{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

salg af bil privat! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!!
Vi er ved at købe ny bil, men vi syntes ikke rigtig forhandlerne ville give noget i bytte for den vi har.. Så nu har vi forsøgt os med at sælge privat (bilbasen, dba og gul og gratis).. og har da også fået et par bud, men vi er lidt i tvivl om hvordan man gør.. Altså vi er godt klar over at vi skal sørge for at få penge kontant osv.. med hvad med afmelding af vores bil, så den ikke står i vores navn mere osv... Hvad skal man helt konkret gøre når man sælger bil privat.. og bør vi udfylde nogle papirer både for vores og for købers skyld.. og hvad skal der stå i dem osv?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg af bil privat!
  • #1   3. jul 2007 Da vi købte vores, ordnede vi det hele på motorkontoret. Så var det hele i orden og vi kunne køre hjem i vores "nye" bil :o)

  • #2   3. jul 2007 altså køber og sælger tog på motorkontoret sammen??! Havde i købt af en privat eller?!

  • #3   3. jul 2007 Ja det gjorde vi :o)
    Vi ringede bare og aftalte et tidspunkt at mødes der.
    Ja det var af en privat.


  • #4   3. jul 2007 hmm nu ligger der ikke lige noget motorkontor herude midt på landet... hi hi.. og manden vil jo nok gerne se den inden han bestemmer sig.. og vi skal finde ud af at komme hjem fra motorkontoret ude bil osv.. hi hi.. så mon ikke der er andre løsninger!

  • #5   3. jul 2007 Øv det var ærgerligt. Men mon ikke der er andre måder?
    Jeg ved det desværre ikke *ss*


  • #6   3. jul 2007 Det er bedst at ordne omregistrering sammen med køber, ellers skal i selv gøre det.
    Lad ikke køber gøre det, jeg taler af erfaring.
    Hvis køber så ikke gør det, får i problemer.
    Vedkommende køre så rundt i jeres navn og forsikring.


  • #7   3. jul 2007 Vi fik en masse problemer med en fyr der købte min kærestes scooter. Han omregistrerede den ikke og det var svært at få forsikringsselvskab til at afmelde forsikringen når den ikke var omregistreret og politiet gad ikke hjælpe, vi fik af vide vi selv skulle køre ud til køber og klippe pladerne. Til sidst fik vi dog politiet til at afmelde os som ejer, men flere år efter fik vi henvendelser om den var stjålet osv.

    Hent omregistreringspapirerne inden køber kommer og henter den og få vedkommende til at udfylde papirene og så kan i selv sørge for de bliver afleveret ved politiet.
    Det koster vist lidt at omregistrere, det kan i bare lægge oven i prisen på bilen.


  • #8   3. jul 2007 Du siger bare at de skal have 380 kr med til omregistering og et forsikringsbevis. Og inden de kommer har du været på motorkontoret og hente en blanket om omregstring , som køberen skal underskrive. Så sender du bare det afsted til omreg. sammen med penge og bevis også er det klaret :O)
    mvh
    Lene


  • #9   3. jul 2007 OK.. jeg sørger bare for at komme ind på det nærmeste motor kontor... og hente sådan nogle omregistrerings papir... også udfylder vi dem sammen med køber... og sender dem afsted!

  • #10   3. jul 2007 Lene>> forsikringsbevis?!

  • #11   3. jul 2007 Kris . Vi har også lige købt en anden bil - Og selv om den var med plader på og kun skulle omreg. skulle vi sandelig have forsikringsbevis med aligevel smiley

  • #12   3. jul 2007 Jeg har været ud for det, at da jeg skiftede bilen ud, det var så hos en bilforhandler som fik min bil i bytte i en handel..

    Forhanmdeleren sørger fior at indrigstreringe og omregistrering af bilen, men der var problemmer med køberen, da denne var momsreg. og at motorkontoret ikke kunne få købers momsnr.

    Køber kørte rundt i mit navn i 6 mdr. og jeg kunne ikke forstå at jeg fik opkrævning på bilen , vægtafgift og forsikring.. da bilen var solg.

    Jeg tale så med forhandleren, men der var ikke noget at gøre, jeg kontaktede så motorjontor og mit forsikringsselskab.. men de kunne heller ikke hjælpe...

    Jeg tale så med en hundefører fra politie. og sammen kørte vi ud til manden , klippede pladerne på bilen, og afmeldte bilen ....

    Nu kunne jeg så få resten af vægtafgiften og forsikringsbeløbet tilbage.. og sagen var ude af verden..

    Men der er surt at en anden kan kører rundt i en anden mands navn. og så kan evt. lave skader mm. og så er det den anden mands forsikring der kommer til at betale for det hele.



  • #13   3. jul 2007 Srg for at alt er iorden.. solgte en bil for et par år siden og ham der købte den ville ordne det hele .. fik en kontrakt vi selv lavede på at han havde overtaget bilen...... efter et par måneder står politiet så uden for vores dør og efterlyser bilen hmm vi havde den jo lige som ik.. så her måtte jeg på politistationen og lave forklaring af udseende og alt andet omkring bilkøberen.. da intet der stod i vores kontrakt stemte overens med ham der havde købt den.. ja og ik nok med det fik vi en pakeringsbøde EFTER vi havde solgt den.. så sørg for at se dokumentation på bilkøber samtidig med i laver en salgskontrakt.. er ihvertfald mit bedste bud..heldigvis ordnede politiet alt for os og vi slap for at have noget med bilen at gøre.. men føj det ikke en sjov situiation at stå i.. :S

  • #14   3. jul 2007 Tror vist det eneste rigtige er at køber kommer en dag hvor motorkontoret har åbnet og vi så kører derind sammen!

  • #15   3. jul 2007 Hej! Vi solgte en bil privat igår til en ung mand. Det bedste er at få kontanter eller en bank check for den er underskrevet i banken. Vi lavede en seddel på hvor der stod at bilen var købt som beset og afprøvet den dato. så skrev vi begge under på seddelen og beholdte en hver. Køber har altid 3 uger i sælgers forsikring. Vi meddelte vores køber at hvis bilen ikk var omregisteret indenfor de 3 uger meldte vi bilen stjålet. Vi har en kopi af registering attesten.

Kommentér på:
salg af bil privat!

Annonce