{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Lea K
Lea K
Tilmeldt:
6. maj 2020
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3

Min hvalp bider - jeg kan ikke nå hende! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg har en lille mopsepige på 11 uger! Hun er bedårende, og sød og skøn. Hun er som en Duracell kanin det meste af tiden, og med til det hører at hun bider rigtig meget.
Hun bider i mine fødder, så det bløder, og det er mere eller mindre konstant - når jeg står i køkkenet, når jeg er på toilettet, når jeg sidder og spiser... Jeg går nu rundt i store bamsestøvler indendøre for at give mine fødder lidt ro.
Hun bider i ledninger, stole, taburetter, sofabord og især mine sko - som nu er stablet op på en hylde i et stort kaos. Alle ledninger er tapet fast på må og få over hvalpehøjde, men kan hun få fat i et eller andet alligevel - så gør hun det.
Når vi går tur kan hun blive så distraheret over at bide i mine fødder og bukser at hun glemmer at tisse.
Hvad, undskyld sproget, helvede gør jeg?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp bider - jeg kan ikke nå hende!
  • #1   5. jul 2020 Fortæller hvalpen at det vil du ikke have;) dvs stop den straks, men husk at lege med den rigtig meget, med legetøj den må bide og ruske i, ros og opmuntre leg med legetøj og husk at deltage, dvs det dur ikke at smide noget legetøj og lade hunden være, leg med den så den får lov at bruge sine tænder og muskler smiley bider den i dig så stivn øjeblikkelig og skrig op, hvis ikke det hjælper så må du i stedet lyde vred, men det vigtigste er at stivne så det sjove hunden jagtede bliver kedeligt.

  • #2   5. jul 2020 Jeg ville hver gang hvalpen lægger op til leg (dvs bidder i dig), tage et legetøj og stikke i munden på den. Hvis den ikke synes legetøjet er sjovt, så gå væk fra hvalpen imens du leger med det, så kommer den og vil være med:)

    Det du gerne vil have den skal lære, er, at gå efter noget legetøj, når den vil lege, og så leger I sammen med legetøjet, så dine legemsdele ikke skal substituere legetøj smiley

    Når hvalpen gør det på tur, ville jeg gribe en pind eller lign. og gøre det samme, eller kaste den lidt væk. Det får hvalpens opmærksomhed ud på verden omkring jer istedet for dine fødder.


  • #3   5. jul 2020 Vi får hvalp hjem om 5 uger, og vores plan er at gøre som vi gjorde med Ozzy da han var hvalp. indlære et nej, og så bytte bideriet i mennesker/uønskede ting ud med noget hvalpen gerne må bide i, f.eks et stykke legetøj eller noget gnavesnacks.

    Hvalpen skal jo lære at den ikke bare må bide i alt, det er ikke noget de selv ved, men noget vi som ejere skal lære dem smiley


  • Lea K
    Lea K Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3
    #4   5. jul 2020 Jeg leger ret meget med hende, hun har meget legetøj - også til at bide i og lege stimulerende lege med. Hun har bare en tendens til at gå i overgear og kaste sig over mine fingre og bide til i stedet og jeg kan nærmest ikke stoppe hende. Jeg prøver, når hun bider, at hyle ligesom en hvalp - men hun reagerer ikke?!

  • #5   5. jul 2020 Tillykke med din helt normale lille hvalp smiley
    Du skal bare i gang med træningen.
    Tilmeld jer et hvalpemotivationshold hvor du kan få input.
    Du skal lære din hvalp at lege med dig men med legetøj. Og med impulskontrol.
    Væk med madskålen og lad den arbejde for alt sin mad. Næsearbejde, hjernegymnastik og almindelig lydighed som f.eks indkald.

    Renlighedstræning foregår mest på det samme lille “hundetoilet”. Der foregår ingen leg eller aktivitet udover ros og evt belønning når der tisses m.m.
    Lufteture er jo ret sparsom med så ung en hvalp og bør altid starte og slutte på “hundetoilettet”. Tag nogle godbidder med på gåturen og lav nogle sjove ting på turen F.eks nogle søgeøvelser så fokus kommer væk fra sko og bukser.


  • #6   7. jul 2020 Jeg havde samme problem med en hvalp og gik til 3 dyrlæger for hun var direkte ond. Hun havde smerter og blev aflivet 17 uger gammel! Få hende tjekket hos dyrlægen, det kan være hun har ondt. Det kan også være hendes måde at fortælle hun er stresset og ikke ved hvad hun ellers skal gøre ???????

  • #7   7. jul 2020 Jeg vil gå en lidt anden vej end de andre, selvom deres form helt sikkert hjælper størstedelen af tiden, men det kommer helt an på hvorfor hvalpen bider.
    Får du trænet ro med hvalpen? En hvalp skal jo sove rigtig mange timer, og jeg har oplevet med Teemo at når der sker for meget, især da han var de der 8-12 uger, at hvis han så ikke fik fundet ro, så gik det over i overtræt hundehvalp der bed og bed og bed, fordi han simpelthen stressede så meget op og havde brug for hjælp til at geare ned og falde til ro igen.
    Ved mig har det hjulpet gevaldigt at han har lært ro. smiley
    Han får stadig de helt almindelige hvalpeflip, som skal aktiveres væk, men der er altså bare hvalpe der reagere med bid og at være helt overgearet når de ikke får nok ro.

    Så jeg tænker det er en god ide, at du sætter dig ned og kigger på en typisk dag og hvornår hun gør det, for at finde ud af om det er fordi du skal aktivere mere, og lege mere, eller om det er fordi hun har brug for mere ro smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #8   7. jul 2020 Det er altså helt normalt at hvalpe bider. Tålmodighed og ro. Vis hunden hvad den må i stedet. At hyle op eller blive vred er en dårlig idé. Hunden forstår jo ikke at det er forkert.



  • #9   7. jul 2020 Hvis hunden får det ud af det, som den gerne vil have, så fortsætter den.
    Det gør den jo nok - aktivitet fra din side.
    Hvis den ikke får gevinst, holder den op - over tid.
    Det ER en hundehvalp, der oplever verden gennem munden - det er ganske naturligt, almindeligt og normalt.

    Sørg for at få nogle faste rutiner i hverdagen med henholdsvis ro og aktivitet.
    Og husk, at det kan være nødvendigt at hjælpe hvalpen til at falde til ro.

    Når det er tid til aktivitet, så vær sammen med hunden, dyrk jeres relation. Træn små sekvenser af ting, leg, lad hende søge og spise fra græs og gulv og gemmesteder.

    Sørg for at gøre hendes ro mulig - vær selv rolig.


  • #10   7. jul 2020 Helt enig med CH smiley

    Da Sam var hvalp og havde voldsomme bide flip der ikke kunne afbrydes, ved at tilbyde andet at lege med, stillede jeg mig bag et gitter, bare lige 10-20 sek, så kom jeg ud igen, hvis han fortsætte, stillede jeg mig bag det igen, det tog 3 gange før han fandt ud af ikke at bide i mig når jeg kom på den anden side af gitteret igen, og så kunne jeg tilbyde ham leg med mig i noget han gerne måtte bide i (læder handsker, Kina sutsko og viskestykker var favoritter) eller jeg tog en kort trænings session med ham, så var der ro igen fra bideriet smiley
    Generelt belønnede jeg al den adfærd jeg ville se mere af, så jeg havde godbidder rundt omkring i huset til belønning hele tiden, det synes jeg virkede skide godt smiley
    At skrige som en hvalp ville kun påkøre Sam endnu mere og han ville bide endnu voldsommere, så det er en dårlig idé og at lyde vred og skælde ud ville hellere ingen virkning have her...
    Det er altid smart at indlære nej, men i en bide flips situation, kan hvalpen være så overgearet at nej kommando ingen virkning vil have, det er meget nemmere at tilbyde for en anden adfærd smiley


Kommentér på:
Min hvalp bider - jeg kan ikke nå hende!

Annonce