{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil
  • #1   10. jun Jeg ville personligt ikke købe en nyere bil, der ikke har passet sine service. Jeg følger selv servicebogen på min, primært i tilfælde af, at jeg vil sælge den.


  • #2   10. jun Jeg tror det kommer an på hvad du tænker af pris for den.

    Vi fik solgt en ældre diesel i slutningen af '23, som havde kørt en del kilometer og som begyndte at skulle have lavet nogle ting. Der lyst der en lampe ( ikke service, men kan ikke huske hvad den hed)

    Der var over 1 år til syn og vi tænkte, alt over skråtpris, og alle fejl blev selvfølgelig oplyst.
    Den blev solgt for 9000

    Er det nu en bil til en højere pris, ville jeg nok ikke købe med noget som lyser smiley


  • #3   10. jun Jeg ville vente, og så skrive i annoncen at bilens servicelampe lyser, og at den kan leveres nyserviceret imod merpris. Mange laver jo selv service, og gider ikke betale for at et autoriseret værksted gør det.

    Dog er der et lille "men", afhængigt af hvad der gælder for din bil. Men for min bil er det angivet, at den helst skal have skiftet olie inden for 500 km, fra lampen lyser. Og 500 km er jo ingenting. Så hvis din bil har samme standard, ville jeg nok bide i det sure æble og få den serviceret inden salg.


  • #4   10. jun Vi har gjort som Anne foreslår en gang. Bilen solgt uden at vi behøvede at sende den til service smiley

  • #5   10. jun jeg vil sige det kommer an på hvor gammel bilen er, i hvilken stand, hvilket prisleje vi befinder os i ... jeg personligt har lige søgt efter en nyere bil og købt en der lige har taget 1. syn altså 4 år gammel, deraf også en bil til en anselig (i min verden) sum penge, når jeg køber sådan en forventer jeg service er overholdt og udført af sælger og dette dokumenteres i servicebog ...

  • #6   10. jun Kan det ikke betale sig, at din bror, som er mekaniker laver service på den til "familiepris" ?

  • #7   10. jun Anni - min bror er portør på Frederiksberg Hospital .. så ved ikke helt hvor du har det der fra smiley

    Tusind tak for jeres input . Jeg har ingen forstand på bilsalg, og tænkte bare om det var det samme som når man sælger et hus.
    Altså "lad være med at male, de penge får du ikke ind igen" - og så tænkte jeg, at hvis det kan være "ligemeget" med at servicere den (for den pris man kan få for den), så ville jeg ikke køre den til service.

    Alle services er overholdt, og den er "ny" synet fra dec 23.

    Det er bare lige det her service den står for nu, at jeg ikke ved om jeg skal smide penge efter.

    Men tak - så har jeg lidt at tænke over smiley


  • #8   10. jun alle tidligere servide overholdt og nysynet så tror jeg jeg ville forsøge at sælge den uden den udgift ...

  • #9   10. jun Anne, det har jeg fra dig selv.
    Da jeg søgte en anden bil skrev du om du skulle bede din bror som er mekaniker om at se efter en til mig.


  • #10   10. jun Anni, det er ikke Anne men mig, der laver tråden.

    Men fair nok, hvis Anne kan få sin bror til at lave min bil til søsterpris, så er det da nogenlunde verdens bedste ide smiley


  • #11   10. jun Jeg undskylder mange gange at
    Sådan kan det gå når ikke man koncentrerer sig. smiley


  • #12   10. jun Jeg går i seng nu .... smiley

  • #13   10. jun Ingen grund til at undskylde, Anni smiley

  • #14   11. jun Hvis bilen skal sælges til forhandler (indgå i bytte), så skidt med service.
    Hvis bilen skal sælges privat, så ville jeg lave service. Jeg ville nemlig aldrig selv købe en bil med behov for service. Der kan medfølge flere udgifter end man lige tænker i sådan en omgang smiley


Kommentér på:
Salg af bil

Annonce