Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bravecto eller???
  • #1   26. maj 2020 Mine får bravecto, og har aldrig oplevet de har fået det dårligt. men det er vel det samme som alt andet, nogle tåler det, andre gør ikke.

• #3   26. maj 2020 Mine får bravecto og har gået det i mange år. Min ene Boston tåler ikke noget der skal på huden.

• #4   26. maj 2020 Begge mine drenge får Bravecto med god virkning. De bliver ikke dårlige af det.

• #5   26. maj 2020 Sam har fået Bravecto i 3 år, han får dog voldsom diarre af pillen, så jeg tænker at prøve noget andet nu..
    Dog holder en pille et helt år.

• #6   26. maj 2020 Har brugt bravecto til flere af mine hunde siden det kom frem, har aldrig oplevet problemer.. Virker super..

• #7   26. maj 2020 Har også brugt dem med god virkning smiley nu bruger jeg dog Nexgard, jeg bilder mig selv ind, at det er bedre han får en mindre dosis gift af gangen. Virkningen holder alligevel et par måneder.

• #8   26. maj 2020 Enig med L.P.
    Jeg bruger også MexGard.

• #9   26. maj 2020 Min tidl. hund fik Bravecto uden problemer, fra det kom frem, til hun døde som en gammel hund, med undtagelse af en enkelt gang, hvor hun blev forgiftet pga. en fejl fra dyrlægens side, og hun fik det rigtig skidt, ekstremt opkast, som i, jeg har aldrig før eller siden, set noget lign.
    Men hun tog heldigvis ikke kronisk skade af det.
    Og jo mere vi lærer om det, jo mere sikkert, finder vi ud af, at det er.

Det bruges af helt ekstremt mange hundeejere på Verdensplan, så der vil altid være dårlige oplevelser også. Det er der med alle produkterne.

Min nye vov har fået det een gang, uden problemer, indtil videre. Det plejer at virke i minimum 6 mdr.

• #11   26. maj 2020 Vi bruger Bravecto, da vi har katte, og vi har brug for, at hunden også er dækket ind mod flåter. Vi har ikke oplevet problemer.

• #12   26. maj 2020 Mine to tøser får også Bravecto. Ingen klager herfra, tværdigmod.

• #14   26. maj 2020 Vi har brugt Frontline før, men det holder ikke lopperne væk desværre, og så er det lidt spild af penge. smiley

• #16   26. maj 2020 Cf, i MANGE år fik mine tidligere hunde slet ikke nogen form for loppebeskyttelse og jeg har heller aldrig haft lopper, så det kan jo være tilfælde og ikk pga effekt smiley

• #17   26. maj 2020 Det er hunden, der slæber lopperne med hjem, for kattene kommer ikke ud. smiley

• #18   26. maj 2020 Frontline har ikke virket imod lopper, i flere dele af landet, de sidste 10+ år. Der burde være mange tråde om det herinde.
    Comboen skulle være lidt bedre.

Nu hvor der er kommet Bravecto til katte, overvejer jeg lidt, om det skal bruges, men katte er ofte mere sarte, med sådan noget, så måske det er nok, at beskytte hunden, da katten er indekat.
    Katten vaccineres også efter, at den er indekat, og hunden får så de vaccinationer, der bedst beskytter dem begge ...

• #21   27. maj 2020 Det kommer også an på hundenes pels om Frontline Combo er "god" eller ej.
    På mine holdt det både flåter og lopper væl.
    Så det fungerede fint.
    Men deres pels blev så fedtet, så det faktisk var væmmeligt.
    Så Bravecto blev modtaget med kyshånd.

• #22   27. maj 2020 Jeg bruger Bravecto eller Nexgard - oftest Bravecto, som jeg giver omkring februar (eller senere, afhængig af vejret) og igen efter 5-6 måneder, igen, afhængig af vejret. I år får de 2 gange - sidste år fik de 1 gang.

Den vare oftest i længere tid end angivet, og min labrador på 24 kg får den op til 20 kg. smiley

Vi har brugt dette i 5 år uden problemer.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #23   27. maj 2020 Der må være noget jeg har overset?

På pakken står der at Bravecto skal gives hver 3 måned?

Det har jeg fulgt, dog med pause i vintermånederne, og Luffe har ikke haft nogle bivirkninger. Det er dog lidt irriterende at flåterne ofte når at bide, før de finder ud af at de dør af det og under alle omstændigheder er så lang tid om at hoppe af igen, at vi er kommet hjem fra skoven , før de hopper af...

• #24   27. maj 2020 Kim: Ja, der står 3 mdr., men i praksis virker det for det meste en 6 mdr.'s tid, derfor er vi en del, der kun giver 1-2 gange årligt smiley

• #25   27. maj 2020 Jeg bruger nexguard. Det bruger min opdrætter og det var nemmere at dosere, da de var hvalpe smiley

Jeg ville helst bruge Seresto halsbånd, men tør ikke lade tøserne have noget på, når de er alene hjemme smiley

• #26   27. maj 2020 Jeg har brugt Bravecto i flere år uden problemer, og jeg har været særdeles tilfreds med det. Jeg giver om foråret, og det holder sæsonen ud. Jeg synes, de forskellige dryp i nakken var noget bøvl ved langhårede hunde, en stor del af det blev tværet ud i pelsen. Så er det noget nemmere med en pille, som de spiser med stor glæde.

Men i år synes jeg godt nok, at det er et problem, at flåterne først skal bide før de dør, for hold da op, hvor er der mange i år. Efter mine 2 sidste skovture har jeg i de første par timer efter turene kunne pille 40-50 levende flåter af de to hunde, der var med. Det har jeg trods alt kun oplevet en enkelt gang før, og det er en del år siden. Efter et par timer finder jeg så kun døde flåter, så det virker, men eftersom mine hunde gerne vil have nærkontakt, så kan der godt ende nogle på mig, og det synes jeg ikke er sjovt.
    Der er så godt nok også forskel på hvor mange flåter, de forskellige hunde får, for mine venners hunde, som var med på turene, fik ikke nær så mange flåter.

• #27   27. maj 2020 Jeg har sådan en "tape fnugrulle" til at ligge i bilen, og ruller hunden over inden han kommer op i bilen.
    Den rager fakrisk en del flåter.

• #28   27. maj 2020 Melder mig også på holdet der har brugt bravecto i mange år uden bivirkninger.

• #29   27. maj 2020 Lene ja og bare indtil april i år, har jeg haft 2 hunde i salonen, som har fået Bravecto hver 3. måned og alligevel været dødsyge af Borrelia smiley

• #30   27. maj 2020 Vi bruger bravecto uden problemer.
    Førhen har vi både prøvet frontline og bayvantic, men effekten var ikke ret god

• #31   27. maj 2020 Jeg prøvede en fnugrulle her for nyligt, men den fungerede slet ikke på en langhåret hund. Rullen blev lynhurtigt fyldt med pels, og der kom kun en enkelt flåt på, som kravlede rundt i pelsen på rullen smiley Ærgerligt, for det ville jo have været en praktisk måde at fjerne nogen af de løse flåter.

• #32   27. maj 2020 Louise, det lyder ikke godt. smiley Mit indtryk er dog, at flåterne dør når de bider.

• #33   27. maj 2020 Nu har jeg så lige været 1½ time i en tredje skov med 2 hunde, og ikke en eneste flåt har jeg set.
    De to andre skove er steder, jeg har gået i i årevis, og aldrig har jeg oplevet noget lign. Alle 3 skove er der meget råvildt.

• #34   27. maj 2020 Lene Joh men der er altså ingen garanti. Jeg finder mange flåter (ddøe og levende) på de kundehunde der får Bravecto og Nexgard. Man skal bare ikke tro at det er en sikkerhed, for så risikerer man at blive slemt skuffet.

• #35   27. maj 2020 C.F. vi har haft en kat, som lopperne ikke kunne lide. Han kom ud, og han havde aldrig en loppe - kun flåter. Derimod havde hunden lopper, hvis han ikke blev behandlet.

• #36   27. maj 2020 Der er formentlig ingen ting, der giver en fuldstændig sikkerhed. Der er i hvert fald ikke noget af det, jeg har prøvet, der har været mere effektivt end Bravecto. Så vi er jo nødt til at leve med, at flåterne er der. De er også hjemme i haven, så det er jo svært for ikke at sige umuligt at sikre sig fuldstændigt.

• #37   27. maj 2020 Vores får kun to piller Bravecto om året. Det er rigeligt til at være inddækket.

• #38   27. maj 2020 Lene n
    Måske du skulle have en håndholdt støvsuger, og så støvsuge hundene, inden de kommer ind i bilen smiley

• #39   27. maj 2020 Salla, det kommer ikke til at ske. smiley

Og som sagt, der er også flåter i haven.

• #40   27. maj 2020 Kunne ellers være noget af et syn smiley

• #41   27. maj 2020 # 33
    Jeg tror det kommer an på, hvor meget og hvor højt græsset mm er.
    Jeg har lagt mærke til, at der i den ene skov jeg går i ikke er meget græs og det er ikke særlig højt, samt at stien er meget bred, og når vi har været der har Gaddafi sjældent flåter, selv om der er masser af vildt.

Der har også været pænt med flåter hele vinteren.
    Jeg har fjernet flåter både i december, januar og februar.

• #42   27. maj 2020 # 33
    Jeg tror det kommer an på, hvor meget og hvor højt græsset mm er.
    Jeg har lagt mærke til, at der i den ene skov jeg går i ikke er meget græs og det er ikke særlig højt, samt at stien er meget bred, og når vi har været der har Gaddafi sjældent flåter, selv om der er masser af vildt.

Der har også været pænt med flåter hele vinteren.
    Jeg har fjernet flåter både i december, januar og februar.

• #43   27. maj 2020 Helt sikkert, Anni. Højt græs giver flere flåter, og det samme gør områder med mange rådyr. Og begge dele er der en del af i den skov, jeg gik i dag og hvorfra, vi kom hjem uden flåter.

Jeg har også fjerne flåter igennem vinteren, men dog slet ikke noget i forhold til nu.

Kommentér på:
Bravecto eller???

Annonce