{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Intet er så galt...... {{forumTopicSubject}}

At det ikke er godt for noget !

I disse corona-tider er de fleste utrygge, urolige, bange og alt muligt andet. De fleste frygter at blive hårdt ramt af sygdommen, at miste nogen man holder af, at miste jobbet, at Danmark går bankerot, og en hel masse andet.

Men ude på den anden side, når coronaen har raset færdig, så skal vi leve videre, og jeg håber personligt, at den her omgang får os til at ændre kurs i fremtiden.

Vi er en nation af brokkere....vi brokker os over alt, lige fra vejret til naboen osv. osv.
Jeg håber at, at vi bliver bedre til at forstå, og værdsætte hvor godt vi har det her i Danmark. Tænk sig hvis man boede i et land, hvor præsidenten helt seriøst mener, at corona kan kureres med vodka og saunature smiley (Hviderusland).

Jeg håber, at vi bliver bedre til at værdsætte hinanden, og vores frihed, som følge af, at vi er blevet “tvunget” til at holde afstand, og blive hjemme.

Og så håber jeg, at det her los bagi, i form af corona, får os til at indse hvor værdifuldt og skrøbeligt livet er. Os i den vestlige verden, er vant til at tænke, at vi alle er udødelige (næsten), i modsætning til verdens udsatte og fattige lande, som altid lever med døden som nabo. Håber at vi bliver bedre til at leve i nuet, og nyde tiden her og nu, fremfor hele tiden at stræbe efter noget andet, end det vi har.

Jeg glæder mig over, at mange er rigtigt gode til at passe på hinanden, og glæde hinanden på afstand. Her er et godt eksempel fra lokalområdet: https://www.tv2east.dk/guldborgsund/hel-bydel-saetter-bamser-i-vinduerne-et-styrke-sammenholdet

Hvad tænker du, at corona kan medføre af gode ting i verden ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intet er så galt......
  • #1   8. apr 2020 I 2020:
    Øget fokus på sammenhold - også på tværs af etnicitet.
    Øget fokus på hygiejne - lær at vaske hænder, husk at gøre det, lær dine børn det, skifte grejet oftere i buffet, hold afstand og det er okay at frasige sig kram og håndtryk.
    Øget fokus på psykisk velvære og bedre overenskomstforhandlinger til sundhedssektoren

    i 2021:
    Der er vi tilbage. Vi er færdige med sammenhold. Skellet mellem rig og fattig er blevet endnu større. Vi har glemt hvorfor det er vigtigt at vaske hænder. Forhåbentlig har vi en svag erindring om ikke at tage livet for givet.


  • #3   8. apr 2020 Fra hvad jeg har hørt, er nedlukningen af dele af samfundet mange steder allerede målbart på miljøet. Selvfølgelig skal tingene ikke blive ved at være nedlukket, men jeg synes, det er tankevækkende, hvis der så hurtigt kan opnås en målbar forskel. Det kunne måske gøre en forskel for skeptikkerne i forhold til klima problematikken at se, at vi faktisk kan gøre en forskel.



  • #4   8. apr 2020 Ziva, jeg er bange for at du har ret. Måske ikke allerede i 2021 men i løbet af få år vil det sandsynligvis være blevet "hverdag" igen.

  • #5   8. apr 2020 Ziva: Jeg håber ikke at du får ret, men tænker at du nok desværre får ret smiley Det ender nok med, at folk bare skynder sig tilbage i hamsterhjulet, til en stresset hverdag, og glemmer alt om at tage det roligt, give plads, vise hensyn osv. Men for fa’en hvor ville det dog bare være fantastisk, hvis ikke det endte sådan !

    Ida: Den der med manglende håndvask efter toiletbesøg, kunne man måske håbe, at folk bliver bedre til nu ? Det ville jo være rigtigt positivt, og ja, spritbeholdere alle vegne, fremover !

    Lene: Ja, miljøet !! Det er dælme positivt, og mega tankevækkende. Håber at vi kan finde ud af, at sætte farten bare lidt ned.


  • #6   8. apr 2020 Jeg satser på at uskikken med at kramme alle mulige som er totalt forbudt nu bliver fastholdt.

    Det skidt var ved at snige sig ind i forretnings verden.

    Meget mærkeligt synes jeg!

    Lige der har Corona da gjort meget godt. smiley

    Men spritte hænder bliver nok meget normalt når man går ind og handler fremadrettet. Det håber jeg på bliver fastholdt! smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #7   8. apr 2020 Jeg har arbejdet hjemmefra i fire uger nu, og jeg nyder det smiley På grund af situationen har jeg en del ekstraarbejde, og ryggen er ikke helt tilfreds, men jeg slipper for køen på motorvejen og et storrumskontor, som dræner mig for energi, så jeg når meget mere, og jeg har mere overskud smiley Frokostpausen bruger jeg på ture i skoven med drengene, og kaffepauserne kan jeg holde i haven “sammen med” min nabo, som også arbejder hjemmefra smiley

    Jeg møder en del folk, når jeg går tur med hundene, og de fleste virker gladere og mere afslappede end normalt, så helt skidt er det ikke, selvom situationen selvfølgelig er rigtigt træls for mange.

    Jeg kan desværre ikke besøge min gamle far i Jylland her i påsken, men vi taler sammen flere gange om ugen, og han har det heldigvis fint smiley Vi er begge temmeligt introverte, så ingen af os har de store problemer med at tulle rundt alene. Forleden luftede han tanken om at aflyse sin fødselsdagsfest i august på grund af corona. Han fylder 90, så familien er selfølgelig vældigt opsatte på at holde fest, men han vil egentlig helst være fri smiley


  • #8   9. apr 2020 Jeg ville egentlig gerne skifte job i 2020, men pt er det jo ikke nemt at finde noget nyt, så jeg bliver hvor jeg er og hvor jeg stensikkert ikke bliver fyret, for jeg er den eneste som kan betjene den maskine.

    Træls at man ikke kan besøge sin 81-årige mor uden at skulle sidde udenfor mens hun sidder i døråbningen.

    Dejligt at man kan handle uden at være ved at vælte over folk, men selvfølgelig tragisk for alle de små butikker der ikke må holde åbent.

    I øvrigt utroligt hvor ligeglade mange er med reglerne der dagligt bliver listet op mange steder, de står og hoster gentagne gange ned i deres hånd, hvorefter de rører indkøbskurv og dankort terminalen, og mange står også alt for tæt.

    Selv er jeg ikke specifikt bange for Corona, har et godt helbred og bor på landet hvor der ikke rigtigt kommer nogen, så faren for smitte er minimal.


  • #9   10. apr 2020 Martin: kram skal da ikke afskaffes i forretningsmiljøet !!! Det er personalegode for halvgamle damer, som mig, at kunne gramse lidt på de unge knægte i firmaet, til julefrokosten smiley smiley smiley Jeg er fan af krammere smiley

    Men jeg er enig i, at håndsprit, og generel forbedring af hygiejne/rengøring, ville være en klar forbedring, som forhåbentligt fortsætter, efter corona.

    Eva: Det lyder som en vildt hyggelig arbejdsdag smiley
    Ville ønske, at jeg også kunne arbejde hjemmefra ! Men der går nok desværre lidt tid, før at det bliver muligt at køre tog, mens jeg sidder derhjemme, iført morgenhår og sutsko smiley
    Har også aflyst påskefrokost med mine gamle forældre smiley Ingen grund til at risikere noget.

    Allan: jeg bliver også rystet over, hvor mange folk der er, som er ligeglade med regler og anbefalinger smiley Kan se at passagerantallet i togene er stigende, desværre smiley
    Så jeg priser mig også lykkelig for, at jeg bor langt ude på landet, så jeg kan undgå smitterisiko en stor del af tiden.
    Krydser fingre for, at du snart får nyt job, på trods af corona !


  • #10   10. apr 2020 Jeg har fået et sofastop....
    Radius for hvad man kan 'nå' i Pokemon Go er blevet større under alt det her, så nu kan jeg nå det ex-raid gym som er på den nærmeste legeplads.


  • #11   10. apr 2020 Ann-marie, jeg kører stadig langt for at handle ind til min mor og sådan... og hun var ikke vild med at jeg kørte med det offentlige pga 'andre mennesker', så hun har været så sød at betale en ny knallert til mig - så nu kan jeg komme fra A til B uden kontakt med andre.

  • #14   19. apr 2020 @Ann-marie.
    Jo det skal.

    Jeg magter ikke at kramme fremmede mænd og kvinder jeg i min vildeste fantasi (øde ø) ikke gider at være i tæt kontakt med!

    Så må de altså finde dem der synes om dem et andet sted! smiley


  • #15   19. apr 2020 Jeg ønsker mig at rejser med fly bliver sat væsentlig ned, fx at hver familie max måtte bruge flyver en gang årligt, at benzin kostede 3 gange så meget og at biler max måtte bruge 1 liter pr 20 kilometer, at alle som kan skal arbejde hjemmefra, at forretningsmøder m.m hovedsageligt skal foregå over nettet:) og at politikere og forretningsfolk m.m max må rejse 2 gange ugentligt smiley
    Jeg elsker det med at luften er blevet så meget renere på så kort tid.


Kommentér på:
Intet er så galt......

Annonce