{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CORONA 10
  • #438   11. jun 2020 Så ringede lægen. 3 gange negativ smiley

  • #440   11. jun 2020 CF ja tak smiley hehe

    har du det nu? Eller er det fordi du har haft det? god bedring! håber det er mildt

    jeg var klar til at melde mig som donor hvis det var de kunne bruge mig efter. Jeg ved ikke om man kan give antistoffer videre via blod?

    børnehaven er rigtig glade for visheden! de skrev luge at det gør deres weekend 100 gange bedre med det svar smiley

    tænk hvis alle børn og voksne, forældre og deres kæder skulle have været testet... Hold da op... Så vi ånder lettet op på vegne af andre. herunder Min mor!

    Vi voksne er stadig syge. Det er hermed helt sikkert mande influenza og jeg føler med mænd verden over smiley


  • #441   11. jun 2020 luge = lige

    elsker min mobil smiley


  • #445   11. jun 2020 puha CF smiley sikke en grim tur




  • #447   11. jun 2020 Jeg var ude at handle om aftenen igår, hvor der ikke var særlig mange mennesker i butikken (dejligt!). MEN! alligevel var der en der [seriøst] kunne præstere at RAMME min røv med kurvens håndtag :o!. Den kurv som har hjul og et langt håndtag. Havde jeg ikke været dybt begravet i min indkøbsliste, så havde jeg formentligt sendt personen nogle øjne >:/. Der var masse af plads til at går udenom mig, så det er utroligt at det ikke blot var tæt, personen var på mig, men alt alt alt for tæt >:(

  • #448   11. jun 2020 Jeg så et sted i går... DR?... at SST frygter at sundhedsvæsenet kan rammes i midtsommeren pp kapaciteten hvis folk fortsætter som nu.... dvs danskerne, eller en del af dem, er åbenbart i færd med at lukke landet ned igen..... eller sikre en masse døde...

    Jeg ved ikke om man skal begynde at italesætte det når man ser det... folk bliver skide sure


  • #450   11. jun 2020 Det ser ud til at vi får 2 ugers feriepenge....

  • #452   11. jun 2020 Mon ikke de vil give dem i portioner som før er nævnt?
    Det forebygger netop at vi lægger pengene de gale steder...


  • #454   11. jun 2020 De rådes vist også til at de først bliver til rådighed når der er åbnet mere.



  • #456   11. jun 2020 fra mandag må vi aflevere børnene inde ved garderoberne igen i børnehaven og ikke i døren som hidtil smiley

  • #457   13. jun 2020 Martin: Tjek kommentarsporet på denne artikel på FB, og så hvor få der mener at folk på offentlig forsørgelse skal have noget som helst. Folk mener netop at når de skal have deres egne tjente feriepenge, ja så skal andre i hvert fald ikke bare have penge forærende, og i så fald så skal alle have en gave ( udover feriepengene) . Så holdningen blandt mange er altså som altid, at der dælme ikke er nogen der skal have af deres hårdt tjente penge.

    https://www.facebook.com/115621461786836/posts/3951234221558855/


  • #458   13. jun 2020 Jeg synes, at det er fair nok, at os, der ikke tjener penge, og derfor ikke bidrager specielt meget til samfundet, ikke skal have penge forærende, som skal findes via optagelse af statslån. Dvs. at dem der knokler, skal betale for os igen, igen.
    Da jeg arbejdede betalte jeg ret mange penge til skat hver mdr. Jeg knoklede også, og havde ikke rigtig noget privatliv, da jeg prioriterede mit arbejde (mit valg). Det betød også, at jeg tjente mange feriepenge etc.

    I dag er det begrænset hvad jeg bidrager med, til skat. Og jeg kan prioritere mit privatliv, fordi andre forsørger mig.
    Så kan jeg heller ikke forvente, at dem der knokler, også skal betale til, at jeg kan holde ferie ...

    Så enten er det alle, eller ingen.

    Jeg er så heller ikke tilhænger af, at man "straffer" dem der tjener mest, ved at lade dem betale gildet. Dem jeg kender, der tjener mange penge, gør det ved at ofre noget, på andre områder, fx. deres privatliv. De betaler deres skat, og så forventer jeg egentligt heller ikke mere.

    Hvis pengene til at give til "de fattige" findes i et eller andet glemt skattekammer, så der ikke skal optages statslån ... jo så kunne man måske give noget ... men igen, det bliver jo aldrig rigtigt fair.


  • #459   13. jun 2020 Igen - det er altså ikke for at belønne nogen, man gør det her. Det er for at stimulere økonomi. Og det gøres nu engang bedst ved at hælde penge ind der, hvor de bliver brugt hurtigt og lokalt. Og det gør de hos dem ned lavest indkomst.

    Pengene skal arbejde, det er en investering for at undgå total opbremsning og en langvarig økonomisk krise.

    Timingen er god for politikerne at der ligger en gratis pose penge - men det er jo tilfældigt og heldigt, da man dermed får en del penge ud at arbejde.
    I forhold til hvordan de kommer til at stimulere er det jo effektivt, men ikke højeffektivt da rigtig mange af dem ender i banken.


  • #461   13. jun 2020 Demonstranterne var så ude i lovligt ærinde, det var disse ikke...

  • #465   13. jun 2020 Ida sådan læser jeg det også.

    ellers ville der vel og så være delt en masse bøder ud under demoen i blm?


  • #467   13. jun 2020 under demoen? ok det havde jeg ikke set.

    Jeg har kun hørt om folk, der ikke demonstrerede men var på offentlige steder fx for at nyde vejret osv, der fik bøder for at være for mange samlet.

    Og så opholdsforbud af samme årsag nogle steder


  • #469   13. jun 2020 John vi taler jo netop om en lovlig samling som fx en demo. bilræs er naturligvis ikke en demo

    du henviser til, en iøvrigt forældet mht antal, regel for ophold i offentlig rum. derfor får de bøde ved bilræs

    Ida skriver ' under en lovlig demo'


  • #471   13. jun 2020 Ida jeg tror vi misforstår hinanden... Jeg tror vi snakker om demo og John om bilræs mm.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #475   13. jun 2020 Man må forhåbentligt have lært af det. I en ligende situation må det være noget af det første som bliver ulovligt.

    Alt andet giver ingen mening. Tænk hvis smitten ikke have været så lav. Det ville have haft store konsekvenser for hele samfundet.

    Nogle har råbt op om at man har gået for langt. De her mennesker viser at det har været nødvendigt. Man kan ikke forlade sig på at alle bruger deres sunde fornuft.


  • #476   13. jun 2020 Hvis man ulovliggør demonstrationer er demonstration af den aller alvorligste nødvendighed. Det er vores sidste mulighed for at kommunikere til lovgiverne, hvis de går for langt.
    Det er indbegrebet af er totalitært samfund at tage demonstrationsretten fra folk.

    Det ligger helt fast - det kommer ikke til at ske.
    Og det er rigtig heldigt!


  • #477   13. jun 2020 grundloven er her af en årsag. så den beholder vi smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #478   13. jun 2020 Ligesom man har retten til at gå hvor man vil. Mødes med hvem man vil.

    Det her er jo ikke normale tilstande. Det skal ikke koste menneskeliv at folk ikke kan finde ud af det. Et kollaps af sanfundet. Hvis det så bare kun gik ud over dem der deltog.

    Man har allerede muligheden for at forbyde demonstration. Hvis man mener at det giver uro og uorden. Det skulle selvfølgelig være stoppet.

    Men hvad betyder menneskeliv hvis man kan få et par gode billeder på sit Facebook.


  • #480   13. jun 2020 Det er komplet usammenligneligt, Max

    At forbyde forsamlinger og at forbyde demonstrationer er to radikalt forskellige ting med konsekvenser, der ikke på nogen måde kan sidestilles.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #481   13. jun 2020 480. For dig. Det er det bestemt ikke for mig. Det er da et stort indgreb i den personlige frihed.

    479. Så jeg kan se på folk at de har deltaget?. Spændende. Jeg vil gerne have oplyst om hvordan. Men ellers er vi jo enige. Man tager selvfølgelig ansvar og holder sig væk fra større forsamlinger.

    Det lyder næsten som om, at du vil give andre folk skylden,såfremt de bliver smittet af nogle af deltagerene. Så meget for ansvar.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #483   13. jun 2020 Vi må have tilskuere tilbage til fodbold. Folk kan jo bare lade være med at klistre sig op af dem.

    Det må jeg sige. Den holder.

    Jeg er bestemt fortaler for at man selv tager ansvar. Men frihed til at kunne skade andre. Nej.


  • #484   13. jun 2020 Lige nu åbner de faktisk for publikum i superligaen...

    Anyway... det er jo Ikke bare for mig. Det er en trussel mod demokratiet at forhindre befolkningen i at demonstrere. Det er ytringsfriheden, man piller ved.
    Kun at mødes 10, 50 eller 500 er irriterende, men på ingen måde problematisk for demokratiet så længe der er en bagkant.


  • #486   13. jun 2020 CF enig det er lige som folk der klager over at der var for mange i Bilka... da de selv var der.... smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #488   13. jun 2020 Hl. Den må du lige forklare?.




  • #489   13. jun 2020 Max du kan ikke ændre andre, men dig selv.

    en version er den min kollega altid kommer med.

    Jeg klager snart til chefen over alle de pauser du tager! du står ved kaffemaskinen hver gang jeg gør...

    smiley

    man når længst ved at se på sig selv.
    Vi kan ikke styre alle danskere pt. men vi kan hver især styre vores egen adfærd og så vil der være nogle der stikker ud. og en demo er en grundlovssikret ret uanset hvor dumt vi synes det er. Det man kan.gøre er ikke selv at gå med i en


  • #491   14. jun 2020 Var det ikke Løkke, der inviterede Samuelsen, Simon Emil og Thyra m.fl fra LA i regering udelukkende for at beholde magten!

  • #492   14. jun 2020 Hver eneste gang, jeg hører og læser ordet magtfuldkommenhed, ser jeg Sophie Løhde for mig. Det ord er Venstres hurra-spinord og de siger det oftest muligt.
    Og det er så fint adopteret af befolkningen....
    Gentagelser skaber sandheder...

    Og nej, jeg stemmer ikke S - men er virkelig træt af politisk spin.

    Jeg kan desværre ikke læse Berlingskes artikel i sin helhed....
    Men jeg kender også godt deres vinkel.

    Jeg tvivler ydmygt på, at man pønser på at gøre nogle af disse hastelove permanente - men jeg kunne godt se for mig at nogle kunne forlænges.

    For modsat virkelig mange andre danskere, så tror jeg IKKE, det her er overstået og der skal kunne handles lynhurtigt.

    MÅSKE ikke alt handler om magt...Selvom V's spindoktorer gerne vil sende det budskab ud...


  • #495   14. jun 2020 Puha smiley

  • #497   14. jun 2020 Jeg er inderligt taknemmelig for, at den mand blev vippet af pinden inden Coronaen ramte...

  • #498   14. jun 2020 Jeg tænker han nok har skrevet den omgang der om natten.... efter ham er blevet for fuld smiley det plejer jo at være om natten han er mest følsom aktiv online....

    Jeg synes bare ikke om politik baseret kun på følelser som her. da jeg læste det tænkte jeg hvad fanden er det for en omgang bavl... lad os hylde livet.. Vi skal alle dø... wtf?


  • #499   14. jun 2020 Giv ham en tudekiks.

  • #500   14. jun 2020 han er ynkelig …. opmærksomhedssøgende, må virkelig være svært for ham ikke at kunne lave Hokus Pokus MIG I Fokus … åbenbart …

    jeg har det virkelig svært efterhånden, for selvom antallet af indlagte falder, så er der så vidt jeg ved en stigning i antal smittede, og Kina har det største antal smittede i 2 måneder ..
    Man siger "måske" man kan jo ikke blive hjemme, arbejde hjemme til der kommer en vaccine .. men var jeg nu fx på efterløn/pension osv så ville jeg jo i en influenza sæson både lade mig vaccinere, og holde mig ret meget i social ro mens det "boomede" … nu er det jo så sådan at man ikke ved hvor den fandens virus er, fx på flader osv .. jeg kan sagtens holde mig på afstand af mennesker i fx supermarkeder, og handle på skæve tider, men det der med at komme tilbage på arbejde er jeg så ambivalent omkring … jeg tænker det nærmer sig, men kan også mærke jeg får sug i maven over, tætheden, flowet på et skolekontor, er der lige nogen der evt har brugt mit skrivebord siden jeg sad der sidst, snottede unger …


  • #503   14. jun 2020 Det er weekend - der er tallet i Sverige altid lavt for at blive højt de næste par dage. Men bevares, det er da bedre end det har været hidtil smiley

  • #504   14. jun 2020 tjo .. men i onsdags var der mange nye smittede : " Efter at trenden for nysmittede i lang tid har ligget vandret, har den de seneste 14 dage gået opad igen - foreløbig kulminerende i onsdags med rekorden på 1.427 nye smittede.."

    imo virker det både i DK og andre steder som om virus ikke er så stærk mere, altså at den måske ikke koster så mange indlæggelser og dødsfald, men der smitten stiger, så hvem ved om virus tager til i styrke når sommeren går på hæld …

    jeg bliver, desværre ikke tryg før den er væk eller der er en vaccine alle kan få ...


  • #505   14. jun 2020 "Anders Holch Povslen bekræfter nu, at han under coronakrisen donerede 36 millioner kroner anonymt"
    Der er tilsyneladende ingen nedre grænse for, hvor patetisk man kan opføre sig smiley


  • #506   14. jun 2020 Hvad er der galt i at donere penge?

    Hvem er patetisk i sin holdning nu?

    Hvor meget har du givet?


  • #507   14. jun 2020 "Anonym"

  • #509   14. jun 2020 @Hippie.
    Vinde hvad?

    Det er som om at rige mennesker for nogen bare er onde, og skulle aflives.

    Jeg forstår ikke den tankegang..


  • #510   14. jun 2020 hvordan er det kommet frem?

    jeg synes det er flot


  • #511   14. jun 2020 nå historien er fra Berlingske som har søgt aktindsigt hos regionerne. direkte adspurgt indrømmer han.

    det er derfor ikke patetisk eller et pr stunt


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #512   15. jun 2020 Det kan det da sagtens være.

    Man er havnet i modvind. Man giver 36 millioner. Man er klar over at nogle vil finde frem til hvem der har givet. Positiv omtale.

    Hvis det eneste folk husker er negativ omtale kunne det gå hen og blive rigtig dyrt.


  • #513   15. jun 2020 Var bestseller ikke blandt de første der meldte ud de ikke ville betale husleje under krisen , og også fyrede folk ?

    I så fald virker det ret pudsigt de så kan donere så meget, og det gør da at man netop tænker de er givet for at prøve at få folk til at glemme det andet.


  • #514   15. jun 2020 Max du kan ikke styre en aktindsigt eller vide om nogen søger den. Den er desuden ikke søgt på dem men på regionerne

    Ved du hvad en aktindsigt er?

    Berlingske er næppe bestsellers håndlanger


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #515   15. jun 2020 Jeg er udemærket klar over hvad det er. Hvem har sagt at de er håndlangere?.

    Virkeligheden er jo at man har fundet ud af det. Særligt svært har det altså ikke været. 36 millioner. Og så undre du dig over at nogle vil finde ud af hvem der har givet?.





  • #516   15. jun 2020 Jeg giver op på at forklare det. Du skulle tage og læse den originale artikel.



  • #517   15. jun 2020 3 ugers ferie udbetalt omkring oktober og lidt ae ae til folk på overførsel på 1000 kr.
    Helt ærligt - 1000 kr er dejlige penge og kan snildt bruges, men er det, den bedste måde at bruge dem på?
    Det ville jeg ønske, de havde ladet være med, det føles sgu sært.

    Jeg vil nødig være utaknemmelig, men følelsen, det giver, er ikke at hjælpe til at sparke gang i DK, men bare en ekstra udgift.


  • #518   15. jun 2020 Nøj en giftig stemning, der breder sig denne morgen på sociale medier.
    Som forventet er folk i arbejde møgsure over, at folk på overførsel får 1000 kr, de ikke selv har optjent.
    Mange på overførsel er sure over ikke at få mere og der er endog nogle, der plædere for, at de er mere værd (og ja, det er formuleringen) end dem på integrationsydelse og der derfor burde være mindre til sidstnævnte...
    Det får grimme ting op i folk, det her smiley

    Ved siden af er der mange, der som jeg, udtrykker at det føles forkert og så dem, der synes det er fint at modtage pengene...



  • #520   15. jun 2020 Jeg synes det meget uspecifikt.
    Feriepengene kommer først omkring oktober, ikke at jeg har nogle tror jeg.

    Gælder det så også den lille check folk på overførselsindkomst får, og i så fald, er det så dem der er på dét til den tid eller dem der er nu?

    Henover sommeren skiftes der jo nok ud i hvad folk er på, en masse begynder på uddannelser i stedet og derfor på SU i stedet. Og SU er vel ikke en overførselsindkomst? Hvorfor bliver vores studerende glemt i så fald?


  • #521   15. jun 2020 Der blev sagt, det var dem der var på overførselsindkomst i april. Så det er der taget højde for Anya.

  • #522   15. jun 2020 1000 kroner, så kunne beløbet da heller ikke blive mindre. Jeg synes det er for lavt.

    Jeg kan heller ikke se noget problem i, at folk på integrationsydelse får det samme.

    De vil sikkert også bare blive brugt her i Danmark, og det er jo meningen med det.

    De indefrosne feriepenge er dejlige at få. Jeg har så også syntes at det var irreterende fra start af, at man ikke kan få lov til at administrere ens egne penge.

    At man ikke bare udbetaler allesammen med det samme, synes jeg er lidt tosset.


  • #523   15. jun 2020 status fra kollegerne efter hurtig rundspørge smiley

    ville gerne have haft alle 5 uger men ok. bare de dog var kommet nu så sommeren kunne forsødes.

    Jeg aner ikke hvad vi får men vi tager forskud og i zoo på onsdag smiley

    jeg synes 1000 kr er meget Lidt men det er dog 1000 kr mod 0... men signalværdien er ikke så heldig



  • #525   15. jun 2020 De 1000 kr - beløbet synes jeg ikke er bedre end 0.
    Hold nu op, vi får røvfuld på de sociale medier lige nu.
    Men værst er det at vide, at vi ikke får dem for at kunne bidrage til at få gang i tingene, men fordi det er synd for os.
    Det er sgu ulækkert.

    Det er som dengang, man lettede skatten i bunden, så vi skulle være glade over de 200 kr mere årligt.

    Særligt er det "hyggeligt" at udtrykker man kritik, så er man utaknemmelig...



  • #528   15. jun 2020 Jeg forstår heller ikke det der med, at folk skulle bruge penge på forhånd?

    Altså i mit univers kan man ikke bruge noget man ikke har.

    Desuden har de fleste der får noget udbetalt, allerede deres normale feriepenge.

    Så ja, forbruget vil stige, men jeg tror ikke det stiger før end til oktober.

    Måske jeg tænker forkert?


  • #530   15. jun 2020 Martin enig... Vi bruger dem ikke før de er der

  • #531   15. jun 2020 Jeg tror at Wammen tænker, at den gennemsnitlige dansker hver måned har et solidt overskud på lønkontoen, som man med sindsro kan bruge af indtil pengene lander...
    Sandheden er jo nok nærmere at de fleste lander på 0.
    Det kan også være, at det er opsparinger, han opfordrer til at bruge af..


  • #532   15. jun 2020 Og her bliver der heller ikke brugt en krone før de er her.
    Og måske venter vi også til de sidste 2 uger bliver udbetalt, så vi kan lave noget mere omfattende for dem.


  • #533   15. jun 2020 Ida, hvor kan man tjekke de feriepenge?

  • #534   15. jun 2020 Til gengæld er det altså rigtigt smart, at man venter med at åbne for udlandsrejser.

    For det tvinger jo en til at lægge penge her i Danmark.

    For ungerne vil jo have deres ferietur.

    Uanset, da jeg havde lovet dem 14 dage i Thailand, så sparer jeg en hel del ved at blive hjemme.

    Til gengæld bliver der så nogen ture rundt I det danske land i stedet og det er jo det der er godt for de Danmark. Uanset bliver det en meget billig sommerferie i forhold til forventede.

    Jeg kommer dog ikke til at bruge en krone ekstra, bare fordi de har lovet nogen penge til efteråret. Jeg synes stadig det er en underlig tankegang! smiley


  • #535   15. jun 2020 533
    Borger.dk men bemærk at du stadig opsparer, så du kan ikke se det fulde endnu.
    Der er ventetid fordi alle er inde og tjekke hvad de har fået sat ind


  • #536   15. jun 2020 Man kan bare bruge denne beregner:

    https://www.datawrapper.de/_/53A7N/

    Den beregner hvad man får udbetalt efter skat ved 3 uger.


  • #537   15. jun 2020 Den beregner skal i den grad tages med et stort gram salt.

    1)
    Hvis man har ferie med løn, så får man ikke feriepenge af den løn, som man får under ferie. Derfor kommer det også an på hvor meget ferie, man har holdt i optjeningsperioden.

    2)
    Udbetaling efter skat kommer an på ens skatteforhold. Godt nok skal der ikke bruges fradrag, men skatteprocenterne er da forskellige.


  • #538   15. jun 2020 Den giver da en fin indikation for langt de fleste i arbejde.

    Om man får ferie med løn, eller det er opsparet ved 12,5 procent, giver så vidt jeg ved nogenlunde det samme resultat.

    Modellen tager højde for skatte procenten i forhold til hvad man tjener om måneden.

    At man skal have arbejdet i hele perioden for at spare op siger vel sig selv.


  • #539   15. jun 2020 Regnestykket må være: 12.5% af årslønnen, divideret med 52, ganget med 3, minus trækprocent. Ikke sandt?

  • #540   15. jun 2020 Indikation - ja
    Regne med det præcise beløb - absolut ikke

    *CH* - ikke helt for den løn, man får under ferie er ikke ferieberettiget, så den skal trækkes fra inden man trækkes 12,5%. Vi betaler også AM-bidrag af feriepengene.

    Eksempel:
    Månedsløn 35.000
    Har haft afholdt 25 feriedage i optjeningsperioden.
    1 feriedag "koster" 4,8% af månedsløn (står i ferieloven), her 1.680 kr.

    Årsløn - 420.000,00
    Ferie fratrækkes (25*1680) = 42.000
    Ferieberettiget løn 378.000,00
    Feriepenge 47.250 kr. for de 5 uger, 28.350 kr. for 3 uger.

    - og så træk af AM-bidrag og A-skat


  • #541   15. jun 2020 Tage et lån for at bruge pengene i ferien.

    Det var dog en skør tankegang!

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/feriepenge-paa-vej-men-pas-paa/8163001


  • #543   15. jun 2020 Martin - det er der massere der gør.

  • #544   15. jun 2020 Det undrer mig, for 99 procent har jo deres almindelig feriepenge.

    Så skal man da i den grad have lyst til at brænde penge af.

    Men hvad bankerne smiler jo nok! smiley


  • #546   15. jun 2020 Ziva, der var kø da jeg ville lure, og så loggede jeg af igen smiley

  • #547   15. jun 2020 Ja der er nok kø resten af ugen smiley

  • #549   15. jun 2020 Vildt at låne til ferie...
    Det er jo ikke just en nødvendighed, en investering eller bare en vedvarende fornøjelse.
    Det ligger mig godt nok fjernt.


  • #551   15. jun 2020 Jeg er med på, at nogen mennesker gør det fordi, at de skal på en eller anden drømmerejse.

    Man kan endda få nogen til ÅOP 0.

    At låne for at bruge penge der kommer 3 måneder senere, er lidt mere specielt synes jeg.

    Altså man får jo sine normale feriepenge, og alt andet lige, så må det da være billigere at holde ferie hjemme, end at holde i udlandet.

    Naturligvis kan det være at nogen vil på samtlige af de fineste hoteller og spise på de fineste restauranter i Danmark. Så kan det jo gå stærkt.

    Men er man fedterøven her, så bliver det "Hotel derhjemme" og restaurant "normal" i ny og næ.... smiley


  • #552   15. jun 2020 Her bliver det sandsynligvis Hotel "Ny hoveddør" og "Ny terassedør".
    Der er pengene virkelig godt givet ud - med et grønt fokus, ovenikøbet...

    Total hurra-borger!

    Mine 1000 kr... bum bum.. det bliver nok til et familiebesøg.


  • #553   15. jun 2020 Jeg havde godt nok undet pensionisterne mere end 1000kr men lidt har selvfølgelig også ret.
    Det er dem der har holdt for i krisen, manglet deres kære, holdt afstand og sikret både sig selv og samfundet for en kæmpe regning på sygehusets udgifter osv. og så får de 1000kr de kan inviterer familien på kaffe, sodavand og kagemand for..


  • #554   15. jun 2020 Når den typiske HG'ers evne til at læse og forstå tages i betragtning, så fik jeg vel den ventede respons på mit indlæg #505 smiley

  • #557   15. jun 2020 Jeg tænker også, jeg kommer til at betale næste for min mands udbetaling af feriepenge på grund af gensidig forsørgerpligt.

  • #558   15. jun 2020 Den der gensidig forsørgerpligt er så pinlig i Danmark.

    Hører ingen steder hjemme!


  • #561   15. jun 2020 Rotterne, hvad sker der så med indefrosne feriepenge?

  • #568   15. jun 2020 Det er jo kulsort, Rotterne! Spild af penge!
    Er der nogen, der har gjort opmærksom på det?


  • #570   15. jun 2020 Hmmm ... 1000,- kr. er latterligt ... de går bare ind i husholdningen , og mærkes ikke på mere køb.

    Derimod ... 10. 000 ,- .. som nævnt ... eller bare 5.000,- som også bliver nævnt ... vil virke meget mere på forbruget .
    For så vil der blive købt det folk mangler ( som de ellers ikke vil have råd til ) ... f.eks. ... møbler - nyt køleskab / fryser - nyt tøj - spise ude - ture i Tivoli - osv. ... osv . ... og SÅ kommer der gang i det hele .

    Når det så er sagt .... så mener jeg slet ikke at nogen skal have nogen " Sommerhyggesehvadvigørforjerallesammen - pakke."

    Indefrosne feriepenge skal selvfølgelig udbetales ---> alle 5 uger ( eller hvad man nu har stående ) det er folks egne penge . .... alt det andet er noget fis .


  • #572   15. jun 2020 #571 .... Det er jo derfor jeg skriver det er nogen fis , for det er pengene ud af vinduet smiley

  • #575   15. jun 2020 Jeg sender mine corona-penge direkte videre til mine børn. At bruge penge bare fordi, at man kan, det ligger ikke til min natur. Ungerne derimod slægter lidt moderen på desangående smiley

  • #576   15. jun 2020 Jeg kan ikke forestille mig at 1000 kr er ligegyldige for nogen på overførsel.

    Man kigger man ud over egen næsetip er det ikke svært at se, at den "gave" er komplet idiotisk fra et samfundsmæssigt perspektiv.
    Det er en udgift, der ikke opfylder formåler om at stimulere økonomien - derfor torskedumt.


  • #578   15. jun 2020 Vi har et monster vedligeholdelsesefterslæb på huset, så det er et rent luksusproblem at finde fornuftig anvendelse for de penge.
    De kommer uden tvivl til bedre nytte nu, end når min mand bliver pensioneret.


  • #580   15. jun 2020 Jeg tror bare jeg ignorerer dine indlæg herfra, CF..


  • #583   16. jun 2020 Jeg er stødt over at man giver 1000 kr til mennesker, der aldrig har bidraget med en rød reje til samfundet. Hvad i alverden skal migranter på integrationsydelse have ekstra penge for?

    Og 1000 kr. herregud.. det er jo ikke noget nogen pensionist eller førtidspensionist vil fare ud og slå til søren med. (undskyld Søren smiley ) Måske nogle, men de kloge gemmer dem da til dårligere tider.


  • #584   16. jun 2020 Ida, det har man gjort for retfærdighedens skyld i følge Karsten Hønge.
    Jeg tvivler stærkt på, at det var det her, vismændene mente, da de omtalte fordelen ved at kanalisere penge ud til dem, der bruger dem hurtigst...
    Har nogen set en økonom rose den del af planen?


  • #585   16. jun 2020 Rotterne;

    Via en gruppe for fleksjobbere på FB har jeg fundet ud af, at vi fleksjobbere får vores optjente feriepenge (minus skat), samt de 1.000 kroner oveni. smiley



    profilbillede
  • #587   16. jun 2020 Jeg kan ikke linke til en lukket gruppe på FB, så vidt jeg ved?

  • #589   16. jun 2020 Det er Pia Olsen Dyhr, der har svaret begge dele. Og jo, det giver da fint mening. Feriepenge fra arbejdsgiver minus skat og 1.000 kr. Fra kommunen, fordi vi er delvist forsørget af kommunen.

  • #590   16. jun 2020 Pia Olsen Dyhr udtaler det flere steder. smiley

    Jeg kan ikke finde ud af at linke til grupper på FB fra min telefon, men det er i en af grupperne "Fleksjob Rådgivning" eller "Fleksjobgruppen :-)", jeg har set flere opslag omhandlende emnet. smiley


  • #593   16. jun 2020 Der er flere byer pt.Sindal, Solrød og et sted mere, jeg ikke husker.
    Det ser vi om nogle uger på statistikken


  • #594   16. jun 2020 Til gengæld er der døde 48 i Sverige.

  • #596   16. jun 2020 Så krydses alt hvad krydses kan for det ikke er en superspreder der var med.. Fuck man det er så dumt.

  • #598   16. jun 2020 puha... men forventet...

  • #599   16. jun 2020 har lavet en ny. Den er laaangsoooom


    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1152416-corona_11


Kommentér på:
CORONA 10

Annonce