{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Køresyge, hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har nu flere gange været så heldig at Mille og jeg har været med en veninde på stranden.. Men HVER gang på vejen hjem bliver jeg voldsomt køresyg smiley Bliver helt ør i hovedet og får enorm kvalme og generelt bliver jeg utilpas!

Har ellers aldrig rigtigt døjet med køresyge før.. Ved ikke om det kan ha noget med hendes kørsel at gøre, men ligemeget hvad, så ville det jo være super rart at kunne gøre et eller andet..

Derfor håber jeg sådan at I har nogle gode råd til at undgå køresyge? smiley

Jeg sidder iøvrigt i forvejen på forsædet og kigger ud på vejen..

Måske der findes noget i håndkøb eller ja.. ALT tages imod med kyshånd! Vil virkelig gerne kunne forsætte med at tage med jo!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køresyge, hvad kan jeg gøre?
  • #1   9. maj 2020 tobak.. homøopatisk... eller den gule Bach rescue

    homøopati har hjulpet mange jeg kender. brugte selv den gule bach mod søsyge


  • #2   9. maj 2020 Helt almindelige piller mod transportsyge, som kan købes i håndkøb på ale apoteker. Postafen skulle være mest effektiv.

  • #3   9. maj 2020 HL, tobak? smiley

    Og et menneske, der tager på en dyreklinik? Har du selv fået lidt for meget fjolletobak her til aften? smiley


  • #4   9. maj 2020 Kan godt skyldes hendes kørsel.
    Min søster bliver altid dårlig når hun kører med mig. smiley


  • #5   9. maj 2020 Ja troede det var hunden men jeg har ændret smiley pattedyr er dog ens i dette så rådet er ens mht middel

    homøopatisk tobak virker. Det er planten. I homøopati bruger du det princip at lige fjerner lige dvs tobak giver normalt kvalme hvis man får en bestemt dosis. I homøopati virker det dog mod kvalme.

    Bach rescue virker bredt men man kan også få udmålt til ens behov. Jeg har dog erfaret at den gule virkede fint på mig


  • #6   9. maj 2020 Det eneste der har hjulpet mig har været de der seasickness armbånd.

    Alle de der naturmidler og køresygepiller har det til fælles at de løser problemet ved at "berolige" kroppen, mao de sløver, og jeg falder i søvn. Men når effekten aftager, og man vågner, bliver man dårlig igen efter noget tid.

    Husk også at man bliver meget nemmere dårlig, hvis man kører på tom mave, så spis en klapsammen eller noget lige inden I kører.

    Ps. Det kan sagtens være hendes kørsel. Hvis du kan finde ud af hvad hun gør "forkert", kan I måske tale om at hun prøver at lade være.
    Min far har fx en stil hvor han tonser afsted og bremser hårdt, det får min mave til at vende sig inde i mig og jeg bliver SÅ dårlig meget hurtigt, når jeg kører med ham...


  • #7   9. maj 2020 Pebermynte eller ingefær hjælper for nogle på kvalme

  • #8   9. maj 2020 Jeg får den sygeste hjertebanken af Bachs rescue. Som jeg tidligere har været inde på, skal man være varsom med naturhalløj. Når man som Pernille i forvejen tager en del medicin, så ville jeg sgu nok ikke turde tage andet, end gennemtestet medicin. Med kyndig vejledning fra apoteket.



  • #9   9. maj 2020 A jeg har kun gode oplevelser.

    kender ikke ts medicinforbrug.

    hun må sortere


  • #10   9. maj 2020 Seaband armbånd

  • #11   10. maj 2020 Jo må jo nok erkende at jeg får pænt meget medicin for alverdens ting.. Sådan er det at være en mandagsmodel og at ha kemo skader.. Så hvis jeg skal prøve naturmedicin så skal jeg ihvertfald lige vende det med lægen! Har også noget med hjertet lidt ala uregelmæssig hjerterytme men åbenbart ikk helt alligevel (var åbenbart meget svært at forklare) så jeg vil da ihvertfald være ekstra forsigtig hvis nogen oplever hjertebanken! Skal dælme ikk risikere noget!

  • #12   10. maj 2020 Kom til at tænke på, er egentlig underligt jeg får kvalme da jeg er på fast kvalmestillende medicin..

  • #13   10. maj 2020 Tror først jeg vil afprøve seaband, derefter hvis det ikke virker så prøver jeg postafen smiley

    Forstår bare ikk hvorfor jeg kun bliver køresyg på turen hjem og aldrig ud..


  • #14   10. maj 2020 Vat i det ene øre, virker for nogen. Det er vel et nervebalanceproblem, og det sidder i ørerne ... Det er da værd at prøve om ikke andet smiley

    Medmindre det i virkeligheden er en angstproblematik


  • #15   10. maj 2020 Hvis det kun er på vej hjem er det måske netop fordi du kører på tom mave?

  • #16   10. maj 2020 Jeg døjer med køresyge når det er varmt, og jeg ikke holder øje med vejen, Hvis der er en god temperatur i bilen skal jeg ikke sidde og glo i min telefon, eller kigge andre steder end ligeud, ellers får jeg voldsomt kvalme.
    Er jeg dum og gør det alligevel, er det eneste jeg har oplevet hjælper på mit en træstamme fra bageren. Det er uanset om jeg har fået noget at spise inden eller ej, men den virker hver gang. Første gang var et tilfælde, så prøvede vi igen, og siden har det bare været min køresygekur.

    Evt. prøv at åbne et vindue fra start, og ret den kolde blæser mod dig, eller hvis der er air condition, så sæt bilen til 18 grader, så der ikke bliver for varmt. Og sørg for ikke at kør på tom mave.


  • #17   10. maj 2020 Nu har jeg ikke læst alle svar. Jeg bliver selv voldsomt køresyg, hvis ikke jeg selv kører.
    Og pillerne bliver man sløv af. Jeg købte de fly armbånd, de virker her smiley


  • #18   10. maj 2020 Jeg bliver også selv meget let køresyg, og i ret høj grad, når jeg er passager. Nogle biler er dog værre for mig end andre. Jeg synes ikke altid, at transportsygepillerne virker, men det gør de for mange.

    Som flere andre har skrevet, så kan det hjælpe med lidt let at spise inden turen, en kølig bil og at være opmærksom på at kigge ud og ikke ned i telefonen f.eks. Dernæst har kørestilen selvfølgelig også meget at sige smiley

    Herhjemme har vi løst det på den måde, at det altid er mig, der kører, når vi skal noget. Den mulighed er selvfølgelig bare ikke mulig for alle.


  • #19   10. maj 2020 For min søster er der ikke rigtig noget der virker, men hun skruer altid ned for varmen og åbner et vindue.

  • #20   10. maj 2020 Tusind tak for alle de gode fif! Jeg vil helt sikkert prøve det af! For det er bare SÅ ubehageligt!

  • #22   11. maj 2020 Seabands!! Og ellers saltlakrids-pastiller.

    Jeg bliver aldrig dårlig, når jeg har Seabands på og næsten altid, når jeg ikke har. De er fast inventar i min taske.


  • #23   11. maj 2020 Jeg har aldrig haft problemer før. Har både kunne læse, spise og snakke...både foran og bagved smiley Men på mine seneste år, så kan jeg sgutte holde til det mere. Sidder jeg bag i ved min unge, så skal jeg kigge ud af vinduet foran. Kan ikke holde til at sidde og kigge på og underholde hende eller hvis hun sover kigge på min tlf. Så bliver jeg skidt.

    Er jeg chauffør, så er der ingen problemer...men så kigger jeg selvfølgelig ikke tlf og lignende smiley

    Og ellers enig! Kølig luft hjælper gevaldigt her.


Kommentér på:
Køresyge, hvad kan jeg gøre?

Annonce