jeg har været afsted med Bundgaard Sprogrejser og jeg har kun positivt at fortælle om dem. Ret billige (sådan i forhold til hvad jeg skulle og hvor) og super hjælpsomme både før, under og efter turen.

    Jeg var i Bristol i England så jeg kan anbefale en fantastisk sprogskole der som man også kan kontakte direkte selv. ( https://www.elcbristol.co.uk/ )

    Jeg brugte en af deres ‘rene’ sprogskoleture men så vidt jeg husker havde de også forskellige andre typer ture. Ellers var sprogskuleturen også det hele værd, der var kulturoplevelser, rundvisninger og så videre tilgængelige via sprogskolen jeg var på samt flere andre man kunne tilmelde sig.

    Hvis du vil vide noget specifikt om min oplevelse så kan du bare sende en pm smiley
    Men jeg ved ikke om det er sprogskole du kigger efter.

    PS. Jeg har også boet et halvt år i sydspanien hvor jeg bl.a. Var på sprogskole. Det kan også anbefales. Jeg var i Granada som er en fantastisk by hvor man kan opleve hverdagen i Spanien.


  • #2   27. sep 2019 Altså - Før i tiden var der noget, der hed Dansk/Australsk venskabsforening. Igennem dem, kunne man komme ned til diverse natur-projekter, hvor man vist kun selv skulle betale sin flybillet. Så fik man kost og logi på stedet. Det ville jeg SÅ gerne, da jeg var yngre.

    Jeg kan se, at der er en del lignende projekter nu herigennem:
    https://www.projects-abroad.dk/frivilligt-arbejde-udlandet/naturbevaring/

    Ved godt det ikke er decideret sprogrejser, men tænker alligevel, at det kunne være en oplevelse for livet.


  • #3   27. sep 2019 Jeg har faktisk for nogle år tilbage, planlagt en rejse med frivilligt arbejde på Fiji, som desværre ikke blev til noget alligevel. Jeg tror måske det var det projekts abroad jeg var inde på.

    Så sådan noget har bestemt også interesse


  • #4   27. sep 2019 Jeg har en veninde der har været afsted med ICYE som arrangerer sådan nogle frivillig-ture. Dem roser hun meget så du kan også prøve at se på dem smiley

  • #5   28. sep 2019 er sikker på der er mange steder hvor man fx kan få kost og logi mod at arbejde en tid ..

    min ældste har arbejdet i London, og undervist i engelsk i Kina (mod kost og logi) .. den yngste har arbejdet i Nepal igen for kost og logi, så man har kun sine rejseudgifter..

    ved der fx er arbejde med gadebørn og på børnehjem flere steder i verden, så det er måske bare om at få Google i gang ... eller kontakte Red Barnet, eller Røde Kors måske de kender til projekter rundt i verden ..


  • #6   28. sep 2019 Det, som flere af de andre snakker om, ville jeg nok kalde work exchange. Der er vist rigtig mange gode sider for work exchange og flere forskellige måder at gøre det på, alt afhængig af hvad du lige vil arbejde med. Jeg kender flere der har været på en farm smiley

Kommentér på:
Rejse og destinationer

Annonce